A vártnál tovább tarthat a chiphiány

Több autógyártó is pesszimistán tekint a jövőbe a félvezetők kapcsán

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Volkswagen és a BMW háza tájáról is azzal számolnak, hogy még sokáig velünk marad a chiphiány.

Sajnos 2024-ig nem fog normalizálódni a félvezetők hiánya, legalábbis a Volkswagen pénzügyi igazgatója, Arno Antlitz szerint, aki a Boersen-Zeitungnak nyilatkozott a témában. A chiphiány miatt a Volkswagen csoport már többször is kénytelen volt leállítani a gyártást több gyárában, köztük a wolfsburgi üzemében, valamint a Zwickauban és Drezdában található villanyautó-gyáraiban a chipek hiánya miatt.
Antlitz szavai alapján a félvezetőkkel kapcsolatos helyzet idén és jövőre enyhülni fog, ám a hiány 2024-ig fennmarad, mert a chipgyártók nem lesznek képesek kielégíteni a félvezetők iránti növekvő keresletet, még akkor sem, ha egyre több gyáregység indul be.
Hirdetés
Oliver Zipse, a BMW Group vezérigazgatója hasonló előrejelzéseket tett a Neue Zuercher Zeitung című újságnak adott, hétfőn megjelent interjúban. Zipse szerint legkésőbb jövőre javulást fogunk látni, de 2023-ban még mindig szembe kell majd nézni a hiánnyal.
A mikrochiphiány mellett az orosz-ukrán háború is további nehézségeket okoz, mivel az Ukrajnában gyártott kábelkötegekből nem érkezik megfelelő mennyiség. Antlitz elmondta, hogy a VW-csoport bizonyos üzemei folyamatosan műszakok lemondására kényszerülnek, mivel az autógyártó ukrajnai beszállítója csak egy műszakban működik. „Felállítottunk egy válságstábot, és bizonyos esetekben a volumeneket is átcsoportosítottuk ugyanazon beszállító más gyártóüzemébe. Az alternatív helyszínek azonban nem hivatottak hosszú távon helyettesíteni az ukrajnai gyártóüzemeket. Kiállunk a meglévő ukrajnai beszállítói telephelyeink mellett, és ahol csak tudunk, támogatást nyújtunk" - mondta Antlitz.
Hirdetés
Antlitz nem ment el szó nélkül az emelkedő energiaárak mellett sem. Az orosz földgáz Németországba történő importjának esetleges betiltásáról kérdezve elmondta, hogy a VW még nem döntött arról, hogy mikor hajtja végre azt a tervét, hogy a wolfsburgi erőművük működést szénről földgázra állítsa át. "Még nem álltunk át. De jelenleg is folyamatban van az átállás. Jelenleg a széntüzelésű erőmű még működik, amíg a gáztüzelésű működése fel nem gyorsul. Nagyon szorosan figyeljük, hogy mi történik a következő napokban és hetekben. Jelenleg még nem döntöttük el, hogy mikor fogjuk végleg leállítani a széntüzelésű erőművet".
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?