A Volkswagen szerint most már tényleg jön az olcsó villanyautó

Bár a Volkswagen ID.3 is megfizethetőként lett beharangozva, igazán pénztárcabarát az ID. LIFE lesz

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Teljesen új, az ID. almárkán belül eddig ismeretlen dizájnnal debütált az ID. LIFE koncepcióautó, melynek sorozatgyártású változata az olcsó e-mobilitás ígéretét lesz hivatott beteljesíteni.

Pár évvel ezelőtt, még mielőtt megérkezett volna a Volkswagen ID.3 végleges változata, szakmán belül úgy tekintettek a modellre, mint ami majd elhozza a népnek a villanyautózást - a Golf népautós nyomdokait követve. Aztán sem tudásban (hatótávban, töltési időben vagy technológiában), sem árban nem lett forradalmi az ID.3, inkább egy elég erős, de a vetélytársakkal egy kategóriában mozgó autó vált belőle. Most ismét az olcsó villanyautózás eljövetelét ígéri a Volkswagen, és most végre számon is kérhetjük majd: a márka úgy számol, a 2025-ben érkező ID. LIFE 20.000 eurótól, mai árfolyamon nagyjából 7-7,5 millió forinttól (beleszámolva a magasabb itthoni ÁFA-t) indulhat majd.
Hirdetés
Ez már valóban emészthető árnak hangzik, főleg akkor, ha a 20.000 euró 2025-ben is 20.000 eurót jelent majd, és nem emeli fel addigra a Volkswagen az indulóárat a 4 év alatt megvalósuló inflációra hivatkozva. Persze (viszonylag) kevés pénzért (viszonylag) kevés autó is jár, mert a LIFE az ID.3-tól kisebb kategória lesz. A képek alapján nehéz megítélni, de egy Polo vagy egy up! méretű városi kisautóra számíthatunk. Azon az MEB platformon érkezik majd, amire a Volkswagen-csoport eddigi villanyautóinak többsége is (Skoda Enyaq iV, Cupra Born, az ID.-k vagy az Audi Q4 e-tron), viszont ez lesz az első ezek közül, amiben elsőkerék-hajtás van. Teljesítményben azonban nem szenved majd hiányt, 234 lóerős lesz a villanymotorja, az apróságot 6,9 mp alatt repíti majd 100 km/h-ra, ami bizony erős tempót jelent, főleg ebben az árkategóriában. Az e-Golf és az e-up! szűkös hatótávjai után a LIFE már valóban élhető elektromos alternatíva lehet, WLTP szerint 400 km-t tud majd. Ezek az adatok ilyen árcédula mellett biztosan garantálnák a LIFE tömeges sikerét manapság. Hogy aztán ezek mennyire lesznek még konkurensverő értékek 4 év múlva, az majd csak akkor derül ki. De még ha árban és/vagy hatótávban nem is lesz forradalmi, egyéb részleteivel még mindig kitűnhet a mezőnyből. Ott van például a stílus, ami egy teljesen új irányzat a Volkswagenen és az ID. almárkán belül is. Kicsit ugyan hajaz a Honda e-re, de még egy cuki villanyautót elbírnak az utak így is. Kéttónusó festésével a fiatalabb vásárlókat akarják megnyerni, csakúgy, mint a PET-palackokból készült, levehető vászontetővel (ami tömeget is csökkent). Számos megújuló forrásból származó anyagot használnak a gyártáshoz, például a karosszéria festésében fadarabokat használnak, az abroncsok természetes gumiból vannak, az üléshuzatok pedig szintén PET-palackokból. Szórakoztatás terén is erős a kis LIFE, álló helyzetben mozivá alakítható a műszerfal fölé húzható vászonnal, van beépített játékkonzol és természetesen az okostelefonos integráció a lehető legnagyobb mértékben biztosított. Sőt, még az első üléssor is teljesen lehajtható, így egy akár 2 méter hosszú fekvőfelületté is alakítható a beltér.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?