A 25 tonnás üzemanyagcellás kamionba is csupán hidrogén tankolandó, üzemanyagcellájával abból és a levegő oxigénjéből termel áramot, a melléktermék csupán a víz
A tengerentúlon egyre nő az érdeklődés az elektromos nehéz teherautók iránt. Erre reagálva a Hino USA - amely a Toyota haszongépjárműveket, teherautókat és buszokat gyártó leányvállalata - az anyacéggel közösen fejleszt az észak-amerikai piacra ’Class 8’ besorolású hidrogén üzemanyagcellás elektromos teherautót. Ez a kategória a 15 tonna feletti, tehát a legnagyobb teherautókat jelenti, az Európai Uniós szabványok szerint minden ilyen jármű a 'CE' besorolásba tartozik. A hidrogénhajtás legnagyobb előnye, hogy ekkora teherbírás mellett is károsanyag-kibocsátás nélkül működtethető.
A Toyota és a Hino elektromos teherautós tervei nem újkeletűek, már terveznek egy japán piacra szánt, 25 tonnás össztömegű teherautót. Ezt a projektet bővíti ki a most bejelentett megállapodás, amely szerint a vállalatok az újonnan kifejlesztett Hino XL Series alváz és a Toyota bevált üzemanyagcellás technológiáját kombinálják. Az első bemutatójármű várhatóan 2021 első felében láthat napvilágot.
„Csendes és erőteljes teherautó lesz, ami semmi mást nem bocsát ki, csak vizet.” - jelentette ki Tak Yokoo, a Toyota kutatás-fejlesztési részlegének vezető fejlesztőmérnöke, aki mindemellett igazi win-win helyzetnek nevezte a Hino XL Series jármű üzemanyagcellás változatát mind a vásárlók, mind a közösség egésze számára.
„Hamarosan egy gazdaságilag rentábilis, nagy hatótávolságú, nulla károsanyag-kibocsátású járművet kínálhatunk” - tette hozzá Glenn Ellis, a Hino vásárlói élményért felelős ügyvezető alelnöke. Kiemelték, hogy a várható siker titka a két cég saját területen elért eredményeinek kombinálása, valamint a megegyező hozzáállás a tartóssághoz, a megbízhatósághoz és az innovációhoz a tervezés során.