Az új Volvo dizájnja még titkos, a technológiai alapjain viszont biztosan osztozik majd a jelenlegi elektromos XC40-nel
December elején a Volvo már bejelentette, hogy a Skövdei üzem Svédországban hamarosan elektromos hajtásláncok gyártását kezdi meg, 2025-re pedig itt zajlik majd a cég teljes, házon belüli elektromos motorgyártása. A határidő éppen egybeesik a Volvo azon célkitűzésének esedékességével, miszerint a járműveik fele elektromos, a maradék pedig hibrid lesz. További részleteket márciusra ígértek.
Az Automotive News forrásai szerint a cég egy új elektromos modellt leplez le 2021. március 2-án, ami a jövőre is elmaradó Genfi Autószalon nyitása lenne, ezzel egyidőben az átállási stratégia részletesebb ismertetésére is sor kerül. Ezen kívül nem sok hivatalos információ tudható az új modellről, annyi viszont biztos, hogy a leleplezésre váró jármű a Volvo compact module architecture (CMA) platformjára épül majd, osztozva az alapokon az XC40 Recharge crossoverrel.
"A bemutatóig nem árulunk el több részletet, de annyit megígérhetek, hogy egy nagyon szemrevaló autó lesz" - közölte Hakan Samuelsson, a Volvo CEO-ja. Arra a kérdésre, hogy ez a jármű a V40 utódja lesz-e, a következőt válaszolta:
"Ahhoz, hogy az elektromos terveinket nyereségesen valósíthassuk meg, először a magasabb árkategóriájú, prémium szegmensekre kell fókuszálnunk."
A képen látható XC40 Recharge is egy szép formaterv, így nem kételkedünk abban, hogy az új modell is szemrevaló lesz
Egy korábbi interjúban Samuelsson azt is kijelentette, hogy 2030-ra a Volvo egy kizárólag elektromos autókat forgalmazó márka lesz, így valószínűleg a következő generációs XC90 lesz a gyártó utolsó belsőégésű motoros modellje. Ezt figyelembe véve jogosnak tűnnek a feltételezések, miszerint a "prémium szegmensekre fókuszálás" mellett a színfalak mögött már javában készülnie kell a belépő kategóriás elektromos termékeknek is.