A Toyota véglegesen bezárja szentpétervári gyárát

Márciusban még csak időszakosan zárta be a Toyota az orosz gyárat, most viszont elengedték

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A japán márka márciusban jelentette be, hogy átmenetileg leállítja a gyártást az orosz üzemben, most azonban véglegessé vált, nem folytatódik a munka. A döntést a Toyota vezetése a régóta fennálló alkatrészhiánnyal indokolta.

Március 4-én állt le a termelés a szentpétervári gyárban, a japánok akkor "a kulcsfontosságú nyersanyagok és alkatrészek" hiányával indokolták a döntést. Természetesen a orosz-ukrán háború kirobbanása nagyban hozzájárult a döntéshez, hiszen ahogyan a legtöbb autógyártó, úgy a Toyota is felfüggesztette tevékenységét Oroszországban az ukrajnai invázió után, igaz a márka nem vonult ki teljesen az orosz piacról, ellentétben a többi gyártóval. A szentpétervári gyárban RAV4 és Camry modelleket gyártottak a leállás előtt.
Hirdetés
A Toyota közleményében is megköszönte a gyárban dolgozók kitartó és hűséges munkáját, továbbá biztosították a dolgozókat, hogy nem engedik el a kezüket, és minden segítséget megadnak, hogy a dolgozók ismét el tudjanak helyezkedni a munkaerőpiacon, és ha igénylik, az átképzés anyagi terheit is átvállalja a Toyota, sőt ezen felül is anyagi segítséget ígérnek. Az orosz autópiac jelentősen megsínylette a háborús szankciókat, hiszen a 2021 augusztusi eladásokhoz képest több mint 60 százalékkal csökkent az új autók értékesítése, a júliusi adatok még ennél is lelombozóbbak, az egy évvel korábbihoz képest csaknem 75 százalékkal kevesebb gépjárművet értékesítettek, az oroszok pedig a szankciók miatt kénytelenek olyan autókat gyártani, amik a mai technológiától messze elmaradnak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.09.27. at 12:14
    Permalink

    Nem csak a Toyota szállt ki az orosz gyártásból, az európaiak mellett a dél-korai gyártók is jegelték az oroszországi működést.
    Valami pár százalékára csökkent az orosz autógyártás (nem elírás 30-ad annyi autót gyártottak egyes hónapokban). És itt nemcsak a mennyiség de a minőség is zuhant.

    A zuhanás nem csak alkatrészellátási kérdés, a szankciókhoz a legtöbb iparilag releváns ország csatlakozott. Az orosz piacon pedig az európai, japán és dél koreai márkák meghatározóak.

    Aki élt a kommunizmusban az még emlékezhet rá hogy mennyire necces volt a hiánygazdaság, amikor nem csak egyszerűen hiány van, de ami van az is xar.

    Úgy néz ki ez most visszatér Oroszországba….

Vélemény, hozzászólás?