A Volkswagen Golf lett az Év Autója Japánban
Német kocsit tüntettek ki a japánok
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Japán Év Autója díj történetében még soha nem fordult elő, hogy nem hazai márka vitte volna el a díjat. A japán egyeduralmat 34 év után az európai Év Autója és a Világ Év Autója 2013 kitüntetéseket is bezsebelt Volkswagen Golf törte meg.
A Volkswagen 60 éve forgalmazza autóit Japánban, így érthető mennyire ki vannak éhezve a sikerre. Az új Golfból június végi bemutatása óta már 13 ezret vettek meg Japánban. A kocsi ott háromféle változatban kapható, a felszereltségek neve Trendline, Comfortline és Highline, akárcsak nálunk. Miként nálunk, ott is kizárólag turbós benzinmotorokkal forgalmazzák csak, az 1.2 TSI mellett népszerű a hengerkikapcsolós 1.4 TSI. Október óta a sportos autózás hívői a 2.0 TSI motorral szerelt Golf GTI-t is választhatják.
A wolfsburgi gyártó tömegmodellje rekorddal győzött a 60 japán újságíróból álló zsűri szavazásán, az elérhető 600 pontból 504 pontot zsebelt be, maga mögé utasítva a már korábban biztos győztesként beharangozott Honda Jazz/Fit kisautót (373 pont) és a Volvo V40-est (167 pont).
Három kisebb díjat is kiosztottak idén a japánok, az innovációs elismerést a Mitsubishi kapta a tölthető Outlander hibridért, a Mazda6-os szépségét és kisugárzását is díjazták, valamint a városi mobilitás díjával tüntették ki a Suzuki Spacia/Mazda Flair Wagon miniautót. Különdíjat kapott még a Daihatsu Move első ülését mozgató szerkezet, amely idősek és mozgássérültek számára könnyíti meg a beszállást.
Tényleg kár vitatni, mert egyik oldal sem tudja bizonyítani az igazát:D Köpködni viszont nagyon, de az még egyiknek sem jutott eszébe, hogy japán és japán közt is vagy óriási különbség, de még márkán belül is, innentől kezdve úgysem hiteles senki.
Mindig jókat derülök ezeken a „bölcs” beírásokon: „Semmivel nem jobb, de nem is rosszabb egyik sem a másiknál…”
Itt nincs demokrácia! De igen is vannak jobbak és rosszabbak. Csak a szűk látókörűek tagadják a kézenfekvő dolgokat, vagy azok akik nem foglalkoznak a témával, de meg akarják mondani a tutit.
Ez természetesen nem azt jelenti, hogy a japánok a legjobbak. Nem!
Viszont a többieknél még mindig jóval megbízhatóbb és tartósabb konstrukciókat alkotnak. Már nem annyira mint régebben, de még mindig ők vezetnek. Ezt kár vitatni. 🙂
Végre egy nem elfogult hozzászólás, a többiből csak úgy fröcsög a lenézés meg az utálat… Több ilyet, kevesebb előítéletet !
Nem volt soha japán autó a családban és nekem sem, de nem is érzem szükségét, engem a német technika is kiválóan kiszolgál, soha semmi komoly bajom nem volt egyik autómmal sem – nem sorolnám ide a karbantartás hiányával járó kötelező cserék elmulasztását utólagosan általam pótolandó javítást, mert fogyó-kopó alkatrészek japán kocsikban is vannak -, pedig nem tekerős ablakos alapmodell volt egyik sem… 🙂
Az olajtémára annyit, hogy ugyan hülyeség a longlife olaj, 30k km-t ír elő a szervizintervallumra a gyártó, szóval igenis lehet 25k km-t menni – az más kérdés érdemes-e ezt betartani… Olyan motor pedig nincs, ami nem fogyaszt olajat, max nem észrevehető, de mivel tökéletes lehúzógyűrű nincs, kár ideológiákat felállítani, hogy szar német meg a japán így király meg úgy fasza. Semmivel nem jobb, de nem is rosszabb egyik sem a másiknál, csak kinek-kinek mi a megfelelőbb.
Föleg az 5ös sorozattol, amelyiket 1OOból 86 ember fel sem ismeri melyik típusról van szó.
Igen tudnak valamit… pl. a mai napig lemálló gumiborítással gyártani a kilincseket belül, meg a hasonlók. Volt egy passatom, 2OO7es. A villanykapcsoló gomb, fehér műanyagból volt ki fröccsöntve, majd lefestve feketére, ami szintén pár hónap alatt lekopott és az egész kapcsoló ocsmány módon pirosan világított, nem csak a lámpaikon rajta. Meg még sorolhatnám. Igen, tudnak.
Gondolom az év autója választás is hasonló, mint amikor a motorokat kezdik összehasonlítani és egy elejétől végéig sportmotor kapott a „szakújságírótól” egy lehúzást, mert az utasülés is kényelmetlen, meg városi használatra sem nagyon alkalmas. :)))) …. pont ezekre a területekre tervezték. :))))
Ennél a golfnál sótlanabb unalmasabb autót én még nem láttam. Beteszik ide ezeket a fullos beltereket, de ha végigmennénk a magyar kínálaton, mindegyik vászonüléssel, meg kurblis ablakkal szalad. :)))))))
Nagyon sok márkát végigpróbáltam már, volt benne VW-is, de legközelebb azt csak akkor, ha már mást nem kapni.
Birom ezeket a hozzá szólásokat főleg azokét akik egy 1000ccm swift ben érzik magukat vadászpilótának!!!
Csak tudhatnak valamit azok a Volkswagen – nél ha a legnépszerűbb kocsit ők gyártják ?!
Ja amugy meg a golf 1 megjelenésétől számitva jóformán az összes golf széria egy legendával ér fel.
Na Patsi
A cikk ne tévesszen meg senkit, nem a legjobb/megbizhatóbb autót választották meg, hanem az év autóját.
A kettő nem összemosható!!
25K-t mentél az első olajcseréig ..?
Minimum olajszintel használtad az autót ..?
Nem is tudom…
Majd akkor ajánlgasd a Golfot, ha használtad is!
44000 km? Vicces!
A TSI volt a turbó motorok szégyene. Talán most már megtanulták megfelelő minőségben legyártani jó pár év után.
A ezek díjak nem a tartósságról és a megbízhatóságról szólnak. 🙂
Az 1,4 TSI 122 LE Golf variantomban 44 ezer km van. Első szervízig 0,5 l olajat töltöttem rá (25 ezer km alatt) ezt is szinte olajcsere előtt és még minimumon volt a szint, azt sem kellett volna. Azóta megtett 18 ezer alatt nincs számottevő olajfogyasztás, nem kellett rátölteni. Nem vagyok fanatikus, de már a 6-os golf is a legjobb vétel volt a kategóriában, jó alkuval véve. Jó helykínálat, csendes, jó motor, váltó, futómű. Jól megy és a fogyasztásom 5,7-6,4 ig terjed átlagban, attól függ menyire sietek. Az 55 l tankra 800-950 km után tankolok. Hiba természetesen nem volt eddig, még egy izzó sem égett ki. Csak ajánlani tudom.
– Csak az volna a kérdésem ,hogy lehet év autója egy olyan márka, ahol új korától természetesnek számít az olajfogyasztás ?! Magam részéről ez a kis apróság, talán végleg eltántorított a cég autóitól.Persze tudom, a márka fanatikusoknak, szinte semmi nem számít !
Japán-pártiként belátom, hogy a németek tényleg jobbak designban, marketingben. A japánok egyszerűen zsigerileg képtelenek harmonikus, letisztult, nem csicsás formákat csinálni. Úgy kívül mint belül. Mondjuk az új Mazdák elég jók, de már ott is megüti a szemem az az idétlen egyszeres csőműszer.. Miért nem lehet hagyományos, mint a Golfé ??? A Honda Civic förtelem ahogy kinéz, belül meg túl futurisztikus, és erre sokan nem vevők. A Toyota lenne a VW párja, de egyszerűen idétlen, főleg belül az a műszerfal. A koreaiakra ugyanezek igazak.
Már megbízhatóságban sincs meg a régi nagy előny. Sztem a tökéletes autó így nézne ki: német kasztni és műszerfal, francia utastér(ülések stb), japán gépészet és elektronika 🙂
Tisztelt Szerkesztőség!
Azt hiszem történt egy kis elírás:
„Miként nálunk, ott is kizárólag turbós benzinmotorokkal forgalmazzák csak” , tudtommal nálunk dízelüzemmel is kapható Golf, sőt talán az a népszerűbb is!
Innováció!
A C oszlop 30 éve ugyanolyan.
Mi lenne, ha elment volna…
ezek a Japánok….vajon mennyi lehet Japánban a fosvágenek aránya a hazai autókéval szemben?
Kb olyan mint itthon a Porsche aránya….
de gondolom a fullos felszereltség -bőrös kinézet elvette az eszüket..bár az tényleg jól néz ki..de nem hinném hogy abból lenne az eladások nagy százaléka….nézzünk már meg egy alap fosvágent és egy alap Mazda3-as vagy 6-ost….az a nem mindegy…
Végre megjött az eszük. 🙂