A világ legolcsóbb autója lehet az új indiai törpe

Bajaj RE60, olcsóbb, mint a Tata Nano

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A tavaly nyári Bajaj-Renault összefogás legfőbb célja volt, hogy a a Tata Nanónál olcsóbb autót hozzanak össze.


Akárcsak a jelenleg 1800 fontos árával a világ legolcsóbb autójának számító Tata Nano, új kihívója, a Bajaj RE60 is Indiából érkezett.
Eddig robogókra, motorkerékpárokra és háromkerekű riksákra szakosodott gyártója a Renault-val egyesítette erőit tavaly nyáron a három méternél is rövidebb városi szaladgáló megépítéséhez. A 2,75 m hosszú, alig 1,3 m széles RE60 tömege kevesebb, mint 400 kg, és egyhengeres 200 köbcentis benzinmotor hajtja hátsó kerekeit. Az acélszerkezetes apróság műanyagból készült karosszéria-elemeket visel, CO2-kibocsátása alig 60 g/km, végsebessége pedig 70 km/h.
Hirdetés

Spártai utasterében négyen férnek el, és olyannyira spórolósra vették építését, hogy ablakainak fele zsanérok segítségével hajtható ki, akárcsak egykor a Citroën 2CV esetében. A Bajaj reméli, hogy az indiai taxisok körében népszerűvé válik az autó, melynek árát egyelőre még nem jelentették be, de mindenképp olcsóbb lesz a nagyobb motorral felszerelt 1800 fontos Tata Nanónál.

Azokon a piacokon, ahol a cég többi terméke kapható, várhatóan az RE60 is elérhető lesz, és idővel gázüzemű változatot is készít az autóból a Bajaj - hazánkban azonban kevés esély van a még a mostani pocsék árfolyammal kalkulálva is mindössze 700 ezer forintos négykerekű megjelenésére.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

5 thoughts on “A világ legolcsóbb autója lehet az új indiai törpe

  • 2017.10.31. at 05:52
    Permalink

    „Mopedautót egyszerűbb lepapíroztatni az NKH-val.”
    Ja, minden relatív (van mopedautóm).

    Szerintem is lenne igény rá nálunk is, legalábbis mindenhol válságról beszélnek és 400 fölött a benzinár…

  • 2017.10.31. at 05:52
    Permalink

    A kérdés elsősorban ez: El tud vinni A pontból B pontba? Ha igen, akkor már jó valamire. Közlekedésre.

    Megvéd az esőtől és a hidegtől? Ha igen, akkor egy városi szaladgáló, bevásárló autónak elmegy.

    A baj az, hogy nem jut el Magyarországra, ahol még az Axiam mopedautóiért is kemény milliókat kérnek.
    Ilyen ország vagyunk. Minden sokkal drágább nálunk, mint máshol. Ha valami végre olcsó lenne, akkor nem jut el idáig. Ezen kellene sürgősen változtatni.

    Ki jelentkezik importőrnek? Mopedautót egyszerűbb lepapíroztatni az NKH-val. 🙂

  • 2017.10.31. at 05:52
    Permalink

    Mit lehet mondani. Ez a jövő autója. Műszakilag elég keveset írt róla a cikk. Ha a hátsókereket hajtja a 200 ccm-es motor, akkor gondolom hátra is tették, úgynevezett padló alatti építésű. 1000 Ft-os benzinárnál már gondolkodhatunk ilyenben, vagy hasonlóban. 11 évvel ezelőtt, amikor hobbiból mint 3-ik autóm, volt egy FIAT 126 BIS, az volt padló alatti építésű. Maga a karosszéria, és egyáltalán az egész kialakítása nagyon tetszett. Azóta is vallom, visszatérünk még ide. Persze akkor, és azóta is más irányt vett az autóépítés, még a kisautó építés is, de még eljöhet az az idő, amit a jelenlegi kis járgánnyal is próbálgatnak.

  • 2017.10.31. at 05:52
    Permalink

    Ne vegye senki zokon, de nekem már az Ignis is vicc, ez meg annak a paródiája így ránézésre:D
    Na persze olcsó és amúgy sem én vagyok a célcsoport…:)

Vélemény, hozzászólás?