Az olasz márka 1998 óta a Volkswagen tulajdona, jelenleg 11 milliárd dollár a Lamborghini értéke
Autóipari források szerint kérdésessé vált a supersporkocsijairól híres Lamborghini Volkswagen konszernen belül maradása. A német óriásvállalat ugyanis komoly átszervezést tervez 2030-ra, a cél ugyanis a konszern értékének drasztikus növelése. Jelenlegi 89 milliárd dollárra taksálják a cég értékét, ám a következő évtized végére szeretnék elérni a 220 milliárd dollárt, ehhez viszont a Lamborghini értékesítése, esetleg az olasz gyártó részvényeinek tőzsdére bocsátása szükséges. Persze a részvények kibocsátása sem mindig jó megoldás: míg az értékpapír kibocsátásnak hála a Ferrari értéke megháromszorozódott, addig az Aston Martin 70%-kal ér kevesebbet a tőzsdére lépés óta.
Az Urus 2018 elején jelent meg, ebben az évben 51%-kal nőttek a Lamborghini eladásai
Az itáliai gyártó akár az eladáshoz, akár a tőzsdei bevezetéshez optimális helyzetben van, ugyanis az értékesítési számok nem alakulnak rosszul: a márka első SUV modelljének számító Urus is keresett a vevők körében, a bevezetést követő évben 51%-kal több Lamborghinire került rendszám. A sportkocsik közé tartozó Aventador sem fogy rosszul, mi több a Huracán és az Aventador helyére érkező hibrid sportkocsiktól további 30 százalékos növekedést várnak. Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója szerint a csoportnak a világszinten is keresett márkákra kell elsősorban koncentrálnia, melyből három is akad a konszernnél: a Volkswagen, az Audi és a Porsche kaphat még több figyelmet a jövőben. A befektetők ugyanakkor több tőkét szeretnének felszabadítani, így elképzelhető, hogy ez a stratégia komolyan érintheti a motorkérpárgyártást (Ducati) és a teherautós üzletágat (MAN, Scania) is, így akár további márkákat is értékesíthet a Volkswagen a következő évtizedben.
Az Aventador és a Hurcán utódai is hibrid sportkocsik lehetnek, ezektől további 30%-os növekedést várnak