A vásárlók veszítik a legtöbbet a kínai büntetővám miatt

"Az európai mobilitás jövője az innovációban és az együttműködésben rejlik, nem pedig a vámokban”

Joó István kormánybiztos arra hívta fel a figyelmet Facebook-bejegyzésében, hogy a vásárlók veszítik a legtöbbet a kínai import elektromos autókra kiszabott büntetővámok miatt.

Az Európai Bizottság 35,3 százalékig terjedő vámot vetett ki a Kínából származó akkumulátoros elektromos járművekre (BEV), az öt évre szóló intézkedés csütörtökön lépett életbe. A brüsszeli testület szerint a kínai gyártók tisztességtelen állami támogatását kell kiegyenlíteni a gépjárművekre kivetett szokásos 10 százalékos importvámon felül kiszabott védővámmal. A Külgazdasági és Külügyminisztérium befektetésösztönzésért és kiemelt magyarországi nagybefektetések megvalósításáért felelős kormánybiztosa kitért arra is, hogy az intézkedés távolról sem az európai autóipar védelmét szolgálja, hiszen figyelmen kívül hagy egy kulcsfontosságú tényt: Európa legnagyobb autógyártói, többek között a BMW, az Audi, a Mercedes-Benz és a Volkswagen nemcsak a kínai beszállítókkal való partnerségre támaszkodnak, hanem saját gyártókapacitásokat is működtetnek az ázsiai országban. A legnagyobb német autóipari szereplők egységesen azt az álláspontot képviselik, hogy az új vámok akadályozzák a globális versenyképességet és károsítják a logisztikai hálózatokat – mutatott rá a kormánybiztos.
Hirdetés
Joó István hozzátette: a BMW vezérigazgatója, Oliver Zipse a vámokat "végzetes jelzésnek" nevezte a globális kereskedelem számára, azzal érvelve, hogy azok Kína részéről megtorláshoz vezethetnek. A Volkswagen-csoport vezérigazgatója, Oliver Blume szintén az iparágat érő károkat hangsúlyozta, mondván, hogy "az esetleges büntetővámok különösen kockázatosak lennének a német autóipar számára," és "jelentős hátrányokkal kellene szembenézniük a kínai piacon." Emellett Ola Källenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója is megerősítette a többi iparági vezető kijelentéseit azzal, hogy "teljes illúzió lenne azt hinni, hogy az autóipari világot egymáshoz nem kapcsolódó régiókra oszthatjuk." Mindez egyértelműen jelzi, hogy az iparág meghatározó szereplői ellenzik az új vámokat. Protekcionizmus helyett az EU-nak egy olyan erőteljes iparpolitikára kellene törekednie, amely elősegíti az innovációt és felgyorsítja a fenntartható elektromos autó ökoszisztéma kialakulását kontinensünkön. A büntetővámok viszont éppen az ellenkező irányba mutatnak, így pedig végső soron sajnos a vásárlók veszítik a legtöbbet a Bizottság intézkedésével. "Az európai mobilitás jövője az innovációban és az együttműködésben rejlik, nem pedig a vámokban” – jelezte Facebook-bejegyzésében Joó István.
Hirdetés
Forrás: HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.11.03. at 17:26
    Permalink

    Szinte tutira lehetett volna venni hogy ez is valami propagandistától származik… Merhetetlenül gerinctelennek kell lenni ahhoz hogy valaki módszeresen abba a kézbe harapjon ami eteti.

    Az különösen hogy a hazai BYD gyárat pont az ilyen intézkedések indokolják, enélkül simán behoznák Kínából.

    Az is biztos hogy nem a fogyasztó jár rosszul vele mert a szalonban adott tájékoztatás szerint az árakon semmit sem változtattak. Ha megrendeled, és közben beüt a szankció a BYD benyeli.

    Ami azt illeti hogy is állunk most a Magyarországon gyártott autók kínai vámterheivel?

    • 2024.11.03. at 19:25
      Permalink

      Már most is színtisztán látszik, hogy mindent a vásárlók szívnak meg. A CO2 kvótákat és a vámot is. Úgyhogy, ha te ezt nem látod, akkor a te készülékedben van a hiba. Az autógyártók gazdasági vállalkozások. Amit csak lehet a vásárlókra hárítanak, hiszen pénzt akarnak keresni. Minden olyan hátrány, amit a politikai döntések okoznak nekik, áthárítják a vásárlóra, ahogy minden vállalkozás, gyártson túrórudit, lisztet, vagy gumicukrot, vagy legyen szó bankról, telekommunikációról, tökmindegy. Szóval masszív hülyeség azt állítanod, hogy a fogyasztó nem jár rosszul. Tudod a szalonban mondott ár az egy dolog. Felszereltség változtatása, szervizárak ésatöbbi, tudod ezeken mind meg lehet keresni a vásárló kárára azt, amit mondjuk az új autó árából engednek. A vásárlók az utóbbi években egyre rosszabb helyzetbe kerültek. A kereskedő soha nem fog lemondani a haszonról, hiszen azért vállalkozik, hogy pénzt keressen. Nem tudom, miért ilyen nehéz ezt megérteni. 🙂

  • 2024.11.04. at 17:43
    Permalink

    “A védővámok esetében a cél valamilyen hazai ágazat védelme. Azzal, hogy a vám megdrágítja a külföldi importőrök termékeit, a hazai termelők is magasabb árat szabhatnak, így megnő a profitjuk és nagyobb az esélyük a fennmaradásra.” Nem a vásárlók megsegítése a cél. Nálunk még regisztrációs adó is van, a kormánybiztosnak miért nem jutott eszébe a megszüntetése?

Vélemény, hozzászólás?