A versenypálya királya az új Ferrari

75%-kal több leszorítóerőt termel az FXX-K Evo a gyári autónál

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új pályaversenyre orientált sportkocsit mutatott a Ferrari. A LaFerrari FXX-K alapú Evo különkiadás több mint 800 kiló leszorítóerőt termel teljes terhelésen.


Új Ferrari érkezett, bár az FXX-K Evo inkább csak egy frissítés, a szó versenyautós értelmében. Ugyanis itt nem a dizájnbeli változásokat kell figyelni, minden, ami más, vagy több az "alap" FXX-K-nál, az a még nagyobb leszorítóerő termelését szolgálja. Ilyen például a fix hátsó szárny, vagy a Forma-1-es autókat idéző, a tetőt és a hátsó légterelőt összekötő hosszanti légterelő. Változtattak a lökhárítókon, hogy a levegőt hatékonyabban vezesse el, vagy éppen több hűtést kapjon a motor.
Hirdetés

Összesen 20 000 kilométeren át tesztelték az új aerodinamikai elemeket, amiktől az FXX-K Evo 23%-kal több leszorítóerőt termel, mint az eddigi FXX-K, az alap LaFerrarinál pedig 75%-kal tapad nagyobb erővel az aszfalthoz. Ez nagyjából azt jelenti, hogy teljes terhelésen, maximális sebességnél 830 kilós súly nehezedik az FXX-K Evóra. A hajtáslánc változatlan, a 6,3 literes V12-es 860 lóerőt termel 9200-as percenkénti főtengelyfordulatnál és 750 Nm nyomatékot 6500-nál. Erre segít rá még egy elektromotor, amivel az összteljesítmény 1050 lóerő, a nyomaték 900 Nm. A Pirelli P-Zero gumikhoz pedig egy duplakuplungos váltón keresztül jut el ez a brutális erő, de csak a hátsó kerekekhez. Az FXX-K Evo egy új modell, viszont az FXX-K tulajdonosoknak elérhetőek az újdonságok egy csomag keretén belül is, így felfrissíthetik saját autójukat az aerodinamikai elemekkel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?