A terepkombi nem kihalt műfaj: itt az Audi A4 allroad quattro

Az Audi hivatalosan leleplezte az A4 allroad quattrót

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem annyira meglepő, mint amennyire korrekt az Audi A4 allroad quattro. A legtöbb crossovernél komolyabb terepjáró; alapból összkerekes.


Az Audi A4 allroad quattro második generációja, ha úgy tetszik, eléggé konzervatív autó. Hogy miért? Mert hiába csúcs modern, hiába trendi és passzol az úgynevezett aktív élethez, technikailag megmaradtak a kemény alapoknál. Az A4 Avant allroad változata ugyanis alapból megkapja a legendás quattro hajtást, amivel a legtöbb crossovernél nyilván ügyesebben mozog, ha nem is terepen, de rossz útviszonyok mellett. Az első allroad quattro még az akkori A6 alapján 1999-ben úttörő volt. A német konkurensek, a Mercedes-Benz és a BMW azóta sem csináltak ellenfelet neki, viszont a terepkombiktól függetlenül az Audi is nagy hévvel beszállt a SUV és crossover bizniszbe.
Hirdetés


Nem viccelték el a terepesítést, az A4 allroad quattro hasmagasságán 23 millimétert emeltek és a földszintes változatokénál nagyobb kerekekkel összesen 34 milliméter nőtt a szabad magasság. A motorjai a sima A4-ből már ismert benzines TFSI és dízel TDI egységek 150 és 272 lóerő közötti erővel. Az allroad sajátja a kibővített programot adó Audi drive select menetmód-kapcsoló. A szokásos komfort, automata, dinamikus, takarékos és az egyéni beállítás mellett itt van egy offroad mód is arra az esetre, ha a sofőr tényleg elhagyná az aszfaltozott utakat.

Áttervezték az első futóművet és az allroadban új az ötlengőkaros hátsó futómű, ezzel nem csak a strapát bírja, de fogtak 12 kilogrammot is a súlyán. Alapból 17 colos felnik járnak hozzá, amik mögött elöl 338 milliméteresek a hűtött tárcsák. Az Audi a quattro GmbH-val karöltve többféle egyedi felnit kínál - persze felárért - egészen 19 colos méretig. A kisebbik allroadban talán mégis az a legjobb, hogy amellett, hogy könnyebb terepen is elboldogul, egyben ügyes kombi, 505 literes csomagtérrel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 09:22
    Permalink

    Szerintem kizárt hogy “toyota találmány”, aki emlékszik rá, a japánok a 80-as években azzal szereutek nevet és elismerést, hogy fogták a sok sutba bobott koncepciót és leporolták, megvalósították. Aztán vagy bevált vagy nem.

    Nem a Toyota találta fel (és nem az Audi), de ők is használják. És még sokan (pl Alfa Q4)

    De speciel a Torsent az Audi terjesztette el személyautókban, és mutatta meg hogy van mögöttte piaci koncepció.

  • 2017.10.28. at 09:22
    Permalink

    Egyébként a torsen az Toyota találmány és a 70 években vette meg az Audi továbbfejlesztésre így lett az ős quatró …
    Nem csak saját márkáin belül osztja a torsent meg mivel a Toyota is használja ezt a rendszert sőt az Alfa Romeo Q4 hajtási rendszere is torsen rendszer . Egyébként a Tuareg és a Cayenne-t meg lehetett venni haldex verzióval és torsennel is … az alap rendszer az haldex volt amivel látványosan elakadtak a sárban lásd pár youtube videjó és volt egy fejlettebb rendszere 3 difizárral …ezt lehetett rendelni az extralistán és alapból ez a rendszer járt az 5.0 v10 pdtdi hez .

  • 2017.10.28. at 09:22
    Permalink

    Egyébként elég megnézni a katonai terepjárókat ” fejlesztéseket vagy a már meglévő 4-6-8 kerék meghajtásúakat ” milyen rendszert használnak és máris kiderül melyik a jobb és tartósabb megoldás egyik se működik se haldex se visco rendszerrel hanem fix mechanikus ” fogaskerekes ” mint a quattro … innentől kezdve kár vitázni a komolyabb terepjárók mint ” fogaskerekes ” megoldásúak nem kuplungos vagy viscos gondolom nem véletlenül .

  • 2017.10.28. at 09:22
    Permalink

    Az igazán furcsa lenne ha a váltó olajat használná ugyan is az pont fordítva működik hő hatására hígabb lesz egy bizonyos fokig . A visco rendszerben nem a kenés miatt van benne olaj hanem éppen a lent említett okok miatt … amit te mondsz az a haldex rendszer illetve a merci és a bmw nek van egy haldexhez nagyon hasonló rendszere ami többtárcsás olajban futó kuplunggal dolgozik az tényleg a váltóházba van szerelve . Tessék itt a működési elve : [url]https://www.youtube.com/watch?v=N_GkuTgJr3w[/url]

  • 2017.10.28. at 09:22
    Permalink

    A teljes MQB platform haldexes, Velük pedig az A3 is (beleértve S3-ast és a Audi TT-t) Utóbbival volt is egy botrányuk az elején (első TT) a hirtelen hátrajövő hajtás miatt.

    Az MLB platform Torsen. Az R8 pedig viszkókuplungos…

  • 2017.10.28. at 09:22
    Permalink

    a VW csoport haldexet használ. Az Audinak van Torsenje, amit néha megoszt másokkal (így került a Phaetonba és a Bentleybe is). Amúgy a 6. generációs Quattro (RS5, A6-A7-A8) már nem a torsen rendszer, hanem az ún. koronakerekes.

  • 2017.10.28. at 09:22
    Permalink

    Kosz az alapos fejtagitast! Azt nem tudtam hogy az olaj igy dolgozik a viscoban. Amugy a Subikban ez a rendszer a valtoval egyben van es a valo oljat hasznlja.

  • 2017.10.28. at 09:22
    Permalink

    Látod erről beszélek már a traktorokban is van ülésszellőztetés bezzeg a prémium 3/4 -es béjemwébe meg nincs akkor hogy van ez ? :DDDD De volvo s60 v60 se infiniti 050 sőt ha jól láttam az új q60-ban sincs ami azt vetíti előre hogy az ősszel érkező faceliftes q50-ben sem lesz … hiába 2016 a spórolás éve lesz :DDDD örüljünk , hogy kormány és ülés van benne .

  • 2017.10.28. at 09:22
    Permalink

    Igen a Vt széria valóban összesen 400 darabot gyártottak belőle és volt még VT Roadster kb 200 darabbal viszont itt maximum 25 % teljesítmény ment az első kerékre nem úgy mint a Subaru esetében …

    Esetleg lehetne látni azt a tesztet ? Kíváncsi lennék hogy egy Range Rovert hogyan autózik körbe egy V60 awd …

  • 2017.10.28. at 09:22
    Permalink

    Hát, mire a makogás, mellébeszélés helyett mondasz valami értékelhetőt is, addigra lehet, tényleg kinő a szakállam.

    F.ságot beszéltél koma, zárjuk le.

  • 2017.10.28. at 09:22
    Permalink

    Mindent a maga helyén.
    Szántást ilyennel érdemes nézni, de talán csinálni is. 😀
    A komolyabbakban van ülés szellőztetés is! 😀
    [url]https://www.google.hu/search?q=fendt+1050+vario&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwie4qjBt6TKAhWnm3IKHXVWB84QsAQIIQ&biw=1280&bih=887[/url]

  • 2017.10.28. at 09:22
    Permalink

    Megnéznék egy 2-3 órás ” szántást ” mondjuk a Subaru féle viszko rendszerrel és egy torsen féle Audi rendszerrel melyik melegedne túl előbb … elárulom a Subaru féle visco rendszer . Ennek ugyan is a rövid lényege köztudott két egymással szemben elhelyezett tárcsa egymástól pár milliméter távolságra köztük speciális hőre változó viszkozitású olajjal … visco rendszernél a 2 tárcsa nem is ér össze a teljesítményt az olaj viszi át egyik tengelyről a másikra … a két tárcsa fordulatszám különbsége és az ebből adódó hő miatt változik az olaj sűrűsége . Minden mechanikában picit jártas tudja hogy a visco rendszer huzamosabb idejű terhelés esetén túlmelegszik és tönkre mehet egy egy nagyobb csapatás alkalmával olajat is kell ” kellene” benne cserélni . Szóval véleményem szerint tartósabb a torsen rendszer … ennek ellenére rühellem a Vw csoport márkáit , de ami jó azt el kell ismerni .

  • 2017.10.28. at 09:22
    Permalink

    Mellébeszélsz.
    Mi a terep fogalma egzakt módon?
    Nem érdekel, hogy te, aki sosem próbáltad ezt az autót, mit gondolsz? Ne haragudj, csak az érdekel, hogy a fikázásodat mire alapozod?
    Kösz.

    (nincs baj, ha nem megy, csak akkor simán jelezd, hogy megint hülyeséget mondtál és már megyünk is tovább)

  • 2017.10.28. at 09:22
    Permalink

    A terep az, ahova ez a kocsi valószínűleg nem fog eljutni . Audi A4 allroad quattro – minden útra jó, de az út elhagyása nem javasolt .

  • 2017.10.28. at 09:22
    Permalink

    Az elektronika egyre jobb, a quattró (mármint az “igazi” az MLB platformban) is egyre kevésbé mechanikus. A z MLB quattro is folyamatosan változott, meg persze ők is használnak Haldexet.

    A legújabb torque vectoring AWD-ktől (pl legújabb Haldex, Honda Legend) sokat várnak a tesztek.

    Nemrég volt egy-két teszt ahol a haldexes autók (pl az új Passat és V60as) körbeautózta havon a többieket (beleerétve a Range rovert és az S5 quattrót).

    Visco rendszerű volt a Lambo Diablo is 🙂

  • 2017.10.28. at 09:22
    Permalink

    Ez nem magyarázza meg, hogy miért ne tudna “szántani” egy Outback vagy akár egy XC70. Na jó, az 508 RXH-ban már nem vagyok biztos:) Most a terepjáróképességről van szó. Más elven működik, de az, hogy az Audié tartósabbnak ígérkezik, mint a Subarué? Hmmm…

    Pont azért van a Subaru-féle hajtás az olcsóbb modellek alatt, mert azokat a tulajok nagyobb eséllyel viszik árkos-bokros területre. Megnézném az örök eminens tanuló Audit, mit tudna ott alakítani…a drágább nem egyenlő a jobbal, ez a lényeg.

  • 2017.10.28. at 09:22
    Permalink

    Szerinted melyik rendszer jobb a fix fogaskerekes megoldás lásd quattro vagy a viszko kuplungos lást Subaru ? Mert én a csigakarekes megoldásra szavaznék sokkal tartósabbnak ígérkezik ráadásul itt nem kell megvárni amíg elpörög az egyik kerék és az olaj felmelegszik annyira hogy átvigye a hajtást egy másik tengelyhez mint a Subaru esetében … nem véletlenül van a Subaru megoldása az olcsó kategóriás 4 kerekes kocsikban lásd Fiat Panda 4X4 és az Audi féle drágább megoldása drágább modellekben pl Bentley Continantal hogy ne csak az Audit említsem …

  • 2017.10.28. at 09:22
    Permalink

    Szerinted ezt nem lehetne megcsinálni egy Subaru Outback-kel? Meg se erőltetné magát.

    [url]https://www.google.hu/search?q=subaru+outback+off+road&client=opera&hs=POH&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiB0ebY8KPKAhXMFiwKHTJCBZMQ_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]

  • 2017.10.28. at 09:22
    Permalink

    Ha esetleg terepjárónak nem is lenne jó de szántani még lehet vele [url]https://www.youtube.com/watch?v=BcBTdQdABTQ[/url] tudom ez nem a4 hanem a régebbi a6 de a quattro hajtása ugyan az … azért megnézném , hogy melyik japán vagy koreai esetleg egy két másik német konkurens márka emelt hasmagasságú kombija tudná ugyan ezt .

  • 2017.10.28. at 09:22
    Permalink

    Definiálod a terepet? Lexikálisn, mondjuk minimális gázló mélység, bakhátszög, terepszög vonatkozásban? Nem az érdekel, hogy szerinted, hanem, hogy egyetemesen mi a terep? Érdekelne, hogy a fikkantást mire alapozod?

  • 2017.10.28. at 09:22
    Permalink

    “A legtöbb crossovernél komolyabb terepjáró”

    Jaj…:(
    És még egyszer: jaj…:(

    Jó, a CR-V-t biztos veri, de nem autóként, csak terepen.

    [url]http://totalcar.hu/tesztek/2013/02/14/nagy_suv_terepteszt/[/url]

Vélemény, hozzászólás?