Miért ne? - gondolhatták a Toyotánál. Jó esetben néhány tucat kabrió készülhet évente, de megy olyan jól a Toyotának, hogy nem kell minden modellnek racionálisnak lennie.
A divat változásának még az ultra konzervatív Toyota Century sem tud ellenállni, a méretes négyajtósból elkészült az SUV változat. A nálunk ismeretlen luxus Toyota hazájában egy legenda, a típust 1967-ben mutatták be, 46 év alatt mindössze három generáció készült. A modellek közös jellemzője a rendkívüli kényelem, az impozáns méretek, az elképesztően finom működés és a túltervezettség. Az autót persze kevesen engedhetik meg maguknak, az indulóár 50 millió forint.
Nehéz szépnek nevezni a Century SUV-t, ellenben nagy és szögletes, az alapár 62 millió forint
A szeptember elején leleplezett, szériagyártásba kerülő SUV is megér egy misét. Az 5,2 méteres hosszú Century négyszemélyes, kifejezetten sofőrös autónak szánják. A motor 3,5 literes szívó V6-os, amihez alapáron jár a plug-in hibrid hajtás, ezzel az összteljesítmény 412 lóerő. Maga a kabrióság nem áll távol a Century-től, a négyajtósból már készült nyitott tetejű változat, igaz, csak a japán császár tiszteletére.
Van elég hely a fekvéshez, ha üres az anyósülés, a hátul ülőket üveg védi a csomagtartón beszökő fuvallat ellen
Az SUV bemutatója közben a kivetítőn jelent meg egy rajz a tetejét vesztett változatról, így máris elindultak a találgatások. A Toyota sejtelmesen csak annyit közölt, hogy a “lehetőségek tárháza végtelen, és nyitottak a kommunikációra”. Ebben a kategóriában megfelelő összegért cserébe szinte bármilyen igényt kielégítenek, de komoly sorozatgyártásról nem lehet beszélni (a Toyota évi 360 autóval számol), így belefér a modellek személyre szabása. Ennek keretében valósulhat meg a négyajtós kabrió.
Ezt is megértük, a tradicionális Century-ből városi terepjáró lett, ettől függetlenül a szedánt nem kaszálják el
Emellett egy Century SUV GRMN verziót is kiállítottak. Az autó érdekessége, hogy hátul tolóajtókkal szerelték, továbbá szénszálas elmekkel tették sportosabbá a nagytestű luxusautót.
Jobbra a tolóajtós sportos GRMN változat, a kabrió után szinte már fel sem tűnik