Leleplezték, íme az újdonság: nem csak a legnagyobb Transit vált elektromos hajtásra a Fordnál
Ahogy arról már
a Ford E-Transittal kapcsolatos anyagunkban is szóltunk előre, a kistesó is villanyra vált: bemutatkozott a Ford E-Transit Custom. Ám ez még közel sem a vége, a Ford Pro, avagy a gyártó haszonjárműves részlege ugyanis további három elektromos modell bemutatását ígérte 2024-ig. Emiatt a
kistesóként aposztrofálás is viszonyítás kérdése: jó eséllyel a Transit Connect villany-hajtotta változata is gőzerővel készül már.
Főként jellegzetes LED fényszórói és a hatalmas Ford hűtőmaszk teszi vaddá és szokatlanná
Ez viszont még a jövő zenéje, ma be kell érnünk a frissen leleplezett Custom generációváltással. Ez szerencsére egyáltalán nem nehéz feladat, a látványos fényjáték és a hatalmas Ford maszk mögött ugyanis egy valódi munkagép bújik meg. 380 kilométeres hatótávja és egytonnás teherbírása tökéletessé teszi megannyi ma még gázolajégetéssel ellátott feladatra. Fontos viszont megjegyezni, hogy számos feladatra még jobb is lesz a villanyos megoldás, mint amilyen a jelenleg futó, dízelmotoros Custom. Ilyen például minden, amihez a helyszínen áram kell a világításhoz vagy a konnektoros kéziszerszámokhoz: a Ford villanyfurgonja az áramforrást is viszi magával.
Hátul is érdekes és modern a lámpatestek dizájnja
A pontos teljesítményadatokra még várnunk kell, de azt már elárulta a gyártó, hogy DC villámtölthetőségre és a dízellel egyenértékű vontatási képességekre számíthatunk, a modern haszonjárművek dinamikájával párosítva. A dinamika kérdésénél maradva, de a hivatalos infóktól kissé eltávolodva: a legvalószínűbb spekuláció a 130 km/órás végsebesség, akárcsak a közelmúltban próbált E-Transit esetében. Itt érdemes ismét megjegyezni, elsősorban városi terítőautónak szánják ezeket a gépeket.
Villámtöltési lehetőséget is rejt majd a furgon orrán megbújó csatlakozófedél
“Igazi vízválasztó ez az európai haszonjármű-flották üzemeltetőinek, a Ford Pro számára pedig egy újabb hatalmas eredmény,” nyilatkozta Hans Schep, a Ford Pro Europe igazgatója. Hozzátette:
„A kontinens legkelendőbb áruszállítója immár tisztán elektromos hajtással működik, és – a Ford Pro egyedülálló, egyetlen helyen elérhető produktivitás-fokozó szolgáltatásainak köszönhetően – szinte felbecsülhetetlenek azok az előnyök, amiket ez az autó jelent majd az európai üzleti életben.” Az említett szolgáltatásról is olvashattok
a múlt heti anyagunkban.
Akár kétoldali tolóajtóval és a jelenlegi Customtól megszokott praktikummal is szolgálhat majd
Mindezeken felül a munkához szükséges kéziszerszámok működtetéséhez árammal is szolgálhat
A teljesen elektromos E-Transit Custom gyártása 2023 második felében kezdődik Törökországban, további részletek idén szeptemberben várhatók az autóról. A képeken is látható prototípust testközelből is láthattuk Barcelonában, ám fotózni nem volt lehetőségünk. Bár az ajtókat nem nyithattuk ki és a fények sem voltak a legideálisabbak, annyit elöljáróban mégis valószínűsíthetünk a látottakon túl, hogy bent haszonjárműves szemmel igencsak modern látvány fogadja majd a munkásokat. A hatalmas - és jó eséllyel SYNC 4-et futtató - központi érintőképernyő mellett egy szintén méretes digitális műszeregységre is számíthatnak a leendő vásárlók.
Az újdonságra még több mint egy évet kell várni, 2023 második felében kezdik meg a gyártását a törökországi Kocaeli Üzemben, Gölcük városában