Már tavaly szeptemberben bemutatták a gigaprést, amely egyharmad Toyota karosszériát gyárt le mindösszesen 3 perc alatt
Az előzetes tervek szerint a Lexus LF-ZC elektromos szedántanulmány 2026-ban piacra lépő szériaváltozata lesz a Toyota-csoport első olyan terméke, amelynek gyártásánál szerephez jut a japán Ube Machinery által tervezett és gyártott gigacasting présgép. Ezzel a japán autóipar egyik legnagyobb présgépe áll üzembe a Toyotánál, a fejlesztéstől pedig a költségek jelentős csökkentését és a minőség további emelkedését várják. A gigacasting technológia lényege, hogy a hagyományosan akár több tucat kisebb idomból összeállított szerkezeti és karosszériaelemeket egyetlen, hatalmas idomként állítják elő. Ez az illesztések hiánya miatt egy sor technológiai előnnyel járhat, a kisebb tömegtől kezdve a nagyobb szerkezeti merevségig, a pontosabb méretezéstől a jobb korrózióállóságon át a gyorsabb összeszerelésig.
A tesztüzem befejeződött, a hatalmas prés pedig elsőként Lexus modelleket gyárt majd, méghozzá a képen látható LF-ZC szériaváltozatát
A tavaly nyáron beharangozott fejlesztés most érkezett el végső tesztüzemébe. A próbák során ígéretes eredmények születtek: a Lexus LF-ZC prototípuson alapuló, tisztán elektromos szedán gyártásának előkészítésénél 86 alkatrészt és 33 gyártási folyamatot tudtak kiváltani egyetlen modullal. A jövőben három ilyen fő elemből fognak felépülni a Toyota és a Lexus típusai, ami rendkívüli rugalmasságot jelent a moduláris platformok alakíthatósága, az új hajtás- és akkumulátortechnológiák gyors adaptálása terén. A gigacasting présgép bevezetése nem csak az egyes típusok gyártásának növelheti a hatásfokát, de a Toyota és Lexus márkák villamosítási törekvéseinek megvalósulását is felgyorsíthatja.
A Toyota olcsóbb és jobb autókat vár a Teslánál is alkalmazott technológiától