Segítség nélkül ismét fizethetne a Suzuki az EU-s kibocsátási kvóta miatt
Az
elektromos Vitara bemutatóján derült fény arra is, hogy a Suzuki és a Volvo összefog az EU kvótabírság elkerülése érdekében. Takahiko Hashimoto, a Suzuki elektrifikációért felelős vezetője elmondta: a nyáron érkező, akkumulátoros Vitarával már meg tudnának felelni a jelentősen szigorodó, 2025-től érvényes kvótának, ám addigis egy a Toyotánál komolyabb villanyautó-palettával rendelkező partnerrel kell összefogniuk, és együttesen elszámoltatniuk a kibocsátási értékeket.
A Volvo villanyautó-stratégiája kiemelt pozícióba helyezte a gyártót ezen a téren
A Volvo vezetősége még nem kommentálta az eseményeket, ám az Európai Biztottságnak beadott dokumentumok szerint a Volvo Car, a Polestar és a Suzuki kerül egy kalapba a kvóta ellenőrzésekor. Köztudott, hogy a kínai kézben lévő, eredetileg svéd márka elég jól áll elektromos eladások terén ahhoz, hogy ki tudja segíteni a Suzukit, ám azt egyelőre még nem tudjuk, hogy mit kértek cserébe a japánoktól. Egyáltalán nem kizárt azonban, hogy ez a lépés feleslegessé teszi a Suzuki kínálatában a két átemblémázott Toyota hibridet,
a Swace névre átkeresztelt Corollát és
az Across névre átkeresztelt RAV4-et. Minden esély megvan rá, hogy ezekkel a modellekkel 2025-től nem találkozhatunk ebben a formában.
Az elektromos Vitara magában még nem lenne elég a bírság megúszásához a Suzuki számításai szerint