A Toyota idei 10 legszebb sportpillanata

A Toyota szinte minden autósportba belekóstolt idén

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Toyota elkötelezett a motorsport iránt és rendre ott van a világ legizgalmasabb autósport eseményein. Idén több fronton is sikereket könyvelhetett el a japán márka.


Nagyszerű éven van túl a Toyota motorsport részlege, hiszen a földkerekség minden pontján sikereket értek el a márka emblémáját viselő versenyautók. Észak-Amerikától Japánig, Európától Dél-Amerikáig a világ minden jelentős motorsport-bajnokságában képviselteti magát a Toyota, ami jól mutatja, hogy az F1-en túl is van élet. Sőt! Legyen az aszfalt vagy murva, esetleg sár és homok, a japánok bátran belekóstoltak mindenbe. Néhány győzelemtől a világsajtó is hangos volt, miközben néhány nagyszerű diadalról csak a legfanatikusabb rajongók hallottak. Ezért most megmutatunk néhány kevésbé „hájpolt” sorozatot is a Toyota sikerein keresztül.
Hirdetés

1. WEC (hosszútávú világbajnokság)
Még nincs vége a WEC másfél év hosszúságú szuperszezonjának, de a leghíresebb versenyt már behúzta a Toyota. A legendás Le Mans-i 24 órás versenyen 86. alkalommal gyűltek össze a világ legjobb versenyzői, köztük az F1-ből kiábrándult Fernando Alonso is. Bár az LMP1 kategóriában nem akadt kihívója a Toyotának, azért a győzelem is szép, hiszen a hosszútávú versenyeken már a célig eljutni is baromi nehéz. A hab a tortán, hogy a dobogó első két fokára a Toyota TS050 Hybrid versenyautók legénysége állhatott. A diadalt még érdekesebbé tette, hogy Nakadzsima Kazuki a verseny történetében az első japán pilóta, aki japán autóban szerezte meg a futamgyőzelmet.

2. WRC (Rali Világbajnokság)
A Toyota motorsport-történetének legszebb pillanatai köthetők a ralihoz, és 2018-ban tovább gyűltek a szép emlékek. Hosszú szünet után tért vissza a Toyota a WRC-be tavaly, idén pedig megszerezte a gyártói világbajnoki címet. A szezon utolsó versenyén (Ausztráliában) futamgyőzelemmel bebiztosított bajnoki cím már a negyedik a Toyota történetében.

3. BTCC (Brit Túraautó-bajnokság)
A világ egyik legizgalmasabb túraautó szériájában a Toyota Avensist vezető Tom Ingram zsebelte be a független indulók bajnoki címét tavaly és idén egyaránt. Jövőre azonban már a Toyota gyári versenyzőjeként folytatja az új Corollában ülve. A 25 éves Ingram az idei 30 futamból hármat megnyert és további hat dobogós helyezést szerzett. Emellett öt leggyorsabb kör fűződik a nevéhez, valamint 171 lélegzetelállító előzés is. Nem sokon múlt, hogy kategóriagyőzelme mellé az abszolút első helyet is megszerezze.

4. NASCAR Truck széria
A NASCAR világának európai szemmel talán legemészthetőbb szériája a Truck sorozat, amelyben pickupokat mintázó versenyautókkal nyúzzák egymást az indulók. Hogy miért nevezem legemészthetőbbnek? Igazából a versenyek hossza miatt, hiszen egy óra alatt lezavarják az akcióban dús meneteket, míg például a csúcsnak számító Cup sorozatban akár 3 órásra vagy hosszabbra nyúlhatnak a futamok. Ebben is, abban is szerepel a Toyota, ráadásul sikerrel. A Truck sorozatban a Tundra indul, persze a közúti platóshoz nem sok köze van a versenygépnek. Mégis ízig vérig Toyota, hiszen a TRD (Toyota Racing Development) tervezte az 5,7 literes V8-as, tolórudas motort. Az E10-es tüzelőanyaggal üzemelő motor körülbelül 600 lóerős. Idén Brett Moffitt hozott sikert a japán márkának a pilóták között.

5. Dakar rali
Habár egy ideje már Dél-Amerikában rendezik az afrikai városról elnevezett terepralit, szellemiségében megőrizte a hetvenes években útjára indított megmérettetés hagyományait. Az 5600 kilométeres, kíméletlen terepen zajló versenyen három alaposan átalakított, V8-as benzinmotorral szerelt Toyota Hilux indult a Gazoo Racing South Africa színeiben. Versenyzőik uralták a 14 napos verseny utolsó harmadát, ám végül egy második és egy harmadik hellyel kellett megelégedniük.

6. NHRA Funny Car bajnokság
A nagybetűs gyorsulási verseny! Itt már nem csak a „váci úti street racerek” adnak randevút egymásnak. A Toyota egy V8-as, 8000 lóerős motort épített ide. Bizony, 8 ezer lóerő! A szériában első évadát töltő J. R. Todd egy Camry arcúra matricázott géppel indult és meg is szerezte a márka harmadik bajnoki címét. A Toyota egyébként 2008 óta szerepel a sorozatban. Az idei autó álló helyzetből rajtolva 3,82 másodperc alatt teszi meg a negyed mérföldet (402 métert), miközben körülbelül 80-100 liter nitrometánt éget el.

7. POWRi National Midgets League
Itthon nincs hagyománya a Midget versenyeknek, sőt, ez kimondottan amerikai móka. Pedig micsoda versenyeket futnak! A pillekönnyű autók tömeg/teljesítmény aránya elképesztő. Egy lóerő majdnem csak 1 kilogrammot mozgat! Márpedig lóerőkből jutott 400 is a kis aszfaltszaggatókba. Illetve bocsánat, salak- és agyagszaggatóknak, ugyanis a versenyeket többnyire ilyen csúszós felületű oválpályákon rendezik. Lényegében a legnagyobb NASCAR versenyzők itt kezdik a komoly pályafutásukat. Idén a 23 éves Tucker Klaasmeyer nyerte meg a bajnokságot, miután hat futamgyőzelmet aratott és további hét dobogós helyezést szerzett. Versenyautójában a Toyota egy 2,7 literes, soros négyhengeres motorja dolgozott, ami szintén a TRD alkotása. A tolórudas erőforrás hengerfeje egyenesen a NASCAR-ból származik.

8. Japán F3 bajnokság
Az FIA égisze alá tartozó bajnokságban a Toyota egyfajta tehetségkutató programot folytat. Innen válogatják ki azokat a tehetséges ifjú pilótákat, akik később a Super Formula bajnokságban vagy más sorozatokban állhatnak rajthoz a Toyota színeiben. A gyári támogatást élvező Tachi Oiwa Motor Sport (közismertebb nevén Team TOM’S) a Toyota TAZ31 motorral felszerelt Dallara F317 kasztnis versenyautókat indít a bajnokságban. A 240 lóerős motorok ereje és nyomatéka hatfokozatú sebességváltón keresztül jut a hátsó kerekek felé és természetesen a kormány mögötti váltófülekkel választhatják ki a fokozatokat a versenyzők. A 19 futamos bajnokságban Cuboj So és Rijata Ritomo, a Team TOM’S két versenyzője az összes versenyt megnyerte. Közülük Cubojt avatták bajnokká, hiszen az ő neve mellett 14 elsőség szerepelt.

9. Német nemzeti rali-bajnokság
A Toyota Motorsport GmbH kifejezetten a kizárólag aszfalton zajló Deutsche Rallye Meisterschaftban induló pilóták számára fejlesztette ki GT86 CS-R3 raligépet. A versenyzők az itt és hasonló bajnokságokban gyűjtött pontjaikkal a Toyota Gazoo Racing Trophy Kupában is versengenek a győzelemért. Idén ifjabb Hermann Gassner és navigátora, Ursula Mayrhofer végzett az első helyen a kétkerék-hajtású géposztályban. A szezon végéig három stabil futamgyőzelemmel és maximális pontszámmal teljesített szuper speciálokkal betonozták be pozíciójukat.

10. Japanese Sprint széria
A Japanese Sprint Series a neve ellenére Nagy-Britanniában rendezi a versenyeit. A bajnokságot japán autók tulajdonosai számára írták ki. A nevezéshez mindössze egy jogosítvány szükséges, és persze a biztonsági és zajkibocsátási előírásokat teljesítő autó is kell. Ennek ellenére korántsem szériakocsikkal folyik a küzdelem. Az idei bajnok például egy erősen átalakított Toyota GT86-ost vezetett. A Fensport tuningműhelyt képviselő Adrian Smith kupéja ugyanis egy 633 lóerős szörnyeteg. Ezzel a teljesítménnyel a hátsókerék-hajtású autó az összkerékhajtású vetélytársakat is legyűrte. Smith volt a széria egyetlen pilótája, aki az évad mind a hét futamán dobogóra tudott állni, ebből háromszor a tetejére.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?