A Toyota elrugaszkodna a földtől
Repülő autó projektet támogat a Toyota
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Úgy néz ki, a Toyota is beszállna a légi közlekedésbe, tőkéjével és szakértelmével is támogat egy repülő autón dolgozó start-up céget.
Amióta létezik autó, és feltalálták a repülőgépet, az ember arra vágyik, hogy a kettőt egyesítve megtalálja a tökéletes szabadságot, az univerzális közlekedési eszközt, a mobilitás Szent Grálját. Nem véletlen azonban, hogy a legtöbb „komoly” autógyártó csak nagyon óvatosan (leginkább sehogy sem) foglalkozik a kérdéssel, hiszen megfelelő személyi és tárgyi előkészítés (azaz pilótaképzés, forgalomszabályozás, fel- és leszállásra alkalmas területek, stb.) nélkül soha nem kerülhetnek forgalomba ezek a járművek és akkor még nem szóltunk a törvényi szabályozás útvesztőiről, a tanúsítványok kiállításának elképesztő költségeiről és időigényéről.
A Toyota idén mégis úgy döntött, anyagi és szakmai erőforrásaival támogatja a japán egyetemistákból álló Cartivator csapatát, akik fejükbe vették, hogy a 2020-as Tokiói Olimpiai Játékokon már az ő alkotásukból: a 10 méter magasra emelkedni képes SkyDrive repülő autóból (gyakorlatilag egy óriási, ember vezette drónból) gyújtják meg az olimpiai lángot. Az autógyártó 40 millió japán jennel (körülbelül 100 millió forint) és egy csapatnyi gépészmérnökkel járul hozzá a projekt remélt sikeréhez.
Hogy tényleg megvalósul-e a mindössze 2,9 méteres, 100 km/óra végsebességre tervezett SkyDrive, ma még nem tudni. A lényeg azonban nem is ez, hanem az innovatív szellem, a kreativitás lángjának életben tartása: a Toyota meggyőződéssel támogat minden olyan kezdeményezést, amely gondolkodásra, együttműködésre sarkall. Kiváló példája volt ennek a Lexus ’Amazing in Motion’ (Lenyűgöző mozgásban) projektsorozata, amelynek keretében 2015-ben egy működőképes lebegő gördeszkát építettek. Ezzel egy időben hozták létre azt az alapot, amellyel pontosan a Cartivatorhoz hasonló start-up vállalkozások munkáját szeretnék támogatni. 2016-ban tudományos központot alapított a Toyota az Egyesült Államokban, amelynek célja és feladata a mesterséges intelligencia kutatása és fejlesztése. A SAIL névre keresztelt központban a vizuális számítástechnika, a gépi tanulás, a robotika, a döntéshozatal, a természetes nyelvfeldolgozás és számos hasonló határterületi tudomány legjobb szakértői dolgoznak egyetlen, bár meglehetősen szerteágazó közös cél érdekében. Az itt végzett munka legkézenfekvőbb autóipari felhasználása az autonóm mobilitás.
Mindez azonban csak a jéghegy csúcsa: a Toyota nem korlátozza egymástól elszigetelt kihívásokra új technológiák iránti elhivatottságát. A cég vezetősége május elején bejelentette: a soron következő, 2018 áprilisáig tartó pénzügyi évben 1,05 milliárd japán jent, azaz 2600 milliárd forintot (!) fordít ezeken a területek kutatásra és fejlesztésre. „Nem várhatjuk el, hogy bekövetkezzen a fejlődés, ha hátradőlünk, és csupán akkor nyúlunk a zsebünkbe, amikor egy technológia már készen áll a bevezetésre” – nyilatkozta a japán Nikkei Asian Review folyóiratnak Ucsijamada Takesi, a Toyota elnöke.
Abszolút nem a villanykocsikkal van bajom, de én inkább preferálok egy normális autónak használható/ kinéző kocsit, mint a Volkswagen Jetta, Audi A6. Ha a tesztközeg nem ilyen cakkosan járna a szabályok egyenes útján, a fogyasztási normákat is be lehetne tartani életszerű használat esetén a diesellel is. Ha már villanykocsi, akkor,- a Passat túl drága,- de egy Lada Vesta, vagy Jetta jellegű gépkocsi képében vennék is egyet.
A Hondának például ne túl rég óta van saját gyártású Jet repülőgépe, na jó General Electric hajtóművel, de akkor is.
Ezek a japánok a jövőre készülnek, nem úgy mint a német kell a dízel szöveg bármi áron.
Az Audi is bekattant a Tesla végett, már azóta úttörőnek kiáltja ki magát az elektromos autózásban.
Aki a jövőre is gobdol annak könnyebb lesz beleugrani a hirtelen változásokba, nem kell VW konszernes okádom bele a pénzt csak hogy legyen valami, ha már van honnan elindulni, pl Nissan Leaf továbbfajlesztés.
Ugyanezt mondhatták az ökrösfogataikat terelő foldmívesek, amikor meglátták az első autókat, amint zajosan imbolyogtak a műúton.
Amúgy a japánok évtizedek óta mutatnak be futurisztikus tanulmányokat amelyek sosem valósultak meg.
Úgy látszik, keleten is begyogyóztak, megmarhultak az emberek. Nem tudom miért nem elég a földi autó, kinek éri meg a hatalmas bürokrácia és a normális autójogosítványhoz képest többszörösére szigorított vizsgák és vizsgálatok. Nincs elég veszély, elég halálos közlekedési baleset… Kell a horror, a leszakadt fejek látványa, hogy pár eszelős söpredék cég meggazdagodjon!!