A top 10-ért harcol a Renault Duster Dakar Team
Két Renault Duster is indul a 2016-os Dakaron
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az argentin Renault Duster Dakar Team eddigi eredményeire a Renault Sport is felfigyelt, idén pedig már két autóval, gyári támogatással vágnak neki a Dakarnak.
Mondhatjuk, hogy visszaszállt a Dakar Rally világába a Renault? Ahogy említettük Peugeot 2008 DKR16 cikkünkben is, a francia gyártók szeretik megmutatni magukat a franciák által kitalált megmérettetésen. A Renault sem volt ezzel másképp, 1982-ben még meg is nyerték a Dakart egy Renault 20-szal, és ki ne emlékezne Jean-Louis Schlesser híres buggyjaira, amivel kétszer nyert Dakart. A mostani híreket hallva azt érezhetjük, hogy újra látnak potenciált a versenyben, hiszen jobban készülnek rá, mint valaha, ráadásul gyári támogatást adnak egy lelkes Argentin csapatnak, akik Renault Dusterrel (itthon Dacia Duster) vágnak neki a Dakarnak immáron negyedik éve.
A Renault Duster Dakar Team idén már két autóval vág neki a versenynek, pilótáik az argentin Emilio Spataro és a híres francia Christian Lavieille lesznek. Utóbbinak sokadik Dakarja lesz ez, igazi nagy névnek számít a terep-ralik világában. Navigátoraik Benjamin Lozada és Jean Michel Polato lesznek, és nem kisebb céllal vágnak neki a párosok a viadalnak, mint hogy a top 10-ben szeretnének végezni a verseny végén. Erre van is esély, hiszen többször is az elsők között szerepelt a nevük az évek során, idén pedig a gyár motorsport részlegének támogatását is élvezhetik.
A Renault Sport Technologies minden terep-ralis tapasztalatát elővette, az autó építését pedig a Duster súlycsökkentésével kezdték. Említésre méltó még, hogy merevítettek az alvázon és 387 lóerőre növelték a Renault-Nissan együttműködésből létrejött VK-50 V8-as motor erejét, ami igazi dűnegyilkossá teszi. Az elmúlt hónapokat a 30 szerelő, technikus és mérnök tréningjével töltötték, hiszen ők fognak vigyázni a két Dusterre a januári rali alatt. A pilóták edzésére is sok időt fordítottak, bár szerencsés helyzetben vannak, hiszen nem kell túl messzire menniük, hogy élesben kipróbálhassák a pályákat. Mindenesetre profi hozzáállásra vall, hogy már a verseny előtt gyűjtik a kilométereket.
Tehát Argentínából jönnek ezek a hírek, ahol köztudottan nagyon szeretik az autósportot, és ezt ki is mutatják, mióta hozzájuk jár a Dakar Rally. Annyira Dakar lázban ég az ottani Renault, hogy még egy limitált szériás utcai változatot is készítettek a Renault Dusterből. Az átalakítások azonban sajnos csak optikaiak, kapott egy 16 colos könnyűfém felnit, és néhány Dakar logót is elrejtettek rajta, illetve benne. A beltér is a legendás verseny szellemében készült, Dakar logóval a fejtámaszon és a kormánykeréken, exkluzív kárpitozással, továbbá a homokdűnék színére hajazó ajtópanelekkel és műszerfallal. Hogy mennyire készülnek a versenyre, azt az is mutatja, hogy a rali több pontjánál szerveznek találkozási pontokat, ahol a Renault ügyfelek és rajongók találkozhatnak a versenyzőkkel, valamint különböző programokban is vehetnek.
Így van. Ez szimplán a jó és a rossz harca az autógyártásban. Teljesen egyetértek.
:-DDD
Nem állítottam be úgy, de az igaz, hogy csak ott kaphatók a Daciák Renault-névvel, ahol a Dacia márkanév az embereknek nem mond semmit. Van a világnak sok ilyen szeglete:)
Persze, tiszta sor, hogy nagyrészt a Renault érdeme, hogy a Dacia hol tart most. De a románok is benne vannak kisebb részben – ha van egy elmaradottabb, szegényebb ország, ott lehet, hogy a pénz nincs meg a fejlesztéshez, de mérnöki tudás, esetleg mérnöki zsenialitás ott is van. Nyugodtan ide vehetjük kis hazánkat is. Maradjunk annyiban, hogy rejtély, hogy a románok mennyire vannak benne a mai Daciákban – én azt mondom, hogy közös román-francia produktumok, de nyilván a franciák jóval nagyobb %-ban jelen vannak.
A jó és a rossz harca.
Ahogy a képeken is látszik, porol rendesen a verda – jól szemlélteti, miért kapta a Duster nevet:)
Kicsit furcsa Renault-jellel az orrán látni. De azokon a részeken, ahol így árusítják, a Daciáról szerintem még csak nem is hallottak.