Valahogy így néz ki a Volvo jövője: a letisztult forma alatt elektromos hajtáslánc és a legmodernebb biztonsági rendszerek bújnak meg
A Volvónál az elektromos hajtásra történő átállás nem csak egy hajtáslánc-csere, hanem egy komplett paradigmaváltás, az autózást alapjaiban tervezik megreformálni. Ennek első elemeként a biztonságot emelik ki, a jövőben az autóik egy úgynevezett LIDAR eszköz segítségével fogják megelőzni a baleseteket, valamint önvezető funkcióikat is ez vezérli majd. Az autó tetején elhelyezett LIDAR lézerrel méri fel valós időben és tökéletes pontossággal, hogy milyen messze találhatóak a különböző objektumok a járműtől, ezt a körben elhelyezett kamerák képével és a radarszenzorok jeleivel összefésülve a jármű tökéletesen tudatában lesz a környezetének. Kiegészíti mindezt, hogy az autók hamarosan egymással és egy központi adatbázissal is kapcsolatban lesznek, így csoportosan tanulhatnak a különböző szituációkból. Ezzel a rendszerrel a Volvo szerint nullára csökkenthető a balesetek száma, illetve az önvezetés is olyan szintre juthat, ahol a sofőrnek már csak minimális beavatkozásra van szüksége. Azt még nem tudják, hogy ez a rendszer mikorra válik elérhetővé a sorozatgyártott modelleken, csak annyi biztos, hogy a Volvókban alapáras lesz.
A svédek úgy vélik, hogy a jövőben az autóvásárlás során a választásban a szoftver az egyik elsődleges szemponttá válik majd, akárcsak a mobiltelefonoknál.
Éppen ezért ezt a kényes kérdést nem bízzák másra, saját maguk veszik át autóik számítógépes rendszereinek a fejlesztését. A rendszerük neve VolvoCars.OS lesz, a különböző - autóban szétszórt, helyi feladatot ellátó - vezérlők helyett pedig egy nagy számítógép végzi majd az egész autó elektronikájának a vezérlését. Hardver terén az Nvidiával kötött partnerségre támaszkodnak majd, akik segítségével a Volvo operációs rendszere a leggyorsabb fizikai alapokon futhat, ezáltal a leghatékonyabban működhet.
Hátulról is tipikusan Volvo a dizájn, de ebből a szögből is nagyon "tanulmányautós" - ez a koncepció messze van még a sorozatgyártástól
Az első és a hátsó lámpák is különleges fényeffektekkel tudnak szórakoztatni, elöl például a fényszórók a nappali menetfény ledcsíkjai mögött helyezkednek el, amelyek a tompított, illetve a távolsági fény bekapcsolásakor szétnyílnak, így engedve utat a fotonoknak
Akkucsomagok terén
a Northvolttal egyeztek meg: rájöttek, hogy azonos méretű akkucsomagok hasonló autókban is teljesen máshogy teljesíthetnek annak függvényében, hogy az autót és az akkucsomagot együtt fejlesztették-e ki, vagy utólag házasították össze a két technikát. Éppen ezért az akkucsomagok és a hajtásláncok tervezése során innentől teljes lesz az együttműködés, ezzel nagyobb hatótávot és egyre olcsóbb gyártást érhetnek el. A környezettudatosság jegyében kiemelték az akkualapanyagok újrahasznosíthatóságát, ami a jövőbeli közös munkájuk egyik fontos része lesz. A vételárral kapcsolatban a cég hivatalos álláspontja, hogy a villanyautók ára a jövőben csökkenni fog, illetve hogy lehet drágább az elektromos hajtáslánc a hagyományos, belső égésű motornál, amennyiben többet is tud adni a felhasználónak.
Az autó egyik legérdekesebb részlete, hogy az érintésérzékeny, láthatatlan kilinccsel szerelt ajtók a képen látható módon nyílnak, a két üléssor közt nincs oszlop
Az utastérben fejedelmi kényelmet ígérnek a legmodernebb technológiával kombinálva - önvezető rendszer lesz, de a kormány még a sofőr előtt kell, hogy maradjon
Mindehhez egy tanulmányautót is mutattak, ami különleges formájával, magas üléspozíciójával és rengeteg üvegfelületével a vásárlók kedvence is lehetne, ám sok olyan részlete van, ami miatt még igen távolinak tűnik a sorozatgyárthatóságtól. A Recharge Concept egy modern elektromos autó, a szélvédője tetején LIDAR-ral, a padlójában Northvolt akkucsomaggal, mindezt a Volvo híres biztonságával, a Volvo saját fejlesztésű szoftverével és egy nappali kényelmével kombinálva, modern, minimalista dizájnba öltöztetve.
Az említett autó nem csak digitálisan létezik, egy kiállítható példányt is mutattak belőle - oldalnézetből jól látszik a szélvédő tetején a LIDAR "búbja", amivel az autó a környezetében lévő objektumok távolságát érzékeli