Kicsit crossoveres a kialakítás - enélkül nem is lehetne ma menő
Pár évvel ezelőtt, még mielőtt megérkezett volna a Volkswagen ID.3 végleges változata, szakmán belül úgy tekintettek a modellre, mint ami majd elhozza a népnek a villanyautózást - a Golf népautós nyomdokait követve. Aztán sem tudásban (hatótávban, töltési időben vagy technológiában), sem árban nem lett forradalmi az ID.3, inkább egy elég erős, de a vetélytársakkal egy kategóriában mozgó autó vált belőle. Most ismét az olcsó villanyautózás eljövetelét ígéri a Volkswagen, és most végre számon is kérhetjük majd: a márka úgy számol, a 2025-ben érkező ID. LIFE 20.000 eurótól, mai árfolyamon nagyjából 7-7,5 millió forinttól (beleszámolva a magasabb itthoni ÁFA-t) indulhat majd.
Ilyen futurisztikus lámpái biztosan nem lesznek
Ez már valóban emészthető árnak hangzik, főleg akkor, ha a 20.000 euró 2025-ben is 20.000 eurót jelent majd, és nem emeli fel addigra a Volkswagen az indulóárat a 4 év alatt megvalósuló inflációra hivatkozva. Persze (viszonylag) kevés pénzért (viszonylag) kevés autó is jár, mert a LIFE az ID.3-tól kisebb kategória lesz. A képek alapján nehéz megítélni, de egy Polo vagy egy up! méretű városi kisautóra számíthatunk. Azon az MEB platformon érkezik majd, amire a Volkswagen-csoport eddigi villanyautóinak többsége is (Skoda Enyaq iV, Cupra Born, az ID.-k vagy az Audi Q4 e-tron), viszont ez lesz az első ezek közül, amiben elsőkerék-hajtás van. Teljesítményben azonban nem szenved majd hiányt, 234 lóerős lesz a villanymotorja, az apróságot 6,9 mp alatt repíti majd 100 km/h-ra, ami bizony erős tempót jelent, főleg ebben az árkategóriában. Az e-Golf és az e-up! szűkös hatótávjai után a LIFE már valóban élhető elektromos alternatíva lehet, WLTP szerint 400 km-t tud majd.
A kisautó teteje levehető
Ezek az adatok ilyen árcédula mellett biztosan garantálnák a LIFE tömeges sikerét manapság. Hogy aztán ezek mennyire lesznek még konkurensverő értékek 4 év múlva, az majd csak akkor derül ki. De még ha árban és/vagy hatótávban nem is lesz forradalmi, egyéb részleteivel még mindig kitűnhet a mezőnyből. Ott van például a stílus, ami egy teljesen új irányzat a Volkswagenen és az ID. almárkán belül is. Kicsit ugyan hajaz a Honda e-re, de még egy cuki villanyautót elbírnak az utak így is. Kéttónusó festésével a fiatalabb vásárlókat akarják megnyerni, csakúgy, mint a PET-palackokból készült, levehető vászontetővel (ami tömeget is csökkent). Számos megújuló forrásból származó anyagot használnak a gyártáshoz, például a karosszéria festésében fadarabokat használnak, az abroncsok természetes gumiból vannak, az üléshuzatok pedig szintén PET-palackokból. Szórakoztatás terén is erős a kis LIFE, álló helyzetben mozivá alakítható a műszerfal fölé húzható vászonnal, van beépített játékkonzol és természetesen az okostelefonos integráció a lehető legnagyobb mértékben biztosított. Sőt, még az első üléssor is teljesen lehajtható, így egy akár 2 méter hosszú fekvőfelületté is alakítható a beltér.
Igazi élményközpont az utastér
Legyünk őszinték: a Volkswagennél pironkodás nélkül másolták le és gyúrták össze a Fiat Centoventi és az új Renault 5 koncepcióit.