A tesztvezetés az ismerkedésről szól, nem szabad kihagyni
Fizetett hirdetés
Rendelés előtt mindenképp ajánlott kipróbálni a szóba jöhető modelleket
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Autóvásárlás előtt a legfontosabb, hogy megismerjük a portékát, valamint felmérjük és felismerjük saját igényeinket. Ebben pedig nagy segítség egy profi kereskedő.
Hiába esküszik valaki a dízelmotorra azért, mert amikor legutóbb (5-10 évvel ezelőtt) vásárolt, akkor a dízel nagyobbat lépett, mint a szívó benzines, azóta bejött a downsizing és a benzinmotoroknál is a turbósok lettek a jellemzőbbek. Így ma már azok is megadják a várt hátbavágást, miközben rövidebb távú, zömében városi használathoz sokkalta inkább ajánlhatók, nem mellesleg olcsóbbak is. Fontos, hogy átbeszéljük, mire, miként fogjuk használni autónkat, hiszen a kereskedő csakis ennek ismeretében fog tudni megfelelőt ajánlani. Itt jelenik meg leginkább, hogy
az autóvásárlót nem csak kiszolgálni kell, hanem az igényeit felmérve, a modellek közötti különbségeket bemutatva, igénye szerinti ajánlattal, jó tanácsokkal is el kell látni.
Utóbbi nem csupán a motorok tekintetében értendő, a karosszériatípusok kapcsán is. Lehetséges, hogy eredetileg egyterűt nézünk, de valójában praktikusabb lenne számunkra egy szabadidő-autó, netán kisautó helyett crossover. Nem baj, ha több modellt is végigpróbálunk, de fontos, hogy a kiválasztottat akár a kívánt motorral is megjárassuk. Nem kell feltétlenül benne, ha egy kisautót nézünk, a Renault-nál például egy Cliót, nem gond, ha a nagyobb modelleket is jól mozgató 1.5 dCi dízelmotorját a Clio Grandtourban, vagy a vele azonos alapú crossoverben, a Capturben vezetjük. Utóbbi ahhoz is jól jöhet, hogy ráébredjünk, jól jönne a magasabb építés, netán a nagyobb csomagtér, vagy pont fordítva, elegendő lesz a kisebb. Ha nagyobb kereskedőhöz megyünk, jó eséllyel lesz nála a kinézett modellből (a Renault Budapest 3 kereskedésében például összességében mintegy 30 autóból álló tesztflotta várja a vevőket), de ha egyedi modelligényünk van speciális elvárásokkal, akár importőri készletből is megoldják a tesztvezetés lehetőségét.
Ha megvan a személyes élmény, ha jól érezzük magunkat az adott modellben, vezettünk olyan motorizációt, ami nekünk megfelelő, megismertük a választható extrákat, akkor már kezdődhet a konfigurálás, a kívánt verzió összeállítása, az áralku vagy akár a készleten lévő autókból történő választás. A fentieket mi sem igazolja jobban mint az, hogy a sikeres tesztvezetést gyakran követi vásárlás is.
Lehet, hogy a Rönónál másképp van, de én azt tapasztaltam, hogy esély nincs kipróbálni egy autót többféle motorral.
Többször voltam teszt vezetésen, mindig az volt, hogy csak ez van, amit ki lehet próbálni.
Persze, mint az előttem írónál kiderült, ott sem lehet.
Akkor minek erről cikket írni.
Egyébként tényleg röhej, hogy egy több milliós eszközt próba nélkül veszünk meg. (ezért (is) jobb a használt autó)
Én pont a fenti Renault szalonban szerettem volna egy Espace 1.6 dCi Initiale Paris-t kipróbálni de az értékesítő munkatárs tájékoztatott hogy a kocsival a Főnök jár és jelenleg nem kipróbálható. Elkérte a telefonszámomat de két napja nem jelentkezett. Lehet hogy a Főnök nem annyira akar autót eladni?!