A Hyundai első SUV/crossover modellje az N modellek sorában a Kona N, 290 lóerős turbómotort kapott az orrába, na meg sperrdiffit
Eddig az elektromos, 204 lóerős Kona Electric állt a Hyundai Kona kínálatának csúcsán, így az emissziómentes modell adta a legjobb menetdinamikát. Ennek azonban vége, ugyanis bemutatkozott az alapból is 280 lóerős, de átmeneti túltöltéssel 290 lóerő leadására is képes, 2,0 literes T-GDI motorral szerelt Kona N (ami persze a
kémfotókon már elcsípett példány után kevés meglepetést hozott). Egyben a Hyundai azt is bejelentette, hogy 2022 végére 18 tagúra bővíti N és N Line modelljeinek sorát. Ha pedig ez nem lenne elég, itt az N modellek új szlogenje: Never just drive.
A nagyobb versenypályák nyomvonalát is ismeri, a rajtuk autózáshoz passzoló menetmódokat is kínál
A Hyundai emellett kihangsúlyozta a fenntartható e-teljesítmény iránti elkötelezettségét, rávilágítva a vállalat jövőbeli motorsport tevékenységeinek irányára, valamint arra, hogy ezek milyen módon szolgálhatnak leendő N modellek alapjául.
„Nagy izgalommal osztjuk meg Önökkel az N márka szemléletét, szellemiségét és jövőképét. Célunk, hogy vezető szereplővé váljunk a nagyteljesítményű típusok szegmenseiben, legyen szó hagyományos belsőégésű motorokról vagy bizonyítottan élvonalbeli akkumulátoros elektromos, illetve hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtáslánc-technológiákról.” – mondta Thomas Schemera a Hyundai Motor Group alelnöke és termékfejlesztési igazgatója.
„Folyamatosan gyarapodó, egyre kiegyensúlyozottabb N modellkínálatunk vadonatúj lehetőségeket tesz elérhetővé ügyfeleink számára, hajtáslánc-technológiától és karosszériatípustól függetlenül gondoskodva a maximális vezetési élményről.”
Csakis automataváltóval készül, a 8 fokozatú, olajfürdős kuplungos szerkezet a Hyundai/Kia saját fejlesztése
A Kona N kapcsán azt ígérik, hogy a márka saját fejlesztésű, olajban futó (így kellő hűtéssel rendelkező) duplakuplungos, 8 fokozatú (N DCT) automataváltójával szerelt turbómotorral és az áthangolt futóművel a crossover a kategóriára nem jellemző sportosságot hoz. Ehhez passzolóan a váltó is különféle programokat kínál, de alapáron jár a rajtautomatika, a 19 colos alufelni és a részlegesen önzáró - N Carving fantázianévvel illetett - első differenciálmű is. Utóbbi a kanyarképességeknek tesz jót, de az 5,5 másodperces 100-as sprint és a 240 km/órás végsebesség és az 5 különféle programmal hangolható ESP is mind azt üzeni: a Kona N még versenypályán is megállhatja a helyét. Ennek megfelelően a 10,25 colos középkonzoli érintőkijelzőre köridőmérő és az ismertebb pályák térképei is kitehetők, ráadásul ezek előhívása a dedikált N-gombra programozható.
Az i30 N után nagyjából kitalálhatóak voltak a dizájnrészletek
A Hyundai formanyelvéhez passzolóan dizájnolt Kona N amellett, hogy versenypályán is helytállhat, a megszokott sofőrsegédekkel (egyebek mellett távolságtartós tempomat, holttérfigyelő, sávtartó) is felszerelhető, kipufogójának hangja pedig többi jellemzőjéhez hasonlóan gombnyomásra hangolható, így azon túl, hogy a versenypályán potensnek, utazóautónak is bőséggel megfelelőnek ígérkezik.