A Volvo első tisztán elektromos modellje, az XC40 Recharge P8 AWD 402 lóerős, a százat 4,7 másodperc alatt éri el, és segít csökkenteni a kvótaátlagot is
Nagy szó a Volvo sikere annak ellenére is, hogy az EU-s 95 gramm/kilométeres flottakvóta szempontjából a 2020-as még csak átmeneti év, tehát a kilométerenként 50 grammnál kevesebb szén-dioxidot kibocsátó részben vagy teljesen elektromos autók duplán kerülnek beszámításra, illetve a flották legjobban szennyező 5%-a nem kerül figyelembevételre. Ha ügyesen gazdálkodnak az így megspórolt pénzzel, az elősegítheti, hogy 2021-ben is helytálljanak, amikor a kvóta már teljes valójában, felerősödve csap le az autógyárakra.
"A Volvo csoport számára a jövő elektromos, így a vállalatunkat konkrét lépésekkel alakítjuk át." - nyilatkozta Håkan Samuelsson, a Volvo csoport vezérigazgatója. Hozzátette továbbá, hogy örömmel látja a kibocsátási célok túlteljesítését, mert ez is bizonyítja, hogy a cég stratégiája megfelelő, a vállalat és a bolygó érdekeinek szempontjából egyaránt.
A Polestar 2 is egy szórakoztatóra sikerült elektromos gép, a flottaátlag csökkentése mellett 408 lovas az alapváltozat
A Volvo már most is minden kategóriában árul emissziómentes közlekedésre alkalmas változatot, a cél tehát, hogy néhány éven belül minden méretosztályban jelen legyenek tisztán elektromosan is. Ennek a folyamatnak az előszele az idén megjelenő XC40 Recharge Pure Electric is. A kvóta szempontjából további előny, hogy 2020 első három negyedévében az összeladásaik több mint egynegyedét tették ki a plug-in hibrid változatok. Az IHS kutatása szerint már most is a Volvo a legzöldebb európai prémiummárka, de a márka ezzel nem elégszik meg. Állításuk szerint 2025-re az eladott járműveik több mint fele tisztán elektromos lesz, a maradék pedig plug-in hibrid.
Mindeközben a cégcsoporthoz tartozó Polestar idén már el is kezdte a tisztán elektromos Polestar 2 modellek kiszállítását, amivel szinte azonnal Európa egyik meghatározó elektromos gyártójává vált. Mivel a két cég együttesen kell, hogy megfeleljen a kvótának, ez további előnyt jelent a Volvónak.
A Volvo és a Polestar közösen kell, hogy megfeleljen a kibocsátási kvóta tekintetében, ami nagy segítség a Volvónak
A cég elektromos hajtást előnyben részesítő stratégiája viszont csak egy apró pont az összképben. A Volvo csoport hosszútávú klímaterve szerint ugyanis a vállalat 2040-re a climate-neutral vállalatok közé szeretne tartozni. Ez annyit tesz, hogy terveik szerint két évtized múlva már egyáltalán nem bocsátanának ki szén-dioxidot, illetve amennyit mégis kibocsátanak, legalább annyinak az elvonásáról is gondoskodnak. Ehhez természetesen nem elég az autók elektromos meghajtása, csökkenteni kell az előállítás és a kiszállítás szén-dioxid termelését is, meg persze fákat kell ültetni. Ilyen "egyszerű" a megoldás.
Ja, az új közvetlen befecskendezéses motorcsalád is akkora siker lett, hogy az összeset vissza kéne hívni, a Polestarokat meg már vissza is hívták (a hibrid azért jó, mert a két szerencsétlenséget együtt kapod a nyakadba) – nagyszerű, hogy gyári hibás termékekkel is simán lehet teljesíteni a kvótát, szemetet gyártunk, hogy zöldüljön a jövő.
Mi a gond velük? A B4-esekről van szó?
Bizony, csak trükköztek, hogy mikor a dieseleket visszahívták akkor úgy volt beállítva a legtöbb sajtóközleményben, mint ha csak a diesel lenne érintett, pedig a benzines kialakítása is annyira hasonló, hogy ott is előfordul a hiba ami a jól ismert kokszosodáshoz vagy rosszabb esetben tűzhöz vezethet hosszú távon. Benzinből is vissza lett hívva valamennyi, de tuti kevesebb, mint amennyinél a probléma fennáll (egyébként a Jaguar is ugyanígy megszívta a saját motor fejlesztéssel, gyakorlatilag pontról pontra ugyanazokat a hibákat követte el a két gyártó).