A Volkswagen azért fizet, hogy ne dolgozzanak az orosz gyárban
Az orosz gyárak február óta nem üzemelnek, a Volkswagen nem szeretné kirúgni dolgozóit
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az orosz autóipart a háború kitörése után az összes nagyobb autógyártó parkolópályára tette, a legtöbb gyár február végén határozatlan időre felfüggesztette tevékenységét, a Volkswagen ennek ellenére igyekszik humanitárius maradni dolgozóival szemben.
a vállalattól további hat hónapig továbbra is megkapják a fizetésüket és a németek az egészségügyi biztosításukat is állják a dolgozóknak.
A helyzetet tovább bonyolítja, hogy az említett gyár nem is wolfsburgiak tulajdona, ugyanis azt a GAZ csoport birtokolja. Nizhny Novgorodban egyébként Polo és Taos modelleket gyártottak, de a Skodának is van itt érdekeltsége, itt szereltek össze a helyi piacra szánt Kodiaq, Karoq és Kamiq személyautókat is. A másik Volkswagen-érdekeltség orosz gyár szintén nem a németek tulajdona, a kalugai gyárban nagyságrendileg 4200 ember dolgozik, ott egyelőre nincs hasonló kompenzációról hír. Nem a német márka az egyetlen, amely szorult helyzetbe került az orosz-ukrán konfliktus kapcsán. Az európai autógyártók közül kétség kívül a Renault rendelkezett a legnagyobb érdekeltséggel az orosz piacon, hiszen a konszern portfóliójába tartozott a Lada is, de a márka túlélése érdekében a franciák egy jelképes összegért megváltak az részvényeiktől.