A Toyota az első, aki a Csalagúton szállítja az autóit
Nemrég jelentették be a japánok, hogy 2035-től ők is száműzik a belső égésű motoros modelleket egyes piacokon, a gyártást pedig igyekeznek teljesen karbonsemlegessé tenni. Ezen törekvéseket erősíti a mostani bejelentés is, mely szerint a egyesült királyságbeli Derby városából a franciaországi Valenciennes-be vasúton szállítják az elkészült Corollákat, a francia városból pedig Yarisok kerülnek majd az Egyesült Királyságba. Becsléseik szerint ez évi 70 ezer autót jelent majd, ami 270 szerelvénynek felel meg. A japánok várakozása szerint az európai logisztikai hálózat több mint 10 százalékkal kevesebb szén-dioxidot termel majd, míg a szállítási idő akár 50 százalékkal rövidülhet.
A vasútra való átállással akár 10 százalékkal is csökkenhet a japánok szén-dioxid kibocsátása
A Toyota végső célja, hogy 2040-re teljesen karbonsemlegessé tegye európai működését, 2025-ig pedig a teljes szállítmányozási logisztikáját a vasútra helyezze át. A beruházás második szakaszában - mely idén áprilisban indul - a már említett franciaországi üzem és a csehországi Kolin között létesítenek közvetlen vasúti összeköttetést. Később a Toyota tervei szerint épül közvetlen vasútvonal Olaszországba, Spanyolországba és Törökországba is, ezzel pedig 7 millió kilométernyi utat spórolhatnak meg.