A Tata sportkocsit épített. Ezt látnod kell!

Racemo, a Tata első sportkocsiját hívják így, videojátékban is megjelenik

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az olasz design és az indiai találékonyság ötvözete. Valahogy így jellemzik a Tata Racemót a gyáriak. Valójában egy bizsergető, kíváncsiságot keltő kétüléses, otromba dizájnnal.


Valamiért úgy érezték a Tatánál, hogy nekik sportkocsit is kell gyártaniuk, és véghez is vitték a légből kapott ötletet. Létrehoztak egy almárkát is ennek érdekében, ez lett a TAMO, valószínűleg a Tata Motors rövidítéséből. Első autójuk a Racemo, ezt sem túl nehéz kitalálni, de a gyáriak nem fejtették ki bővebben, valójában mit takar. Azt viszont igen, hogy az új sportkocsijuk a kifinomult és megbízható olasz dizájn (a Tata turini stúdiójában tervezték), valamint az indiai leleményesség megfogalmazója. Nehéz ehhez mit szólni, valljuk be őszintén, ahogy magához az autóhoz is, mégis van benne valami érdekes, furcsa kíváncsiságot keltő utánérzés.

Hirdetés


A TAMO Racemo egy furcsa, Multi-Material Sandwich-nek nevezett, egyszerű struktúrájú építőkészletre készül. A gyártó szerint most először alkalmaznak hasonlót személyautónál, így takarjon ez bármit is, nem hangzik feltétlenül jól. A középmotoros elrendezés annál inkább, az erőt pedig egy háromhengeres turbós benzinmotor szolgáltatja, amit 190 lóerőre és 210 Nm nyomatékra tornáztak fel. Hatfokozatú automataváltót kap, azt mondják, 6 másodpercnél kevesebb is elég neki a 100-as sprinthez. A belső versenyautós, a három kijelző a sofőr előtt finoman szólva is túlzó, az üléspozíció már ránézésre is inkább személyautós, mint sportkocsis, valamint az autó hasmagassága is előbbihez közelít. Egy biztos, nagyon kipróbálnánk! Virtuálisan ezt meg is tehetjük, a Forza Horizon 3 videojátékban megkaphatjuk a Racemo+ verziót, ami már a pályára kihegyezett kivitel nagy szárnyakkal, légterelőkkel és némi plusz lóerővel. Merész, bár arról egyelőre nincs szó, hogy sorozatgyártásba kerülne, ha mégis, nyitottak vagyunk egy próbakörre.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?