A Volkswagen azért fizet, hogy ne dolgozzanak az orosz gyárban

Az orosz gyárak február óta nem üzemelnek, a Volkswagen nem szeretné kirúgni dolgozóit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az orosz autóipart a háború kitörése után az összes nagyobb autógyártó parkolópályára tette, a legtöbb gyár február végén határozatlan időre felfüggesztette tevékenységét, a Volkswagen ennek ellenére igyekszik humanitárius maradni dolgozóival szemben.

A háború kitörése, február 24-e után a legtöbb autógyártó azonnal fellépett az orosz agresszióval szemben és leállították tevékenységüket Oroszországban, így tett a Volkswagen is. Akkor csupán annyit írtak sajtóközleményükben, hogy "a következő értesítésig felfüggesztik az orosz gyárak működtetését". Az elmúlt bő 4 hónapban odáig fajult a helyzet, hogy az oroszok szinte minden biztonsági rendszert mellőzve kezdtek autógyártásba. A Reuters értesülései szerint a német márka nem tervezi, hogy a közeljövőben újraindítja a Nizhny Novogorod városában található létesítményét, ugyanis a gyárban dolgozó mintegy 200 alkalmazottal tárgyalásba kezdett a Volkswagen, melynek értelmében ha június 17-ig felmondanak,
Hirdetés

a vállalattól további hat hónapig továbbra is megkapják a fizetésüket és a németek az egészségügyi biztosításukat is állják a dolgozóknak.

A helyzetet tovább bonyolítja, hogy az említett gyár nem is wolfsburgiak tulajdona, ugyanis azt a GAZ csoport birtokolja. Nizhny Novgorodban egyébként Polo és Taos modelleket gyártottak, de a Skodának is van itt érdekeltsége, itt szereltek össze a helyi piacra szánt Kodiaq, Karoq és Kamiq személyautókat is. A másik Volkswagen-érdekeltség orosz gyár szintén nem a németek tulajdona, a kalugai gyárban nagyságrendileg 4200 ember dolgozik, ott egyelőre nincs hasonló kompenzációról hír. Nem a német márka az egyetlen, amely szorult helyzetbe került az orosz-ukrán konfliktus kapcsán. Az európai autógyártók közül kétség kívül a Renault rendelkezett a legnagyobb érdekeltséggel az orosz piacon, hiszen a konszern portfóliójába tartozott a Lada is, de a márka túlélése érdekében a franciák egy jelképes összegért megváltak az részvényeiktől.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?