Kicsit crossoveres, kicsit kupés, de igazából szedán ez
Az autóiparban már évek óta olyan hatásvadász kifejezések számítanak kulcsszavaknak, mint a mobilitás. Lényegében nagyrészt ugyanúgy autózás lesz ez is, csak főként elektromos, illetve valamivel többen használják majd az autómegosztó szolgáltatásokat vagy a taxikat. Az autógyártóknak meg kell mutatniuk, hogy ők bizony a változás élén állnak, ezért számos újdonságukat a mobilitás jelszóba sűrítve mutatják be, többen pedig önálló almárkákat, leányvállalatokat is indítanak ebben a témában. A Renault és a Jiangling Motors közös vállalkozása, a Mobilize is ebben a piaci szektorban tevékenykedik, 3 évvel ezelőtti megalapítása utána pedig végre kézzel fogható járművet is felmutathatnak, mert a Müncheni Autószalonon (illetve már azt is "mobilitási" kiállításnak hívják...) mutatkozik be első modelljük, a Limo.
Elölről fedezhető fel leginkább a kínai partnerkapcsolat hatása
A Mobilize Limo egy kisméretű elektromos szedán, amit kifejezetten a taxisoknak, járműkölcsönzéssel foglalkozóknak, vagy az egyre inkább elterjedő autómegosztóknak szánnak. A városi utasszállításban dolgozóknak egyre fontosabb egy zéró emissziós jármű, mert több nagyvárosban is korlátozni fogják a belsőégésű motoros autók behajtását, a Renault szerint pedig a Mobilize Limója 450 km-es hatótávjával bőven lefedi egy vállalkozó napi menettávját. Az utasokat megnyerő külső dizájn praktikus, az utasszállításra tervezett belsőt rejt: könnyen tisztítható bőrhatású felületek, USB aljzatok, tágas utas- és csomagtér. A sofőrre is gondolt a Mobilize, elöl hatalmas érintőképernyő foglal helyet, amire kivetíthető az okostelefon képe (ez hasznos lehet azoknak, akik saját eszközükről használják a navigációt), a Mobilize alkalmazásával távolról ellenőrizhetők a jármű alapfunkciói, illetve a Renault-kból ismert vezetéssegítő rendszerek armadája is elérhető.
Minden a sofőr rendelkezésére áll a hatékony utasszállításhoz
A Limo másik erőssége a taxisok számára a rugalmas előfizetéses rendszer, a Mobilize első modellje csak így lesz elérhető. Ennek köszönhetően nincs szükség nagyobb tőke felhalmozására és lekötésére az utasszállításba kezdőknek, mert havidíjas alapon tudják majd igénybe venni a Limót. Több finanszírozási modellt is terveznek majd, melyek az ügyfél fuvarozási paramétereihez igazodnak. Sőt, az előfizetés részeként lehet majd karbantartási és töltési szolgáltatásokat is megvásárolni. Utóbbival kapcsolatban fontos még tudni, hogy gyorstöltővel 240 km-nyi hatótáv pakolható a 60 kWh-s akkumulátorba, ami a villanymotoron keresztül 150 lóerőt és 220 Nm-es forgatónyomatékot ad le, a 0-100 km/h-s sprint 9,6 mp, a végsebesség 140 km/h. Münchenben fog először bemutatkozni a Mobilize Limo a Renault standján, jövőre pedig már szeretnék az első példányokat el-, avagy inkább bérbe adni.