Balra az alap, jobbra a legdurvább AMG GLA
Amikor már azt hinnénk, nem lehet több bőrt lehúzni a SUV-okról, az autógyártók mindig meglepnek minket. Persze biztosan elvégezték a piackutatást rendesen, de elsőre talán kissé soknak tűnhet, hogy a GLA SUV-nak már csak az AMG verzióiból összesen három is létezik. Bemutatkozott ugyanis a 35 után a 45 és a 45 S, és ha valóban léteznek olyan vásárlók, akiknek fontos a három szint közti választás lehetősége, ők most nem panaszkodhatnak. Hogy persze tovább bonyolítsuk a helyzetet, igazából a 45 modell is majdnem felszerelhető a 45 S szintjére az AMG Dynamic Plus extrával, így gyakorlatilag nem lehet olyan konfigurációt elképzelni, amit ne lehetne bepipálni a kereskedésben.
Az AMG hagyományai szerint a négyhengeres motort az elsőtől az utolsó alkatrészig ugyanaz a szakember szereli össze
Autórajongóként természetesen örüljünk, hogy egyre több teljesítmény-orientált autó közül lehet választani, még ha egy turbós, kétliteres négyhengeres is hajtja az új AMG GLA-kat. Nem akármilyen négyhengeres viszont, hanem a világ legerősebb sorozatgyártásba került blokkja ezzel a kiosztással: a 45 S modellben 421 lóerőt ad le, a 45-ben 387-et, a 35-ben pedig 306-ot. Szerencséje volt a Mercedesnek, hogy a Koenigsegg csak három hengert pakolt az új Gemerába 600 lóerővel, ha még egy hengert elővesznek, máris nem lehetne a GLA motorja világrekorder. A kompakt SUV legkomolyabbika 4,3 másodperc alatt repül 0-ról 100 km/h-ra, a gyengébbiknek ehhez 4,4 mp-re van szüksége, a 35-ös verziónak pedig 5,2-re - a végsebesség 250 km/h-ra korlátozott, az S-ben 270-re. A maximális forgatónyomaték értékek 400 és 500 Nm között alakulnak, az AMG mérnökei pedig igyekeztek egy szívó blokkhoz hasonló viselkedésűvé tenni a kétliterest, hiszen ezek viszonylag magas fordulatszámon érhetők el.
Akár 21 colos felnikkel is lehet kérni a sportos SUV-ot
A figyelemreméltó teljesítményt egy sor technológiai ügyeskedéssel érték el Affalterbachban: a turbó alkatrészeinek súrlódását csökkentették, az üzemanyag-befecskendezés kétlépcsős és gyorsabban variálható, illetve intelligens a hűtőrendszer (a hengerfej és a karter különböző hőmérsékletűre hűthetők). Mindehhez társul a 4MATIC+ összkerékhajtási rendszer és az adaptív lengéscsillapítók, melyekkel gyors kanyarvételnél az ívbelső oldalon lévő hátsó kerék egy pillanatra lefékeződik, így az autó jobban fordul a kanyarodási irány felé, de a nyomatékot is helyzettől függően osztja el a diffi a hátsó tengely két vége közt. A megállásban nagyteljesítményű fékek segítenek, a 45 S-ben még nagyobb méretűek is.
A 35 modell elég diszkrét kipufogókat kap erősebb testvéreihez képest
Természetesen egy sor vezetési üzemmód választható, melyek nem csak a rugózást, a gáz- és kormányreakciót állítják, hanem a digitális műszerblokkot is a vezetési stílushoz igazítják. Az opcionális head-up display még az ideális ívet is hajlandó kivetíteni a versenypályák eltárolására és a körök adatainak rögzítésére alkalmas program segítségével. Hogy az utasok is tudják, milyen sportautóban is ülnek, strapabíró anyagokat használnak a beltérben és az AMG sportkormányon, illetve szénszál-hatású díszbetéteket. Kívülről főleg a függőleges felosztású hatalmas hűtőrács árulkodik az autó AMG-ségéről, valamint a különböző méretű hátsó szárnyak és kipufogók (kiviteltől függően), vagy az alapáron 19, felárért akár 21 colos felnik.
Mindenféle telemetriai adatot visszanézhetünk a központi képernyőn