A Toyota nem mond le dízelmotorjáról
Manapság lassacskán már nehezebb az új autók piacán dízelmotorral szerelt autót találni, mint zöld rendszámost, de azért vannak még gyártók akik nem kezelik olyan sarkosan a belsőégésű motorok száműzését a modellpalettájukról, mint ahogyan azt az EU elképzeli. A legtöbben ugyanis már úgy terveznek, hogy 2035 előtt teljesen átállnak villanyautók gyártására, a kevés kivétel egyikét képezi a Toyota. Hogy mennyire ragaszkodnak a japánok a belsőégésű erőforrásokhoz, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a nemrégiben bejelentett új dízelmotor, melyet 2023-tól szerelnek majd autóikba.
A Hiluxba már jövőre bekerül a HVO100-as biodízellel is tankolható motor
A következő modellévtől ugyanis a Toyota Hilux és Land Cruiser modellek is megkapják a japánok új dízel erőforrását, ami már a HVO100-as üzemanyaggal is hajtható lesz. Ennek pozitívuma, hogy ezt az alternatív üzemanyagot 100 százalékban megújuló, különböző élelmiszeripari hulladékokból állítják elő, ásványok nélkül. A környezettudatosság mellett pedig a hagyományos dízelhez képest némi teljesítménynövekedést is jelent a HVO100-as biodízel, igaz ez nem túl nagy mértékű. Emellett természetesen a hagyományos dízellel is hajthatóak lesznek ezek az erőforrások, ami különösen jó hír, hiszen jelenleg még egyetlen hazai benzinkúton sem találkozhatunk HVO100-as üzemanyaggal. A Toyotának mégsem a jövőre érkező Hiluxok és Land Cruiserek lesznek az első ilyen üzemanyaggal működő autói, ugyanis a francia gyökerekkel rendelkező Proace modellcsalád már korábban megkapta az ehhez szükséges átalakításokat. A mostani fejlesztés elsősorban a Nyugat- és Észak-Európában élő autósoknak lehet kedvező, ugyanis ott számos kúton kínálnak ilyen biodízelt.
A Land Cruiser is 2023-tól frissül az új dízel motorral