Gordon Murray, a dél-afrikai autótervező, és legkisebb gyermeke a bemutatón - utóbbi akár 168 km/órás végsebességet, 15 másodperces 100 km/órára gyorsulást és 160 kilométeres hatótávot is tudhat
Hiába nem pufognak ki semmiféle káros anyagot, a villanyautók sem nevezhetők teljesen emissziómentesnek. Utóbbiak emisszióját ezért a "forrástól a kerékig" elv szerint számolják, s e versenyszámban eddig a
Nissan Leaf és a Renault Fluence Z.E. vezetett 55 g/km értékkel, ám a Gordon Murray Design T.27-es kóddal bemutatkozott városi szaladgálója 48 g/km értékével új bajnoknak számít.
A benzinmotoros, T.25 modellen alapuló törpe saját tömege 680 kg, hossza pedig 2,5 m, amivel alulmúlja a smart fortwo dimenzióit. A visszafogott méretek (szélesség: 1,3 m, magasság: 1,6 m, tengelytáv: 1,78 m) ellenére három felnőtt fér el utasterében, csomagtere összehajtott hátsó ülésekkel akár 720 literesre bővíthető. A hátsókerékhajtású T.27-est 34 lóerős elektromotor mozgatja, 100 km/órás tempóra 15 másodperc alatt, és akár 168 km/órás tempóval. Az öt óra alatt teletölthető, kisméretű, 12 kWh-s, lítium-ion akkumulátorcsomag 160 km-es hatótávot ad.
Noha a T.27 sorozatgyártását csak 2013-ra tervezik, már ma létezik belőle működő, a hiteles mérésekhez alapul szolgált prototípus
A Gordon Murray Design 2013-ban szeretné beindítani a sorozatgyártást, ennek érdekében jelenleg három jelentős autóipari céggel folytatnak tárgyalásokat, de kilétükről csak annyit tudunk, hogy egyikük székhelye az Egyesült Királyságban található. A győztes gyártó nem csak a T.27-es előállításában vesz majd részt, Murray a ma ismertekhez képest forradalmi, kisebb helyigényű, zöldebb és olcsóbban üzemeltethető iStream gyártástechnológiájának kifejlesztésében is segédkeznek majd. Az említett technológia állítólag a kisautóktól kezdve egészen a nagyméretű buszokig alkalmazható lesz.
Műszerfalával is zöld a sportos gyökereit letagadni nem tudó Gordon Murray villanyautója
Noha ma az érdeklődőket nyilván az elektromos autó vonzza leginkább, a Murray Design hosszútávú terveiben nem az szerepel, hogy a modellsorozat fokozatos bővítésével igázzák le a piacot, inkább magát a gyártástechnológiát szeretnék eladni egyéb gyártóknak, hogy ezzel lehetőséget adjanak számukra saját elektromos járműveik kifejlesztéséhez. A T.27-es tervezett vételára 13 ezer font körül várható, de ebből Angliában lejön még az ötezer fontos kedvezmény, mellyel a brit kormány az elektromos autók elterjedését kívánja előmozdítani. Az utóbbival mindössze 2,35 millió, amúgy mintegy 3,9 millió forintos vételár az akkumulátort is tartalmazza majd, így a vásárlóknak nem kell olyan külön lízingköltséggel számolniuk, mint például a Renault elektromos járművei esetében, s ilyen áron már valóban igen vonzó ajánlat lesz az üzemanyagköltségével ma a benzinesnél jóval olcsóbb elektromos autó.