A Mapbox is használható okostelefonon, vagy partnerség alapján egyes autógyártók modelljeiben is, akár a márka igényeire szabva
Alig tíz éve a legnagyobb menőségnek számított, amikor az Audi a Google Térképet kezdte el használni a központi képernyőjükön. A Google felületét a számítógépekről és telefonokról a legtöbben már eleve ismerték, a rengeteg POI mind benne volt, és persze a frissítgetéssel sem kellett bajlódni - sem a szoftvert, sem magát a térképet illetően. Mindez még látványosabb lett a digitális műszerblokkokkal, amik az Audikban óriási nézetben képesek voltak megjeleníteni a Google Térképet közvetlenül a kormány mögött, akár még műholdas nézetben is. Ezt a lehetőséget használja ma is számos autógyártó, de a Toyota szerint hosszabb távon gond lehet abból, ha a könnyebb utat választják.
A Google kvázi monopol helyzete ugyanis a szolgáltatásait igénybe vevőket kiszolgáltatott helyzetbe hozhatja - elvégre, ha egy gyártó a Google Térképet építi be infotainment rendszerébe, a techóriás a jövőben bármikor meggondolhatja, támogatja-e még a szoftvert, vagy megszünteti az elérhetőségét egyes autómodellekben. Nem mintha ilyen szándékokat hozott volna nyilvánosságra a Google, de sosem lehet tudni - arról nem is beszélve, mi történik egy olyan helyzetben, mint például a jelenlegi háború, aminek hatására bármelyik nagyvállalat eldöntheti, egyes országokban korlátozza-e a szolgáltatásait. Ezért a Toyota például a Mapbox nevű navigációt részesíti előnyben jelenlegi és jövőbeli modelljeiben is. Természetesen ez is egy külső szolgáltató, aki bármikor dönthet szolgáltatása megszüntetéséről, de egy kisebb piaci szereplőt támogatva ellensúlyozható a legnagyobb vállalatok hegemóniája, a nagyobb verseny pedig több innovációhoz és biztonságosabb alternatív lehetőségekhez vezet. Ráadásul a Toyota szerint a Mapbox kezelőfelülete alkalmasabb is az autó központi képernyőjéről való vezérlésre.
A Mapboxnak jelenleg is több százmillió felhasználója van
„Amikor az emberek megvesznek egy új autót, elvarázsolja őket a hatalmas érintőképernyő, a modern kezelőfelület. Aztán hamarosan rájönnek, hogy az okostelefonjukkal sokkal hatékonyabban tudnak navigálni – így az autóba integrált, nagyméretű, biztonságos és kényelmes rendszer helyett egy kis képernyős, körülményesen és veszélyesen kezelhető készüléket használnak, ami ráadásul tartókonzollal és kábelekkel csúfítja el a belső teret. Az ügyfél-elégedettségi felmérések mind arra utalnak, hogy ez a helyzet magukat a felhasználókat is idegesíti.” – mutat rá az önálló fejlesztés szükségszerűségére Peter Sirota, a Mapbox vezérigazgatója.