A Toyota a legnépszerűbb márka a világon, a Wuling már a 13. 

Októberben jobb volt a Peugeot, mint a Fiat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha a hazai adatokat biztatónak lehet nevezni, akkor a világpiaci számok örömteliek. 2013-ban új rekordot döntenek az autóeladások.


A világ autópiacainak 98 százalékát összesítő focus2move adatai szerint 2013 tizedik hónapjában 7 millió személyautót és kisteherautót adtak át ügyfeleiknek a gyártók, ami 8,4 százalékkal (0,6 millió jármű) haladja meg a tavalyi számokat. Minden kontinensen és jelentősebb régióban (még Magyarországon is, a hazai számokat ismerve láthatjuk, hogy novemberben is) javult az értékesítés, beleértve a válságtól megtépázott Európát is. A legpezsgőbb és legnagyobb piac a világon továbbra is Kína. Idén minden negyedik autót ebben az országban helyeztek forgalomba, így minden gyártót immár az minősít, hogyan szerepelnek modelljei a kommunista diktatúra autószalonjaiban.
A márkák versenyében a Toyota első helyét nem tudta veszélyeztetni még a feltörekvő Volkswagen sem, októberben a japánok 660 022 kocsit szállítottak ki a megrendelőknek, a világon eladott autók 9,3 százalékát. A márka éves eladásai várhatóan meghaladják idén a 10 millió járművet. A második Volkswagen stabilan hozza a havi 530-550 ezer eladott autót, de piacai korlátozottak, nem tud többet sem gyártani, sem eladni, főként Kínában telt be a pohár. Biztató lehet a wolfsburgi menedzsment számára, hogy újabb gyárak épülnek Kínában, Ázsiában és Dél-Amerikában, amelyek friss lendületet adhatnak Winterkorn álmának beteljesüléséhez. A VW-csoport vezére szeretné megérni, hogy a Volkswagen legyen a legeladottabb márka a világon. A VW jelenlegi részesedése 7,7 százalék a világon, ezt legalább 10 százalékra kellene növelni a bizos sikerhez.

Messze tőlük jönnek a többiek, a Ford 470 168 járművével 6,6 százalékos részesedést képvisel, októberben 0,4 százalékot romlott szeptemberhez képest. A kék ovál autói gyengébben fogynak a vártnál Japánban, Kínában és Dél-Koreában, miközben a világ többi részén az élmezőnyben végeztek. A Chevrolet 414 091 autót adott el októberben (5,8 százalékos részesedés), a tavalyi részesedésétől 0,3 százalékkal maradva el. A Chevy idén Brazíliában domborít, ahol a Volkswagennel áll versenyben a Fiat mögött a második helyért, gyengén szerepel ugyanakkor a hazai pályát jelentő Kanadában.
Hirdetés

Fej-fej mellett küzd a japán Nissan és a koreai Hyundai, 360 ezres eladásaikkal 5,1 százalékos szeletet hasítanak ki a világpiaci tortából. A hetedik a Honda 335 ezer autóval (4,7 százalékos részesedés). Százezer autóval kevesebbet értékesített a Kia (3 százalékos részesedés), míg a Renault kiérdemelte az európai ezüstérmet, a Peugeot pedig a bronzot, leszorítva az európai dobogóról és kiszorítva a világpiaci top 10-ből az olasz Fiatot.

A prémiummárkák között októberi első a Mercedes-Benz, köszönhetően a BMW öthelyes zuhanásának. Éves szinten a BMW vezet az Audi előtt. A legsikeresebb kínai márka, amely főként haszonjárműveiről ismert, a Wuling októberben a 13. helyen tanyázott, és nem kizárt, hogy néhány éven belül kivívja helyét a top 10-ben. Új belépő a top 50-ben az iráni Saipa, amely az elmúlt hónapban kezdte meg tevékenységét az iráni autópiacon, teljesítménye a 49. helyre volt elég.
Márkák sorrendje világszerte az idei (1-10. hó) eladások alapján
Helyezés Márka Eladás (darab) Piacrész (%)
1. Toyota 6 727 753 9,7%
2. Volkswagen 5 306 607 7,7%
3. Ford 4 743 359 6,9%
4. Chevrolet 4 088 211 5,9%
5. Hyundai 3 704 049 5,4%
6. Nissan 3 632 945 5,3%
7. Honda 3 311 604 4,8%
8. Kia 2 170 844 3,1%
9. Renault 1 666 275 2,4%
10. Fiat 1 508 541 2,2%
11. Peugeot 1 397 602 2,0%
12. BMW 1 335 044 1,9%
13. Audi 1 313 978 1,9%
14. Suzuki 1 282 328 1,9%
15. Wuling 1 261 792 1,8%
16. Mercedes 1 260 521 1,8%
17. Mazda 1 062 041 1,5%
18. Citroën 1 014 348 1,5%
19. Maruti 892 021 1,3%
20. Mitsubishi 882 873 1,3%
21. Opel 859 808 1,2%
22. Buick 814 570 1,2%
23. ChangAn 784 247 1,1%
24. Skoda 760 001 1,1%
25. Daihatsu 694 915 1,0%
26. DongFeng 634 688 0,9%
27. Subaru 633 424 0,9%
28. Dodge 619 148 0,9%
29. Jeep 503 170 0,7%
30. GMC 462 774 0,7%
31. Great Wall 443 494 0,6%
32. Foton 437 353 0,6%
33. Lada 437 142 0,6%
34. BYD 419 321 0,6%
35. Chery 404 560 0,6%
36. Chrysler 373 267 0,5%
37. Ram 371 003 0,5%
38. Lexus 354 392 0,5%
39. Volvo 343 054 0,5%
41. Isuzu 327 916 0,5%
42. Dacia 327 423 0,5%
43. Seat 297 266 0,4%
44. Land Rover 287 500 0,4%
45. Jinbei 266 219 0,4%
46. Faw 255 521 0,4%
47. Mini 250 502 0,4%
48. Haval 223 908 0,3%
49. Mahindra 220 869 0,3%
50. Saipa 195 344 0,3%

Idén 18 márka tudott egymilliónál több autót eladni, a korábban említettek mellett ez sikerült a Citroënnek, a Suzukinak és a Mazdának is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “A Toyota a legnépszerűbb márka a világon, a Wuling már a 13. 

Vélemény, hozzászólás?