A Celicának komoly motorsport-sikerei vannak, például a ralik kategóriájában
Újabb reménysugár tűnt fel a horizonton, hogy a Toyota ikonikussá vált sportkupéja, a Celica visszatérjen. A Best Car magazin korábbi munkatársa, Hitoshi Hongo kérdezte erről Akio Toyodát egy interjúban, amit a
motor1.com szemlézett. Toyoda a vállalat korábbi elnöke és vezérigazgatója, jelenleg az igazgatótanács elnöke, és nem mellesleg a Toyota-alapító Kiichiro Toyoda unokája. Az ifjabb Toyoda egy ralieseményen nyilatkozott, ahol elmondta, hogy a Celica felélesztésére vonatkozó kérését továbbította már a vállalat többi döntéshozója felé. Hozzátette: "nem csak azért mondom ezt, mert egy ralieseményen vagyunk, hanem mert Kankkunent Mr. Celicaként ismerik (aki szintén jelen volt a versenyen). Ő négyszeres bajnok volt a Celicával. Így hát gondolhatják, miért használjuk ennyiszer Kankkunent. Találják ki!"
Sok generációt láthattunk már a Celicából, de ez nem jelenti azt, hogy egy nyolcadiknak ne örülnénk
A Celicát versenykörülmények között is meghajtó és sikerre vivő pilóta közreműködése valóban jelzésértékű lehet arra vonatkozóan, hogy mennyire komolyan gondolják a Celica feltámasztását a Toyotánál. De más fontos Toyota-közeli személy is pozitívan nyilatkozott már a kérdésben korábban, például a vállalat elnöke, Koji Sato mondta azt, hogy szívesen látna egy nyolcadik generációt a modellből. Ha ez megtörténne, bizonyára a GR sportrészleg fejlesztése és neve alatt futna a modell, a Toyota ráadásul megerősítette már korábban, hogy szeretnének további GR-es autókat.
Egy rajongó szerint ilyen is lehetne egy mai Celica (kép: YouTube/Theottle)
Ha lesz is új Celica, a kérdés, hogy milyen meghajtással valósul meg. A belsőégésű motoros modelleknek egyre kevesebb idejük van, ha csak a szintetikus e-benzin sorozatgyártásba nem kerül. Egy elektromos Celica ötlete sem elvetendő persze, bár erre vonatkozó utalás még nem érkezett a Toyotától. A másik kérdés, hogy hova illeszkedne ez a Toyota kínálatában. A Suprát már felélesztették, ami egy erősebb és drágább kategória, de ott van a Toyota belépő szintű, olcsó sportkocsija, a GR 86 is - a kettő közé illeszkedne az új Celica? Vagy esetleg a GR 86-ost váltaná? A válaszokra még várni kell, de reménykedni addig is lehet egy új Celicában.