Egy villanyautó töltőcsatlakozója: vajon hány átlagos autósnak sikerülne elsőre, segítség nélkül elboldogulnia vele, amikor gyakran még a kútkezelők sem tudják, hogyan működik a kútoszlopok közt elhelyezett töltő
A Toyota már 2019-ben is végzett kutatást arról, hogy a vásárlók mennyit tudnak a villanyautókról, azok működéséről, használatáról. Az akkor egyesek számára meglepően rossz eredmény a Toyotát még csak részben érintette, hiszen nem rendelkeztek saját, tisztán elektromos modellel. Most, a kérdőív két évvel későbbi megismétlésekor már teljesen más a helyzet:
a Subaruval közösen fejlesztett Toyota bZ4x nyári forgalomba kerülésére számítva már érdekeltek ezen a piacon is. A baj csak az, hogy a kitöltők tudása nem változott, és továbbra is 66%, azaz a válaszadók közel kétharmada hiszi azt, hogy az akkumulátoros elektromos modellekben is kell, hogy legyen benzinmotor.
A "Van egy akkumulátoros elektromos autóban benzinmotor?" kérdésre a kitöltők 66 százaléka felelt igennel
Sokkal égetőbb probléma volt két évvel ezelőtt a Toyota számára a hibrid modellek ismerete, ezzel ugyanis már akkor is jó ideje voltak jelen a piacon: több mint két évtizede fut a Prius, mára pedig már szinte minden Toyotából elérhető hibrid változat. A helyes és helytelen válaszok aránya viszont ebben a témában sem javult, a kitöltők 75 százaléka szerint egy hibridet tölteni kell. A Toyota ezeket az eredményeket az E-Volution elnevezésű eseményén hozta nyilvánosságra, ahol azt is bejelentették, hogy a vásárlókat és a kereskedéseket érintő oktatókampányba kezdenek a helyzet javítása érdekében.
"Kell egy hibridet konnektorról tölteni?" - szól a kérdés, a helyes válaszok aránya pedig mindösszesen 25%
Felmerül viszont a kérdés: jelent ez bármiféle változást a korábbi trendekhez képest? Mármint nem az elektromos autókkal kapcsolatban, hanem csak úgy, az autók terén. A vásárlók nagy része valószínűleg a belsőégésű motoros járművéről sem tudja, hogy hány hengeres, hogy milyen technológia hajtja és melyik kerekeket, stb. Tapasztalataim szerint a legtöbben kizárólag felhasználói ezeknek a gépeknek, és a szükséges minimumot tudják a járművükről, körülbelül annyit, hogy melyik üzemanyag kell bele, és mennyi időnként kell szervizbe vinni. Ezt figyelembe véve egyáltalán nem biztos, hogy a villanyautós ismeretek elterjedtségével van a probléma, lehetséges az is, hogy szimplán egy sokkal régebbi hagyomány öröklődik tovább az autók és autósok következő generációjára.
Most miért?
A cél a globális elhülyítés.
(a buta ember irányítható)
Egész jól haladnak.