A Volkswagen Golf lett az Év Autója Japánban

Német kocsit tüntettek ki a japánok

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Japán Év Autója díj történetében még soha nem fordult elő, hogy nem hazai márka vitte volna el a díjat. A japán egyeduralmat 34 év után az európai Év Autója és a Világ Év Autója 2013 kitüntetéseket is bezsebelt Volkswagen Golf törte meg.


A Volkswagen 60 éve forgalmazza autóit Japánban, így érthető mennyire ki vannak éhezve a sikerre. Az új Golfból június végi bemutatása óta már 13 ezret vettek meg Japánban. A kocsi ott háromféle változatban kapható, a felszereltségek neve Trendline, Comfortline és Highline, akárcsak nálunk. Miként nálunk, ott is kizárólag turbós benzinmotorokkal forgalmazzák csak, az 1.2 TSI mellett népszerű a hengerkikapcsolós 1.4 TSI. Október óta a sportos autózás hívői a 2.0 TSI motorral szerelt Golf GTI-t is választhatják.
A wolfsburgi gyártó tömegmodellje rekorddal győzött a 60 japán újságíróból álló zsűri szavazásán, az elérhető 600 pontból 504 pontot zsebelt be, maga mögé utasítva a már korábban biztos győztesként beharangozott Honda Jazz/Fit kisautót (373 pont) és a Volvo V40-est (167 pont).
Hirdetés

Három kisebb díjat is kiosztottak idén a japánok, az innovációs elismerést a Mitsubishi kapta a tölthető Outlander hibridért, a Mazda6-os szépségét és kisugárzását is díjazták, valamint a városi mobilitás díjával tüntették ki a Suzuki Spacia/Mazda Flair Wagon miniautót. Különdíjat kapott még a Daihatsu Move első ülését mozgató szerkezet, amely idősek és mozgássérültek számára könnyíti meg a beszállást.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

19 thoughts on “A Volkswagen Golf lett az Év Autója Japánban

  • 2017.10.29. at 19:47
    Permalink

    Tényleg kár vitatni, mert egyik oldal sem tudja bizonyítani az igazát:D Köpködni viszont nagyon, de az még egyiknek sem jutott eszébe, hogy japán és japán közt is vagy óriási különbség, de még márkán belül is, innentől kezdve úgysem hiteles senki.

  • 2017.10.29. at 19:47
    Permalink

    Mindig jókat derülök ezeken a „bölcs” beírásokon: „Semmivel nem jobb, de nem is rosszabb egyik sem a másiknál…”

    Itt nincs demokrácia! De igen is vannak jobbak és rosszabbak. Csak a szűk látókörűek tagadják a kézenfekvő dolgokat, vagy azok akik nem foglalkoznak a témával, de meg akarják mondani a tutit.
    Ez természetesen nem azt jelenti, hogy a japánok a legjobbak. Nem!
    Viszont a többieknél még mindig jóval megbízhatóbb és tartósabb konstrukciókat alkotnak. Már nem annyira mint régebben, de még mindig ők vezetnek. Ezt kár vitatni. 🙂

  • 2017.10.29. at 19:47
    Permalink

    Végre egy nem elfogult hozzászólás, a többiből csak úgy fröcsög a lenézés meg az utálat… Több ilyet, kevesebb előítéletet !
    Nem volt soha japán autó a családban és nekem sem, de nem is érzem szükségét, engem a német technika is kiválóan kiszolgál, soha semmi komoly bajom nem volt egyik autómmal sem – nem sorolnám ide a karbantartás hiányával járó kötelező cserék elmulasztását utólagosan általam pótolandó javítást, mert fogyó-kopó alkatrészek japán kocsikban is vannak -, pedig nem tekerős ablakos alapmodell volt egyik sem… 🙂
    Az olajtémára annyit, hogy ugyan hülyeség a longlife olaj, 30k km-t ír elő a szervizintervallumra a gyártó, szóval igenis lehet 25k km-t menni – az más kérdés érdemes-e ezt betartani… Olyan motor pedig nincs, ami nem fogyaszt olajat, max nem észrevehető, de mivel tökéletes lehúzógyűrű nincs, kár ideológiákat felállítani, hogy szar német meg a japán így király meg úgy fasza. Semmivel nem jobb, de nem is rosszabb egyik sem a másiknál, csak kinek-kinek mi a megfelelőbb.

  • 2017.10.29. at 19:47
    Permalink

    Föleg az 5ös sorozattol, amelyiket 1OOból 86 ember fel sem ismeri melyik típusról van szó.

    Igen tudnak valamit… pl. a mai napig lemálló gumiborítással gyártani a kilincseket belül, meg a hasonlók. Volt egy passatom, 2OO7es. A villanykapcsoló gomb, fehér műanyagból volt ki fröccsöntve, majd lefestve feketére, ami szintén pár hónap alatt lekopott és az egész kapcsoló ocsmány módon pirosan világított, nem csak a lámpaikon rajta. Meg még sorolhatnám. Igen, tudnak.

  • 2017.10.29. at 19:47
    Permalink

    Gondolom az év autója választás is hasonló, mint amikor a motorokat kezdik összehasonlítani és egy elejétől végéig sportmotor kapott a „szakújságírótól” egy lehúzást, mert az utasülés is kényelmetlen, meg városi használatra sem nagyon alkalmas. :)))) …. pont ezekre a területekre tervezték. :))))

    Ennél a golfnál sótlanabb unalmasabb autót én még nem láttam. Beteszik ide ezeket a fullos beltereket, de ha végigmennénk a magyar kínálaton, mindegyik vászonüléssel, meg kurblis ablakkal szalad. :)))))))

    Nagyon sok márkát végigpróbáltam már, volt benne VW-is, de legközelebb azt csak akkor, ha már mást nem kapni.

  • 2017.10.29. at 19:47
    Permalink

    Birom ezeket a hozzá szólásokat főleg azokét akik egy 1000ccm swift ben érzik magukat vadászpilótának!!!
    Csak tudhatnak valamit azok a Volkswagen – nél ha a legnépszerűbb kocsit ők gyártják ?!
    Ja amugy meg a golf 1 megjelenésétől számitva jóformán az összes golf széria egy legendával ér fel.
    Na Patsi

  • 2017.10.29. at 19:47
    Permalink

    Majd akkor ajánlgasd a Golfot, ha használtad is!
    44000 km? Vicces!
    A TSI volt a turbó motorok szégyene. Talán most már megtanulták megfelelő minőségben legyártani jó pár év után.
    A ezek díjak nem a tartósságról és a megbízhatóságról szólnak. 🙂

  • 2017.10.29. at 19:47
    Permalink

    Az 1,4 TSI 122 LE Golf variantomban 44 ezer km van. Első szervízig 0,5 l olajat töltöttem rá (25 ezer km alatt) ezt is szinte olajcsere előtt és még minimumon volt a szint, azt sem kellett volna. Azóta megtett 18 ezer alatt nincs számottevő olajfogyasztás, nem kellett rátölteni. Nem vagyok fanatikus, de már a 6-os golf is a legjobb vétel volt a kategóriában, jó alkuval véve. Jó helykínálat, csendes, jó motor, váltó, futómű. Jól megy és a fogyasztásom 5,7-6,4 ig terjed átlagban, attól függ menyire sietek. Az 55 l tankra 800-950 km után tankolok. Hiba természetesen nem volt eddig, még egy izzó sem égett ki. Csak ajánlani tudom.

  • 2017.10.29. at 19:47
    Permalink

    – Csak az volna a kérdésem ,hogy lehet év autója egy olyan márka, ahol új korától természetesnek számít az olajfogyasztás ?! Magam részéről ez a kis apróság, talán végleg eltántorított a cég autóitól.Persze tudom, a márka fanatikusoknak, szinte semmi nem számít !

  • 2017.10.29. at 19:47
    Permalink

    Japán-pártiként belátom, hogy a németek tényleg jobbak designban, marketingben. A japánok egyszerűen zsigerileg képtelenek harmonikus, letisztult, nem csicsás formákat csinálni. Úgy kívül mint belül. Mondjuk az új Mazdák elég jók, de már ott is megüti a szemem az az idétlen egyszeres csőműszer.. Miért nem lehet hagyományos, mint a Golfé ??? A Honda Civic förtelem ahogy kinéz, belül meg túl futurisztikus, és erre sokan nem vevők. A Toyota lenne a VW párja, de egyszerűen idétlen, főleg belül az a műszerfal. A koreaiakra ugyanezek igazak.
    Már megbízhatóságban sincs meg a régi nagy előny. Sztem a tökéletes autó így nézne ki: német kasztni és műszerfal, francia utastér(ülések stb), japán gépészet és elektronika 🙂

  • 2017.10.29. at 19:47
    Permalink

    Tisztelt Szerkesztőség!
    Azt hiszem történt egy kis elírás:
    „Miként nálunk, ott is kizárólag turbós benzinmotorokkal forgalmazzák csak” , tudtommal nálunk dízelüzemmel is kapható Golf, sőt talán az a népszerűbb is!

  • 2017.10.29. at 19:47
    Permalink

    ezek a Japánok….vajon mennyi lehet Japánban a fosvágenek aránya a hazai autókéval szemben?
    Kb olyan mint itthon a Porsche aránya….
    de gondolom a fullos felszereltség -bőrös kinézet elvette az eszüket..bár az tényleg jól néz ki..de nem hinném hogy abból lenne az eladások nagy százaléka….nézzünk már meg egy alap fosvágent és egy alap Mazda3-as vagy 6-ost….az a nem mindegy…

Vélemény, hozzászólás?