A veronai baleset busza is a Mozaikban vizsgázott

Összeköthetik a Mozaik utcai korrupciót a 17 halálos áldozattal járó veronai buszbalesettel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Műszaki állapota és utólagos átalakításai miatt a veronai baleset busza nem vehetett volna részt a forgalomban. A hetekben kirobbant Mozaik utcai botránnyal is összeköthetik az esetet.

Újabb szálak vezetnek a Mozaik utcai műszaki vizsgaállomáson kirobbant botrányhoz. Korrupció miatt 20 vizsgabiztost tartóztattak le július 7-én, akik közül 11-en most is letartóztatásban vannak, a vizsgaállomásra pedig két személyt vezényeltek át a Vas Gereben utcából, ők végzik most a munkát. Az információk szerint fix kenőpénzért vizsgáztatták a külföldről behozott autókat és a hivatalból dolgozók járműveit, így taxikat és buszokat is. A veronai buszbaleset ügyében a napokban készülhet el a bírósági ítélet, ami alapján több hozzátartozó is feljelentést fog tenni az ügy további érintettjei, a sofőr üzemorvosa, munkáltatója, valamint a Mozaik utcai műszaki vizsgaállomás ellen is.
Hirdetés
A 2017 január 21-ei veronai buszbalesetben 17-en haltak meg, köztük diákok és tanárok is. A vizsgálatok arra vezettek, hogy a sofőr kóros alvászavarban szenvedett, amiről üzemorvosa nem kapott tájékoztatást, munkára alkalmasnak ítélte. Emellett az autóbuszt üzemeltető Pizolit Kft.-nél és a roncson végzett vizsgálatok során további szabálytalanságokra derült fény. A veronai baleset buszába utólagos üzemanyagtartályt szereltek, ami a balesetkor megsérült, a gázolaj pedig beterítette az utasteret, ami ettől nagyon gyorsan és teljesen kiégett. További átalakításként kiszerelték a részecskeszűrőt a kipufogórendszerből, ráadásul ilyen átalakításokat a cég többi buszán is találtak. Az üzemeltetőnek üzemanyagtartály gyártására nincs és nem is volt engedélye, valamint a kipufogórendszer átalakítása is szabálytalanul történt, ezek miatt a busz közúti közlekedésre alkalmatlan volt a baleset idején. Azt egyelőre nem tudni pontosan, hogy már a Mozaik utcai vizsgáztatás alkalmával is megvoltak-e ezek az átalakítások, vagy a vizsga után végezték el, de az eddigi információk és a tervezett feljelentés arra utalnak, hogy a buszt már így vizsgáztatták le, valószínűsíthetően megfelelő mértékű kenőpénzért. A buszt vezető sofőrt és öt olasz mérnököt vádolt meg a veronai államügyész közúti baleset okozásával. A magyar sofőrt nem jogerősen 12 év szabadságvesztésre ítélték, az ügyben napokon belül születhet meg a végső ítélet. Emellett Olaszországban élete végéig eltiltották a vezetéstől és Magyarországon is hasonlóra számíthat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?