A turbóval nyer, vagy veszít majd a Porsche 911-es?
Turbós lesz a legtöbb Porsche 911-es a modellfrissítéssel
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Zuffenhausenben már készítik a Porsche 911-es ráncfelvarrását. Nem csak a lökhárító változik, az alapmodellek is turbófeltöltést kapnak.
A jövőre megjelenő új Porsche 911-es csak egy sima modellfrissítésnek indult. A kultikus modell jelenleg futó hatodik, 991-es kódú generációját már 3,5 éve, a 2011-es Frankfurti Autószalonon mutatták be. Közben a sportkocsipiac is fejlődött. A Ferrari California is kapott egy turbót és a környezetvédelmi előírások is egyre szigorodnak. A Car magazin riportja szerint a felfrissített 911-esek legtöbbjén turbót kap a hathengeres boxermotor.
A turbósítás új alapmotort hoz, a 911 Carrera eddig 3.4-es szívómotorral készült, ami 350 lóerős. Az eggyel erősebb, 3.8-as Carrera S meg kerek 400. Ezután a belépőszint egy 2,9 literes turbós lesz, 400 lóerő körüli teljesítménnyel. Mivel turbós, egy jó 100 newtonméterrel le is veri a jelenlegi S-t, ami 440 Nm nyomatékú, az új alapmodellt meg 540 newtonméteresre teszik. Ha lehet hinni a forrásnak, akkor az S marad 3.8-as de 530 lóerős és 700 Nm nyomatékú. Ez magával hozza azt is, hogy a jelenleg 560 lóerős Turbo S legalább 600 lóerős kell majd legyen, hogy megőrizze státuszát, mint a kínálat legerősebbike. A riport szerint a kínálat legsportosabb darabja, a GT3-as megmarad szívó, ráadásul könnyebb lesz, mint most. Az ortodox Porsche hívők csak ennyinek örülhetnek. A pletykákban szereplő GT RS és a GT2 megvalósulásáról, meg a nemrég kihozott GTS megmaradásáról nem szólt a Car.