A Toyota 10,1%-kal, 10,5 millióra növelte eladásait 2021-ben, a második Volkswagen csoport a chiphiányos évben 8,9 millió autót értékesített, ami az elmúlt 10 éve legrosszabb eredménye, de még így is a németeké a második hely, 1,6 millió példányos lemaradással
Továbbra is tart a Toyota lendülete, a tavalyi év nehézségeinek ellenére kétszámjegyű növekedést könyvelhetnek el a japánok. Az eladások 10,1%-os emelkedésével a volumen 10,5 millióra nőtt, azaz minden hazai lakosnak jutna legalább egy Toyota csoportos autó, ha Magyarországra zúdítanák az éves mennyiséget. Az átlagosan napi 28 750 darabos átadás nem csak a Toyota emblémás modellekre vonatkozik, a számok mögött a Lexus, a buszok és teherautók gyártására szakosodott Hino és az olcsó autókat kínáló Daihatsu áll.
A Toyota bZ4X lesz a márka első villanyautója, a megjelenésig talán érdemes lenne átgondolni az elnevezést, mert ez nem egy jól csengő, könnyen megjegyezhető modellnév
A hajtásláncok tekintetében a hibridek iránt nőtt leginkább a kereslet, 2020-hoz képest 27,4%-kal többen választották a vállalatcsoport elektromos hajtással kiegészített modelljeit. Öntöltő hibridből 2,5 millió, konnektorosból viszont jóval kevesebb, 112 ezer példány fogyott, tisztán elektromos, illetve hidrogén hajtású modellből csak néhány ezer (okos)kulcsát adták át. A számokból jól látszik, hogy a világ egy jelentős része még nincs felkészülve az alternatív hajtásra, több mint 7,5 millió hagyományos hajtású autót értékesítettek, ami ez eladások ¾-ét teszi ki. Toyotából és a hozzá kapcsolódó márkákból a legtöbb Ázsiában kelt el (30%), Észak-Amerikában 2,6 millió jármű fogyott, Európában egymillió. A legnépszerűbb modell a RAV4, őt az örökzöld Corolla követi.
Tavaly 12 ezer eladott autóval a forgalomba helyezéseknél a Toyota a 2. helyet szerezte meg idehaza, a Suzuki lett az első, de ha a tartósan hazánkban maradó példányokat nézzük, már a Toyota az első