A Vitarának esélye sincs? Vezettük a frissített Dustert!
Dacia Duster menetpróba és 4x4 pálya: háromféle motorral, ötféle terepen is bizonyított
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem véletlen a Duster népszerűsége, ár-érték arányban egy kiemelkedő autó. Az új Dacia arculat rárajzolása mellett a vevők igényei voltak a frissítés fókuszában. Egészen Párizsig repültünk, hogy megtudjuk: a Duster jobb lett, mint eddig bármikor volt.
Jó kiállású, kényelmes autó a Duster, épp kellő mértékben modernizálták a ráncfelvarrással
A felniken és a lámpákon is visszaköszön az új Y motívum
A hűtőrácson még a sörnyitós logó van, jövő nyárig ez így is marad
Az első fényszórók működés közben: a menetfény és a tompított fényszóró LED-es, de a reflektor halogén, akárcsak a Sanderón
A Sanderoból ismerős új fejtámlákat is megkapta, illetve végre összekötötték a kormányszög-jeladót a tolatókamera agyával: már látszik a képernyőn, hogy hová fog érkezni az autó hátramenetben.
A már említett - új - képernyőn egyébként több dolog is látszódhat, például a telefonunk. Az olcsóbbik tablet is 8 colos de az csak kábellel tükröz telefont, és navigációt sem ad. A drágábbik tévé vezeték nélkül is megoldja a képernyő-kiterjesztést, és segít is odatalálni a helyekre.A műszerfal nem sokat változott, de attól mind csak menőbb lett, megkapta az új Sanderóból ismerős óracsoportot, infotainment rendszer-opciókat és kezelőszerveket
A beltér részleteire is odafigyeltek, persze csak a csúcson. Prestige felszereltségnél nem egyszínű, kemény műanyag az egész
Hiába automata a váltó, a kézifék attól még továbbra is mechanikus marad
Ezzel a benzines konfigurációval 7,5 liter lett a fogyasztása a tesztkörön, az LPG-s hajtással pedig 8,5, de ugyebár ott maga az üzemanyag sokkal olcsóbb.
Valamivel kevésbé kulturáltan ketyeg egyébként a háromhengeres motorral a Duster, de még az is teljesen élhető, ráadásul a benzinnel 90, LPG-vel pedig 100 lóerő is bőven elég a kaszni korrekt mozgatásához. A manuális váltó pontos és könnyen kapcsolható, a kiosztása is megfelelő. A dízelt sem éreztem csak 115 lovasnak, nagy nyomatéka miatt inkább erősebbnek, mondjuk azt kizárólag terepen használtuk, ahol kimondottan jól mozgott.Háromféle motorral is kipróbálhattam, balra a 115 lovas dízel, középen a 100 lovas LPG-s, jobbra pedig a 150 lovas benzines látható
TCe 90 | TCe 100 LPG | TCe 130 | TCe 150 | TCe 150 EDC | dCi 115 | |
Emissziós norma | Euro 6 | |||||
Hengerűrtartalom | 999 | 1333 | 1461 | |||
Üzemanyag | benzin | benzin/LPG | benzin | gázolaj | ||
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | 4/8 | |||
Váltófajta/-fokozat | manuális/6 | automata/6 | manuális/6 | |||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 91 (4400-4900) | 100 (4600-5000) | 130 (4500-6000) | 150 (5250-6000) | 115 (3750) | |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 160 (2200-3750) | 170 (2200-3750) | 240 (1600-3500) | 250 (1700-3250) | 260 (1750-2750) | |
Összkerékhajtás opció | nincs | van | nincs | van | ||
Gyorsulás (0-100 km/h) | 13,1 | 13,8 | 10,6 | 10,4 (4x4: 9,6) | 10,4 | 10,2 |
Végsebesség [km/h] | 166 | 168 | 193 | 198 | 199 | 183 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,1-6,2 | 6,8-7 | 6,2 | 6,2 (4x4: 6,8) | 6,2 | 4,8 (4x4: 5,3) |
Mindkét váltót volt lehetőségem megismerni, nagyon jó a végre elérhető hatfokozatú EDC, duplakuplungos egység
A motor elég nyomatékos ahhoz, hogy kihúzza az autót szinte bárhonnan, a rugózása elég puha ahhoz, hogy ne rázza ki a lelkedet is, a kormány pedig elég visszajelzést ad ahhoz, hogy tudd, hová mész.
Apropó, nem csak érezheted, láthatod is, hogy mit csinálnak a kerekek: a Dusterhez rendelhető opcionális kameracsomaggal a tükrök alól vagy a lökhárítókról nézheted meg a kabin holttere által kitakart akadályokat. Méreteihez képest egész jó terepszögekkel rendelkezik: elöl 30°, hátul pedig 34°, mindezt 217 milliméteres hasmagasság mellé. A frissítéssel új, négyévszakos gumikat kap szériában, amelyek a korábbi nyári abroncsokhoz képest még egy kis pluszt adnak neki a sárban.A tereppálya leküzdése kívülről, amire a legtöbbeknek kell terepen, azt összkerekesként tudja is
Többféle Dustert láthattunk, a Comfort és Prestige mellett a 2022-ben megjelenő Extreme is felsorakozott
Narancssárga részleteivel és Daciához mérten tengernyi extrával hódíthat majd a különkiadás
Továbbra is korrekt helykínálatot, kényelmes üléseket ad
A 4x4 változatok csomagtere egy kevéssel kisebb, mint a képen látható fronthajtásúé
Hossza és szélessége változatlan, oldalról a felnik a frissítés leglátványosabb jelei
Hosszúság | Szélesség | Magasság | Tengelytáv | Csomagtér |
4341 | 1804 | 1693 (4x4: 1682) | 2673 (4x4: 2676) | 445-1478 (4x4: 411-1444) |
Elején és hátulján pedig az új lámpáiról lesz a legkönnyebben felismerhető
Nem véletlenül nem kellett a modellen sokat változtatni, a Duster jó, és most is csak még jobb lett.
Én legszívesebben a három kipróbált autót összekeverve, a 150 lovas benzinessel, manuális váltóval és összkerékhajtással kérném, a Prestige csúcsfelszereltséget megtartva, még mindig 7 millió alatti áron. A küllemén - mondjuk egy új Sandero mellé állítva - jól látszik, hogy nem ugyanaz a formanyelv a kettő, de a gömbölydedebb Dusternek sem állnak rosszul az Y minták. Tudom, hogy sokan meg fognak érte kövezni a kommentmezőben, de amellett, hogy olcsóbb, szerintem bizonyos dolgokban jobb is, mint a Vitara: kényelmesebb, jobban teljesít terepen, és még motorválasztéka is van, ráadásul nem is akármilyen. (A kövezést már rögtön házon belül kezdjük: a Vitara beltere azért minőségibb, lágy hibridrendszere fényévekkel jobb stop-startot ad, s a Vitarától már az alapverzió esetén is sokkal jobb biztonsági ellátmányt, például távolságtartós tempomatot és full LED fényszórót is kapunk – a szerk.)Jó volt vele róni a francia utakat, de nem csak a táj szépsége miatt: az autó is kivette a maga részét az élményfaktorból
Négy verzió van:
Access, Essential, Comfort, Prestige
Az első kettőhöz NINCS KLÍMA! :))))))
2021-et írunk és annak is a vége felé járunk…
Ez a Duster még nagyon messze áll az elvárásaimtól.
Nagy testű autó apró kerekeken. Otromba formatervezés kívül-belül. Haszonjármű minőség és kidolgozás. Hiányos extra felszereltség, gyenge törésteszt, rövid garancia idő.
Hazai piactól való kitekintés azért fontos, mert lehet sorolni a hibáit, de összességében mégis nagyon bejött ez a duster a dacianak, nagyon komoly darabszámokkal fogy a nyugati piacokon is. Idén első félévben 75 ezer db körül tartott európában, 2019-ben 220 ezer db fogyott, lényegében a kategória élmezőnyében foglal helyet ezek alapján.
Szerintem,a Vitara kifejezetten városi autó. Asszonynak,vagy magunknak,kényelmesen túlélni a dugókat,eljutni ábólbébe. A Duster vidéki,egyrészt a minősíthetetlen utakra,ha kell kimenni a présházhoz,vagy csak havas utakon csapatni. Scross-om volt,eladtam,mert rájöttem más kell. Vettem egy Dustert. Nem vagyunk egyformák,jó autók,más más felhasználási területre.
Jogosak a hozzászólások. Egy Suzuki az „svájcióra” kifinomultságú ehhez képest.
” “svájcióra” kifinomultságú ”
Ezen 5 percig röhögtem!
Egy „Swiss made” óra nem esik szét, nyekereg, nyiszorog, recseg-ropog 3-4 évesen.
(dacosom sosem volt, szutyuki 3 is, elég is volt!)
Kedves „qq”!
A komment lényege pont a sarkításban van 🙂
Bocs, pejoratív voltam, „itt” többnyire csak trágárkodni szokott néhány „zseni”.
Saját vélemény: már áll az „ennyi pénzért autót is lehet venni” kifejezés.
Miért adnak csak 6 év átrozsdásodás elleni garanciát, mikor az összes többi márkánál minimum 12 év jár? Ez már az új Dacia arculat?
Mert amire 12évet adnak arra 6 év után (ha gond van vele) majd ráfogják hogy: nem a rendeltetésének megfelelően használtad vagy azt modják hogy biztosan összetörted és azért lyukadt át a lemez. (Mert az átrozsdásodás csak a kilyukadt lemezre vonatkozik a rozsdafoltokra nem…)
Gondolom a kérdés, csak egy szójáték vol ?
A totalcar szerint háttérvilágítást kaphatnak a kormányon a gombok. 12 év gyártás után…
Újabb 12 év múlva kormányfűtést is lehet majd rendelni 2033-ban?
Trágyahordónak nem rossz.