Kiszámítható és kiszámíthatatlan reakciók követték egymást, bár a sebesség nem volt rossz a konkurens modellekhez képest (Fotó: Youtube.com/km77.com)
Mint amikor a vizsgabizottság azon tanácskozik, hogy átengedjék-e a diákot, aki mindent tud, csak azt az egy tételt nem, amit húzott, olyan a
már általunk is tesztelt Megane E-Tech 100% Electric jávorszarvas-tesztje. A sikerhez szükséges 77 km/órát ugyanis csak egyetlen bója felrúgásával tudta abszolválni a francia villany-crossover, ráadásul korrektnek tűnő kezelhetőséggel. A leggyorsabb tökéletes próbálkozás 74 km/órával történt, ekkor a sofőr hasonlóan semleges reakciókról és kiszámíthatónak tűnő kezelhetőségről számolt be. A probléma a sikertelen próbálkozásokkal volt, nagyobb sebességnél. Nem komoly baj ugyanis, ha a teszteken kiderül, hogy ilyen esetben rendszerint alulkormányzottá vagy túlkormányzottá válik egy modell, amíg egységes a reakciója. Hiszen ha mindig ugyanarra tör ki az autó, akkor a sofőr is felkészülhet - kellő gyakorlással - a várhatóan bekövetkező helyzetek kezelésére.
A Renault Megane E-Tech 100% Electric viszont hol túlkormányzottá, hol alulkormányzottá vált a sikertelen próbálkozások közben: a videón is látszik, hogy egyszer a feneke szabadul el, máskor pedig az alászedett első kerekeit tolja maga előtt egyenesen. Nem tudni, hogy ebben mekkora része van a villanyautókra jellemző jelentős súlytöbbletnek az akkucsomag miatt, illetve a relatíve keskeny, hatótáv-orientált abroncsoknak, ám az biztosan kiderült, hogy nagy sebességeknél hajlamos kiszámíthatatlanul reagálni a kormánymozdulatokra a franciák újdonsága. Amíg nem veszíti el a tapadást, addig viszont nagy sebességnél is pontosan és precízen irányítható az autó, a konkurenseinél jobb kezelhetőséggel szolgál ilyenkor. Döntsetek tehát ti az alábbi videó megtekintése után: ti elfogadnátok ezt az eredményt sikeresnek, vagy inkább kétségeket ébresztenek a felvételek?