Ha a Gazoo Racing kezei közül kerül ki az új Starlet, az garancia a sikerre. Jelenlegi becslések szerint a japán ár nagyjából hatmillió forint körül várható
Szokatlan hírek érkeztek japánból, a Toyota állítólag egy olcsóbb árfekvésű forró ferdehátún dolgozik. A sportos kisautók szegmense mára töredékére zsugorodott, de főleg azoké, amelyek közúton is kiautózható teljesítményt nyújtanak. Húsz évvel ezelőtt még a Yaris is közéjük tartozott, a TS alig több mint 100 lóerőt kínált. Mára a Toyota kisautója egy 305 lóerős összkerekes szörnyecskévé változott, ami alá bőven elférne egy kevésbé izmos modell.
Az első sportos Yaris mindössze 106 lóerős volt, a mostani kiadás már versenypályán is megállja a helyét
A japánok a kiszivárgott információk szerint leporolják a Starlet nevet, amiből a Gazoo Racing farag egy vérpezsdítő típust. A GR Starlet a Daihatsu platformjára épülhet, az autó tömegét 980 kilósra becsülik, ez nagyjából 300 kilogrammal kevesebb a GR Yaris súlyánál, amit többek között a négykerékhajtás mellőzésével érnek el. Várhatóan egy 1,3 literes, háromhengeres turbómotorral érkezik a Starlet, ami a Yaris 1,6-os motorjának módosított változata. Ha figyelembe vesszük a 150 lóerő körüli várható teljesítményt, a tömeget és az elsőkerékhajtást, akkor szinte hajszálra pontosan a Swift Sport jellemzőit kapjuk.
Afrikában jelenleg is árulnak Starletet, ám ez nem saját modell, hanem egy átemblémázott Suzuki Baleno
A Toyota nem csak a közutat, hanem a ralipályákat is célba vette, a Starlet a Rally4 kategóriában is megjelenhet. A bajnokság ezen csoportjában olyan konkurensekkel kell megküzdenie, mint például a Ford Fiesta, a Kia Rio vagy a Renault Clio.