Így néz ki a valaha volt legerősebb S-osztály, a Mercedes-AMG S 63 E Performance
Nem éri meg kertelni, csapjunk is rögtön a lecsóba: a valaha volt legerősebb S-osztályt egy 4,0 literes, ikerturbós, ám így is alig 600 lóerő feletti V8-as motor hajtja, ám nem egyedül. Hogy legyőzhesse a múlt tizenkét hengeres erőforrásait, egy a hátsó tengelyt hajtó villanymotor is beszáll a buliba. Így laza 802 lóerővel és 1430 newtonméterrel szaggatja az aszfaltot a Mercedes-AMG S 63 E Performance, amely 3,3 másodperc alatt éri el a 100 km/órát állórajtból, a végsebessége pedig 250 km/órára van korlátozva. Ha ez nem lenne elég, akkor persze ott az AMG Driver’s Package, hogy 290 km/órára emelje ezt a végsebességet.
Félelmetesek az adatok egy luxuslimuzintól: 20 évvel ezelőtt ilyet a legvadabb sportautók sem tudtak
A 13,1 kWh kapacitású, 3,7 kilowattos AC tölthetőséggel is rendelkező akkucsomagról táplálkozó villanymotor különlegessége, hogy látványosan nem a hatótávra hegyezték ki: mindösszesen 33 kilométert tud megtenni egy töltéssel. Még érdekesebb, hogy a villanymotor alapesetben 95 lóereje rövid, 10 másodperces időintervallumok erejéig 190 lóerőre növelhető, 320 newtonméteres nyomatéka viszont állandó. Két, a belsőégésű motortól független sebességi fokozata 140 km/óránál vált, így akár az autópályatempót is elérheti kizárólag árammal, az már nagyobb kérdés, hogy mennyi időre.
A V8-as, ikerturbós benzinmotor a Forma-1 technológiájával válik teljessé, a rendszerteljesítmény 800 lóerő feletti
A belsőégésű motor ezzel szemben kilencfokozatú automata váltót és állandó összkerékmeghajtást kapott, ráadásul alapáron jár a 2,5 fokos összkerék-kormányzás is. ugyanilyen alapáras különlegesség az adaptív légrugózás, ami 120 km/óra felett egy centivel alacsonyabbra engedi az autó futóművét. Hirtelen kanyarokban az aktív karosszériadőlés-stabilizálás siet a sofőr segítségére az ellentartó hátsó kerekek mellett, kigyorsításkor pedig az aktív feszességű motortartó bakok hatása lesz érezhető, amelyek a helyzethez optimalizálják, hogy mennyi rezonanciát adhat át a V8-as erőforrás a karosszériának.
A hűtőrács látványosan egyedi vonása a modellnek
Az első lökhárító és a küszöbtoldatok is megkapták a maguk AMG dizájnját
Hátulról nézve a diffúzor és a hatalmas kipufogóvégek szúrnak azonnal szemet
Az extra merevítésről a hatalmas motor alatt húzódó stabilizátorrúd és a futómű bekötési pontjait összekötő X alakú kitámasztások gondoskodnak, hátul erre a célra átlósan elhelyezett alumínium merevítőket használtak a német mérnökök. A fékerőt elöl 15,7 colos tárcsákkal és hatdugattyús nyergekkel, hátul pedig 15 colos, egydugattyús rendszerrel és a villanymotor kormányról állítható erősségű visszatöltésével együttesen éri el a sofőr, a kerámia-kompozit fékrendszer feláras extra.
A futómű és a fékek is elárulják, hogy itt bizony nem babra megy a játék
Mint ahogy az a látható a képekről is, valamelyest vadabb ugyan az S 63 E Performance külleme egy megszokott S-osztályénál, ám a hangsúly még mindig az elegancián és a luxuson van. Természetesen ettől még egyediek a lökhárítók, a küszöbök és a hűtőrács is, a legsportosabb elem pedig a hátsó diffúzorbetétet körülölelő négy trapéz alakú kipufogóvég, amelyek mögött oldalanként egy-egy valódi kipufogó is megbújik.
A műszerfal azt hozza, amit egy S-osztálytól vár az ember, a sportülések ellenére is a kényelem dominál a beltérben
Az alapáron is hatalmas kijelzők mellé felár nélkül jár a szélvédőre vetített kijelző is
Sokkal fontosabb azonban, hogy bent is ugyanezt a mintát láthatjuk, az első sorban is kényelmes autó továbbra is sofőrös limuzin maradt inkább, minthogy versenyautóvá avanzsáljon. A négyszemélyes beltér meghatározó elemei a képernyők, ezek közül a legnagyobb természetesen az MBUX infotainment érintőkijelző, amelyet a megszokott S-osztály funkciók mellett további, AMG-specifikus lehetőségekkel egészítettek ki. Ha még ez sem lenne elég, akkor jó hír, hogy alapáras a szélvédőre vetített kijelző is.
A beltér fő hangsúlya továbbra is a hátsó utasok kényelmére kerül
Itt még az ülések egyes funkcióit is érintőképernyők kezelik
Ezek viszont mind a sofőrnek szólnak, ahogy az S 63 E Performance hajtáslánca is, éppen ezért kelt disszonanciát, hogy a két fotelt rejtő hátsó rész mennyire kihangsúlyozza az S-osztály sofőrös mivoltát. A hátsó sorban ugyanis megmaradtak a kartámasz érintőkijelzőjéről is állítható fotelekből nézhető hatalmas képernyők az első ülések fejtámláján, és úgy összességében a modelltől megszokott kényelem is. Egy biztos: különleges, egyben veszedelmes fenevad a Mercedes legújabb konnektoros hibrid sportmodellje.
Brutális adatokkal bír az S 63 E Performance, ám az ereje ellenére ez továbbra is inkább egy elegáns luxuslimuzin