A Toyota a legnépszerűbb márka a világon, a Wuling már a 13.
Októberben jobb volt a Peugeot, mint a Fiat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha a hazai adatokat biztatónak lehet nevezni, akkor a világpiaci számok örömteliek. 2013-ban új rekordot döntenek az autóeladások.
A világ autópiacainak 98 százalékát összesítő focus2move adatai szerint 2013 tizedik hónapjában 7 millió személyautót és kisteherautót adtak át ügyfeleiknek a gyártók, ami 8,4 százalékkal (0,6 millió jármű) haladja meg a tavalyi számokat. Minden kontinensen és jelentősebb régióban (még Magyarországon is, a hazai számokat ismerve láthatjuk, hogy novemberben is) javult az értékesítés, beleértve a válságtól megtépázott Európát is. A legpezsgőbb és legnagyobb piac a világon továbbra is Kína. Idén minden negyedik autót ebben az országban helyeztek forgalomba, így minden gyártót immár az minősít, hogyan szerepelnek modelljei a kommunista diktatúra autószalonjaiban.
A márkák versenyében a Toyota első helyét nem tudta veszélyeztetni még a feltörekvő Volkswagen sem, októberben a japánok 660 022 kocsit szállítottak ki a megrendelőknek, a világon eladott autók 9,3 százalékát. A márka éves eladásai várhatóan meghaladják idén a 10 millió járművet. A második Volkswagen stabilan hozza a havi 530-550 ezer eladott autót, de piacai korlátozottak, nem tud többet sem gyártani, sem eladni, főként Kínában telt be a pohár. Biztató lehet a wolfsburgi menedzsment számára, hogy újabb gyárak épülnek Kínában, Ázsiában és Dél-Amerikában, amelyek friss lendületet adhatnak Winterkorn álmának beteljesüléséhez. A VW-csoport vezére szeretné megérni, hogy a Volkswagen legyen a legeladottabb márka a világon. A VW jelenlegi részesedése 7,7 százalék a világon, ezt legalább 10 százalékra kellene növelni a bizos sikerhez.
Messze tőlük jönnek a többiek, a Ford 470 168 járművével 6,6 százalékos részesedést képvisel, októberben 0,4 százalékot romlott szeptemberhez képest. A kék ovál autói gyengébben fogynak a vártnál Japánban, Kínában és Dél-Koreában, miközben a világ többi részén az élmezőnyben végeztek. A Chevrolet 414 091 autót adott el októberben (5,8 százalékos részesedés), a tavalyi részesedésétől 0,3 százalékkal maradva el. A Chevy idén Brazíliában domborít, ahol a Volkswagennel áll versenyben a Fiat mögött a második helyért, gyengén szerepel ugyanakkor a hazai pályát jelentő Kanadában.
Fej-fej mellett küzd a japán Nissan és a koreai Hyundai, 360 ezres eladásaikkal 5,1 százalékos szeletet hasítanak ki a világpiaci tortából. A hetedik a Honda 335 ezer autóval (4,7 százalékos részesedés). Százezer autóval kevesebbet értékesített a Kia (3 százalékos részesedés), míg a Renault kiérdemelte az európai ezüstérmet, a Peugeot pedig a bronzot, leszorítva az európai dobogóról és kiszorítva a világpiaci top 10-ből az olasz Fiatot.
A prémiummárkák között októberi első a Mercedes-Benz, köszönhetően a BMW öthelyes zuhanásának. Éves szinten a BMW vezet az Audi előtt. A legsikeresebb kínai márka, amely főként haszonjárműveiről ismert, a Wuling októberben a 13. helyen tanyázott, és nem kizárt, hogy néhány éven belül kivívja helyét a top 10-ben. Új belépő a top 50-ben az iráni Saipa, amely az elmúlt hónapban kezdte meg tevékenységét az iráni autópiacon, teljesítménye a 49. helyre volt elég.
Márkák sorrendje világszerte az idei (1-10. hó) eladások alapján
Helyezés | Márka | Eladás (darab) | Piacrész (%) |
1. | Toyota | 6 727 753 | 9,7% |
2. | Volkswagen | 5 306 607 | 7,7% |
3. | Ford | 4 743 359 | 6,9% |
4. | Chevrolet | 4 088 211 | 5,9% |
5. | Hyundai | 3 704 049 | 5,4% |
6. | Nissan | 3 632 945 | 5,3% |
7. | Honda | 3 311 604 | 4,8% |
8. | Kia | 2 170 844 | 3,1% |
9. | Renault | 1 666 275 | 2,4% |
10. | Fiat | 1 508 541 | 2,2% |
11. | Peugeot | 1 397 602 | 2,0% |
12. | BMW | 1 335 044 | 1,9% |
13. | Audi | 1 313 978 | 1,9% |
14. | Suzuki | 1 282 328 | 1,9% |
15. | Wuling | 1 261 792 | 1,8% |
16. | Mercedes | 1 260 521 | 1,8% |
17. | Mazda | 1 062 041 | 1,5% |
18. | Citroën | 1 014 348 | 1,5% |
19. | Maruti | 892 021 | 1,3% |
20. | Mitsubishi | 882 873 | 1,3% |
21. | Opel | 859 808 | 1,2% |
22. | Buick | 814 570 | 1,2% |
23. | ChangAn | 784 247 | 1,1% |
24. | Skoda | 760 001 | 1,1% |
25. | Daihatsu | 694 915 | 1,0% |
26. | DongFeng | 634 688 | 0,9% |
27. | Subaru | 633 424 | 0,9% |
28. | Dodge | 619 148 | 0,9% |
29. | Jeep | 503 170 | 0,7% |
30. | GMC | 462 774 | 0,7% |
31. | Great Wall | 443 494 | 0,6% |
32. | Foton | 437 353 | 0,6% |
33. | Lada | 437 142 | 0,6% |
34. | BYD | 419 321 | 0,6% |
35. | Chery | 404 560 | 0,6% |
36. | Chrysler | 373 267 | 0,5% |
37. | Ram | 371 003 | 0,5% |
38. | Lexus | 354 392 | 0,5% |
39. | Volvo | 343 054 | 0,5% |
41. | Isuzu | 327 916 | 0,5% |
42. | Dacia | 327 423 | 0,5% |
43. | Seat | 297 266 | 0,4% |
44. | Land Rover | 287 500 | 0,4% |
45. | Jinbei | 266 219 | 0,4% |
46. | Faw | 255 521 | 0,4% |
47. | Mini | 250 502 | 0,4% |
48. | Haval | 223 908 | 0,3% |
49. | Mahindra | 220 869 | 0,3% |
50. | Saipa | 195 344 | 0,3% |
Idén 18 márka tudott egymilliónál több autót eladni, a korábban említettek mellett ez sikerült a Citroënnek, a Suzukinak és a Mazdának is.
„A csúcson csak 1 hely van!”