Néhány nappal tovább kell várniuk a kínai gyártóknak, hogy kiderüljön, mennyivel kell drágábban adniuk az autóikat az EU-ban
Az eredeti tervek szerint még a jövő héten döntés született volna arról, hogy pontosan milyen büntető terhekkel akadályozza meg az EU a kínai autók térnyerését a kontinensen. A Reuters és az Automotive News Europe értesülései szerint azonban későbbre kellett tolni a határidőt. A döntést követően valószínűleg több milliárd dolláros költségeket ró majd az EU a kínai gyártókra, amelyeket nyilvánvalóan a vásárlóknak kell majd megfizetni, ezzel kiegyenlíthetik az árak terén az ázsiai márkáknak lejtő pályát.
A június 5-re tervezett voksolást azonban a bizottság a június 6 és 9 között tartandó EP választások utánra halasztotta, a döntés várható időpontja így június 10. lett.
Pekingben természetesen nyíltan ellenzik a szavazást és a büntetővámokat összegészében, Kína állítása szerint az európai gyártókat ily módon védeni egyáltalán nem fair játszma az EU részéről. Mindez nyilván az autóvásárlásra készülő európai polgárokra is negatív hatással lesz, hiszen a kínálat egy része jelentős áremelkedés előtt áll a gyártókat terhelő extra költségek miatt. Ennek ellenére a halasztásnak látszólag semmi köze sincs a választásokhoz, egyszerűen olyan problémák merültek fel a szavazáshoz szükséges dokumentumokkal, amelyeket nem lehet megfelelően korrigálni a korábbi határidőig.