A Toyota kitartóan fejleszti a hidrogénhajtást, de nem üzemanyagcellában, hanem hagyományos motorban gondolkodnak
A kilencvenes évek elején még a hibrid meghajtás tűnt őrültségnek, majd a Toyota bebizonyította, hogy életképes az elképzelés, ezután pedig degeszre keresték magukat. A hidrogénhajtás jelenleg gyerekcipőben is épp alig jár, de a Toyota mindent megtesz azért, hogy a hibridek sorsára jusson.
Egy HiAce tesztflotta bizonyíthatja be, hogy a nagyobb járművekben is van helye a hidrogénnek
A világ legnagyobb autógyártója elkötelezett abban, hogy zéró emissziós vállalattá váljon, de továbbra sem igazán hajlik a teljes elektromosításra. Más márkákhoz hasonlóan ők is szeretnék életben tartani a hagyományos motorokat, ezért inkább az üzemanyagok terén keresnek alternatívát. A mesterségesen előállított benzin és dízel sem tűnik rossz irányak, de a Toyotánál inkább a hidrogén égését szeretnék látni a hengerekben. Az elképzelés nem légből kapott, ilyen konstrukciójú GR Yaris és GR Corolla már létezik, ám egyelőre csak a motorsportban.
Vajon a downsizing végét is elhozza a hidrogén? A HiAce-be háromliter feletti V6-ost építenek
Ennél kézzelfoghatóbb az a HiAce széria, amit hamarosan ausztrál vállalkozások tesztelhetnek valós körülmények között. A kisbuszokba a Land Cruiserben is futó turbós V6-os blokkot építik, ami tízfokozatú automatán keresztül a hátsó kerekeket hajtja. A Toyota szeretne megbizonyosodni arról, hogy a testesebb járművekben is életképes a koncepció, ami később a Land Cruiser motorházteteje alá is beköltözhet.
A Toyota beismerte, hogy bukás a Mirai, de szerintük ez nem az autó hibája, sokkal inkább az infrastruktúráé