A válság hozhatja el a villanyautó és carsharing forradalmat?
A gazdasági visszaesés tovább növelheti az elektromos járművek és az autómegosztók előretörését
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Roland Berger legújabb tanulmánya 22 elemzett ország 26 autóipari mutatóját vizsgálva fedezte fel: az elektromos járművek aránya megduplázódott, valamint visszatért az autó szolgáltatásként és egyéb mobilitási megoldásként történő használata.
Az elektromos járművek aránya 13,2 százalékra emelkedett – mely közel kétszeres érték az elmúlt 12 hónaphoz (6,9 százalék) képest, térnyerésük az északi államokban a leglátványosabb.
Ugyanígy törnek előre a mobilitási megoldások, például a fuvarmegosztás, az elektromos rollerek és a tömegközlekedés használata.
Mindez a Covid-19 járvány csúcspontján visszaesett, de a fertőzéssel kapcsolatos tévhitek és félelmek enyhülésével ismét növekedést mutat – egyes esetekben még a járvány előtti szintet is meghaladta. A kutatásban megkérdezett személyek 65 százaléka ismer legalább egy olyan személyt, aki lemondott a magánautóról az alternatív közlekedési módok javára. Amennyiben a mobilitási piac az elkövetkező években erőteljes növekedést mutat, előidézheti a személygépkocsi-tulajdonlás végét.