Nem csak az új autók ára vett repülőrajtot az elmúlt években, követte a drágulást a használtpiac kínálata is. Az összes nagyobb apróhirdetéses platformon körülnéztünk, hogy kiderüljön: Mennyibe kerül valójában egy alsó-középkategóriás modell 2015-ből?
Mennyibe kerül egy valódi kompakt 2015-ból? Utánajártam!
Néhány héttel ezelőtt kétmillió forintos keretből közelítettem meg a használtpiacot, a végeredmény kellően szomorúra sikerült. Ma viszont nem számít a pénz, helyette a következők a kritériumok: a Volkswagen Golf, az Opel Astra, a Ford Focus, a Toyota Corolla, a Renault Megane, a Skoda Octavia és a Kia Ceed esetében is rákeresek a 2015-ben gyártott, hazai papíros, érvényes műszakival árult kínálatra az összes nagyobb használtautós oldalon. Mindezt azért, hogy megnézzem, milyen ársávban kaphatók ezek az autók, illetve keressek egy a hirdetés alapján ár-értékben korrektnek tűnő példányt is szemléltetésnek. Fontos megjegyezni, hogy a kínálat folyamatosan változik, és a jó ajánlatok jönnek-mennek, illetve motorizáltság terén sem igyekszem hasonló autókat választani, így nem feltétlenül ársorrendet szeretnék állítani a márkák között a kiválasztott egy-egy példánnyal, az igazán fontos információ a már említett ársáv lesz.
Volkswagen Golf
2015-ben a Golf 7. generációjánál jártunk, jelenleg pedig a Sporstvan modellt leszámítva nagyjából 100 találatom lehet a hazai használtpiacon, ha minden nagyobb oldalon csak azokat az autókat számolom, amiket máshol még nem láttam. Az árak 2,5 millió forint környékén kezdődnek a vállaltan 300 ezer kilométer felett futott példányokkal, leginkább az 1,6 literes dízellel telített a kínálat alja. 3,5 millió forint környékén már megjelennek az 1,2, illetve 1,4 literes TSI változatok is, 4 millió forint felett pedig már minden esély megvan rá, hogy kifogj egy szépnek mondható példányt, itt már akár e-Golfot is érdemes keresni. Konnektoros hibridet 4,5 millió forint környékén már találni, az értelmes futásteljesítményű, 2,0 literes dízelek pedig akár az 5 milliót is súrolhatják szép esztétikai állapot esetén. Ez viszont már nagyjából a reális kínálat, magyarul az R, GTI, illetve GTD változatoktól tisztított mezőny legteteje. Ha ezeket a modelleket is beleszámoljuk, akkor határ a csillagos ég, akár közel 10 milliót is elkérhetnek egy újszerű állapotú, 10 éves R Golfért. Összegezve valahová 4 millió forint környékére tenném a Golf kínálat derekát, ahol az alábbihoz hasonló, alig több, mint 100 ezer kilométert futott, kombi Golfot is találtam a Kocsi.hu kínálatában.
Fotó: Kocsi.hu
Opel Astra
Jóval alacsonyabb áron, kétmillió forint környékén indít a 2015-ben aktuális, J generációs Opel Astra, méghozzá az 1,6 literes CDTI dízellel. Astrából ráadásul valamelyest több is akad a különböző oldalakon, az átfedéseket kiszűrve nagyjából 110 autóval lehet számolni. És bár a legolcsóbb találatok többsége valóban rengeteget futott ex-cégautó, már 2,3 millió forintért is találni magányszemélytől eladó, alig 120 ezer kilométert futott példányt az 1,6 literes turbódízellel. 2,5 millió forintért már az 1,4 literes, benzines blokk 100 lóerős szívó, illetve 140 lóerős turbós változatával is felbukkannak 200 ezer kilométer alatt futott találatok. 2,7 millióért pedig már az 1,6 literes, 115 lóerős, turbó nélküli erőforrással is válogathatsz néhány példány közül, 3 millió forintnál pedig már a kimondottan szép, keveset futott Astrák dominálják a kínálatot, illetve ezen az áron már akár a legnagyobb, 2,0 literes dízellel is 200 ezer kilométer alatt futott példányokat találni. Astrából is igyekeztem egy hasonlóan szép példány mellett dönteni, így a Használtautó.hu kínálatából ezt a 116 ezret futott, 1,6 literes szívómotorral szerelt ötajtóst választottam.
Fotó: Használtautó.hu
Ford Focus
Morzsoljunk el egy könnycseppet a Focus emlékére, hiszen éppen az elmúlt hetekben jelentette be a gyártó, hogy idén búcsúzik a típus. 2015-ben azonban még szó sem volt ilyesmiről, a Ford egyik húzómodelljeként épp a harmadik generációja frissült, így a kínálatban a régebbi és az újabb arccal is felbukkan. A kínálat alját a sokat futott, 1,5 literes dízelek mellett a hírhedten rossz 1,0 literes, háromhengeres, korai Ecoboost motorok hadserege nyitja, és bár a frissített erőforrást egy új autó orrában nyugodtabb szívvel merjük ajánlani az első néhány évre, 10 éves használtként ezekből mazsolázni már viszonylag bátor vállalás. Az összes vizsgált oldalon egyébként az Astra kínlathoz hasonlóan nagyjából 110 darab 2015-ben gyártott Focus várja új gazdáját. 2,5 millió forint környékén jelennek meg a 200 ezer kilométer alatt futott 1,5 és 1,6 literes - Peugeot eredetű - dízelek, 3 millió forint környékén pedig már az 1,6 literes, akár 125 lóerős szívómotorral és az 1,5 literes, 150 lóerős Ecoboost turbómotorral is találni kimondottan szép példányokat. Az ST változatoktól tisztított kínálat teteje valahol 4,5 millió forint környékén ér véget, így a Focus tipikus esete annak, amikor a rossz hírű motorok a jobb konstrukciók árát is lehúzzák. A választásom ezúttal a JóAutók kínálatából erre a viszonylag visszafogott, 3,15 millióért kínált, szívómotoros ötajtósra esett.
Fotó: JóAutók.hu
Toyota Corolla
Jóval kevesebb, összesen nagyjából 70 példány akad azonban Toyota Corollából és Aurisból, amelyeket a különböző elnevezés ellenére egy kalap alá veszek ebben a keresésben, hiszen műszakilag szinte azonosak, a többi gyártó pedig egy kalap alatt rendezi az azonos kategóriás modelljeit. A kínálat természetesen az 1,4 literes dízelekkel, abból is a sokat futott szedán és kombi példányokkal kezdődik, nagyjából 2,4 millió forint környékén. 3 milliónál már a 2,0 literes dízelből és az 1,33 literes benzinesből is találni rengeteget futott példányt, de 3,2 millióért már az 1,8 literes hibrid extaxik is felbukkannak. 200 ezer kilométer alatti futásteljesítményt 3,4 millió forint felett érdemes keresni a belépő benzinmotorral, 4 millió forint felett pedig már a hibridek és az 1,6 literes, 132 lóerős benzinesek is megjelennek emészthető óraállással. A kínálat teteje azonban 5,5 milliónál zárul, a futásteljesítmény pedig még ennyiért sem ér be 100 ezer kilométer alá. Stílusosan egy hibrid kombira esett a választásom szemléltetés gyanánt: 4,2 millióért egy 117 ezer kilométert futott példányra a Kocsi.hu kínálatából.
Fotó: Kocsi.hu
Renault Megane
A franciák közül - a PureTech kérdéskört taktikusan elkerülve - a Renault Megane és Fluence párosa mellett döntöttem a mai körképhez. Akárcsak a Corolla-Auris párosnál, itt is külön nevet kapott az egyik karosszériaváltozat, ám most is egy kalap alá veszem a nyújtott szedánt a többivel. Meglepetés viszont, hogy jóval kevesebb, mindösszesen nagyjából 45 autó felel meg a keresési feltételeimnek a legnagyobb oldalakon, amelyből legalább 15 félelmetesen sokat futott egykori taxi. Ehhez mértek viszont az árak is: az 1,6 literes szívómotorral és 400 ezer kilométerrel például alig egymillió forintért is haza lehet vinni egyes példányokat, ami egyenesen sokkoló a korábban vizsgált konkurenciához képest. Ahogy azonban közeledünk a 200 ezer kilométerhez és a szebb állapothoz, úgy az autók is már inkább a 2,5 milliót súrolják, csak épp akad köztük egy-két újszerű állapotú, alig 115 ezer kilométert futott példány is ugyanennyiért. A drágább példányok listája is ugyanilyen kaotikus: az egy-két indokolatlanul négymillióért hirdetett autón kívül nagyjából 3 milliónál zárul a kínálat, a pontos műszaki tartalom, állapot és futásteljesítmény pedig autóról autóra változik. Kissé olyan, mintha a hirdetők nem néztek volna körül a hirdetés feladása előtt, hogy mégis mennyit ér az autójuk. Zárásképp íme a választásom, a már említett, 115 ezer kilométert futott, 1,6 literes szívómotorral szerelt, francia-török-koreai Fluence 2,45 millióért. Viszonylag alacsony éves futásteljesítményre számító családi autónak egyértelműen ez az ár-érték bajnok a jelenlegi piacon, hiszen szívómotoros franciaként is aligha tud annyit enni és annyiszor meghibásodni, hogy ledolgozza a tetemes árelőnyét a konkurensekhez képest.
Fotó: Használtautó.hu
Skoda Octavia
Evezzünk viszont teljesen más vizekre az árak terén, méghozzá a csehekhez. Bár az Octavia lényegében ugyanaz a Volkswagen Golfnak, ami a Fluence a Renault Megane-nak, ezt az árak mégsem tükrözik. Persze, a teljes piacon nagyjából 110 autóból álló kínálat szintén a csilliárd kilométert futott extaxikkal indul, csak épp egymillió helyett 2,3 millió forintról. Lehetséges, hogy csak én vagyok rosszul összerakva, de a fentiek fényében aligha fizetnék annyit egy 400 ezret futott autóért, amennyiért azonos kategóriás, 115 ezer kilométeres vetélytársat kapok. Érdekesség viszont, hogy az Octavia esetében is képviselteti magát az alsó 500 ezer forintos ársávban mindegyik erőforrás. Ha azonban 200 ezer kilométer alatt futott autót szeretnék, akkor máris megfeleződik a kínálat. Ekkor hirtelen az 1,2 literes TSI változatok válnak a legolcsóbb opcióvá, ám itt is legalább 3 millió forinttal a zsebben kell érkezni. Az 1,4 literes TSI, illetve 2,0 literes TDI erőforrásokkal szerelt Octaviák korrekt állapotban már inkább 4 millió forint környékén keresendők, miközben a legdrágább, nem RS változatok is elérnek 5,5 millió forintig. A hirdetések alapján választott kiszemelttel azonban csaltam egy kicsit, hiszen egy 2014-ben gyártott, de látványosan plafonig extrázott autót hoztam illusztrációnak. A használhatatlan Facebook Marketplace kereső feldobta, és egyszerűen nem találtam alkalmasabb szemléltetési eszközt még az egy extra év figyelembevételével sem.
Fotó: Facebook.com/Marketplace
Kia Ceed
Zárásképp a Koreaiakat sem hagytuk ki, még akkor sem, ha a Kia Ceed esetében alig 45-50 találat akad a teljes piacon a már ismertetett feltételekkel. Hiányoznak továbbá a kínálat legaljáról a világ összes kilométerét maguk mögött tudó példányok, illetve az autók extrázottságán is inkább a magányszemély első tulajok jelei mutatkoznak. Ne feledjük, 10 évvel ezelőtt még közel sem volt olyan népszerű céges autó a Ceed, mint manapság. A csekélyebb választék és a lelakott egykori taxik kivételével azonban nagyon hasonlóak a minták. 2,5 millió környékén indulnak az alapmotoros, illetve a magasabb futásteljesítménnyel rendelkező dízelek, a kínálat dereka 3-3,5 millió forint között mozog, míg az igazán szép, nagyobb motoros és kevesebbet futott példányokért itt is elkérnek akár négymilliót is, ha a GT változatokat és az indokolatlanul túlárazott példányokat kivonom a képletből.
Fotó: Használtautó.hu
Összegezve tehát talán még szomorúbb a végkövetkeztetésem, mint a korábbi cikk kutakodása után. Ha ugyanis valódi alsó-középkategóriás autót szeretnél, ráadásul jó hírű típust, jó hírű motorral, akkor inkább négymillió forint környékén kell nézelődni 2025-ben. Kompromisszumokat kötni persze lehetséges, ekkor szóba jöhet például egy keveset futott Fluence, vagy mondjuk egy sokat futott Octavia is, de azért az 1,0 literes EcoBoost Focusokat még szűkösebb keretből is kerülném. Csak aztán arcon vág a logika. Ha ugyanis egy jól karbantartott, 15 éves használtat cserélnél le egy kompromisszumosabb, de fiatalabb autóra, akkor ismét felmerül a nagy kérdés: biztosan megéri súlyos milliók ráfizetésével lecserélni azt, amiről már tudod, hogy milyen műszaki állapotnak örvend valójában? Ne feledjétek, a 10 éves autó is túl van már a tervezett élettartamán, így szinte teljes mértékben az előző tulajok használatára és karbantartásaira hagyatkozol, amikor milliókat fizetsz bármelyik négykerekűért, amiről fentebb szó esett.
Sohasem gondoltam volna, hogy egyszer pozitív fényben látom majd a Renault Fluence modellt, de a mai keresésemben talán ez a típus okozta a legnagyobb meglepetést
Az EURO6 miatt pont a 2015-ös évjáratnál van egy nagy árszakadék. Aki nem a 10, hanem a 12 éves autókat nézi az azért már jóval kedvezőbb költségekkel találkozik, de a benzinmotorok felára ott is elérheti a 20-25%-t.
További mérlegelendő tények:
1) Annyit nőttek az autók méretei, hogy aki nagyon öreg, 2000-es évekbeli alsó-középkategóriás típusról váltana annak lehet, hogy indokolatlanul nagy egy újabb, azonos típusú Focus, Golf vagy Megane. A Škoda Octavia kombi különösen drabális belméretekkel rendelkezik – az már nem családi autó, hanem egy nagyon aktív család autója akik sportfelszereléssel, bőröndökkel meg a nagymama pedálos varrógépével is telepakolhatják a csomagtartót. A legtöbb vevőnek feleslegesen nagyok ezek a járművek, s nyugodtan válthatnak kisebb méretű – mondjuk Fabia, Clio vagy Corsa – típusra aminek a parkolása és garázsírozása is egyszerűbb.
2) A 2010-es években még nagyon sok egyterűt adtak el. Ezeknek megvan az a hátránya, hogy a nagy arányban flottás kocsikkal szemben valószínűleg családos magánszemélyek használták őket, tehát nem szűz a hátsó ülés, több rajtuk az esztétikai hiba, rövidebb utakon nyúzták a motort. Ellenben nincs már rájuk jelentős kereslet, kb. azonos árban – vagy akár még olcsóbban – kínál több teret egy Hyundai ix20, Kia Venga vagy Citroen C4 Picasso.
3) Bár a járvány évei miatt a 2020/21-es évjáratok szinte teljesen hiányoznak a piacról, a fejlődés nem állt meg és 5-6 millió forint körül már lehet 2022/23-as évjáratú Škoda Scalat, Hyundai Bayont vagy Fiat Tipót is venni. Lehet, hogy a 10 éves full-extrás Octaviával vagy Corollával szemben ezek fapados kivitelek, de +1 millióért mégis csak 8 évvel fiatalabb, még garanciás autók. Ahogy viszik lefelé az új autó árakat a kereskedők valószínűleg úgy lesz egyre nagyobb a nyomás a használt piacon is, hogy korrigáljon.
+1) Külföldről importált szürke/fehér hibrid Toyota Aurisok, Corollák és Priusok szinte tuti, hogy taxik voltak Németországban vagy Ausztriában. Ott az arab taxisokon kívül szinte senki nem vesz hibrid Toyotát. Az Uber sofőröket viszont több országban is kedvező finanszírozási ajánlatokkal célozta a Toyota. Ezeket a típusokat előélet ismerete nélkül megvenni orosz rulett. S mivel itthon is szép számban adták el anno őket igazából teljesen felesleges is a frissen forgalomba helyezett darabokat bújni a JSZP-ből leigazolhatóakkal szemben.
„Ott az arab taxisokon kívül szinte senki nem vesz hibrid Toyotát.”
Tavalyi német Toyota eladások, csak a jelentősebb modellekből:
C-HR: 10 996 db, ebből hibrid 10 993 db
COROLLA: 17 129 db, ebből hibrid 17 122 db
RAV 4: 5913 db, ebből hibrid 5900 db
YARIS: 33 048 db, ebből hibrid 29 876 db
Honnét jött neked, hogy csak az arab taxisok vesznek hibrid Toyotát?
Hogy-hogy honnan? Hát onnan hogy nem csak a falu széléig látok el. Szállj ki bármelyik német repülőtéren vagy pályaudvaron és magad is tanúja lehetsz. De itt is volt már róla hír, hogy elfordultak a német taxisok a Mercedesektől, senki nem vesz már C/E-osztályt munkára. V-osztályt még igen shuttlenek, de kb. annyi.
Vagy csak nézd meg mik állnak egy taxi átalakító vállalkozás udvarán. Hát nem Opel Astrák: https://www.youtube.com/watch?v=ACIv1qxe2j4
S az illegális, engedély nélküli taxik között valószínűleg még nagyobb a Toyoták aránya.
Tavaly eladtak a német piacon csak a Corolla / C-HR / RAV4 hibridekből 34 ezer darabot. A német taxiállomány kb. 53 ezer darabos, jóember.
Nézzük a híreket:
„Die Zahlen von Dataforce zeigen laut »Handelsblatt« auch, dass Mercedes schon seit Jahren Marktanteile in der Taxibranche verliert: Hielt der Hersteller 2019 noch 52 Prozent, waren es 2023 nur noch 23 Prozent und aktuell sogar nur noch 13 Prozent….
Von Januar bis August 2024… in diesem Zeitraum nur noch 497 Mercedes als Taxi registriert…”
Tehát 8 hónap alatt 497 db Mercedest adtak el taxinak, ami 13%-os piaci részesedés, ebből alsós matek szerint évi 5735 darabos teljes taxi piac adódik, a Toyota meg eladott bő 64 ezer hibridet.
Nem tudom, hogy azért próbálsz a Yaris számaival bűvészkedni a taxik kapcsán, mert manipulálsz vagy mert ostoba vagy, de felmentő körülmény gyanánt az utóbbira tippelnék.
– a németeknél 2024-ben kb. 5735 új gépkocsit helyeztek taxiként forgalomba
– a Mercedes piaci részesedése kb. 13% a taxik piacán
– ebből adódóan kb. 4990 egyéb márkájú taxi került forgalomba
Tehát az van, egyszerű barátom, hogy amennyiben tavaly az összes nem Mercedes márkájú új taxit a Toyota adta el Németországban, akkor az ott piacra került 64 ezer Toyota hibridből 4990 db lett taxi, a maradék 59 ezret meg nem taxi.
Nálunk a legkisebb a vásárlőerő.
Nálunk a legrövidebb a várható élettartam. (kis csúsztatás Bulgáriát!!! még megelőzzük)
A világháború!!! után született olyan kevés gyerek mint 2024-ben.
Ugyan mitől lenne pénze a jónépnek élelmiszeren kívül másra, ~40-50 ezer milliárdot loptak el.
Nem az ár magas!!!
A Vitarát még mellé tettem volna, mint az egyik legkeresetteb személyautót. A kevesett futott 2015-ös példányok 5 millió körül mennek, egyes változatok szép állapotban inkább 5,5 körül.
Az EURO6 miatt pont a 2015-ös évjáratnál van egy nagy árszakadék. Aki nem a 10, hanem a 12 éves autókat nézi az azért már jóval kedvezőbb költségekkel találkozik, de a benzinmotorok felára ott is elérheti a 20-25%-t.
További mérlegelendő tények:
1) Annyit nőttek az autók méretei, hogy aki nagyon öreg, 2000-es évekbeli alsó-középkategóriás típusról váltana annak lehet, hogy indokolatlanul nagy egy újabb, azonos típusú Focus, Golf vagy Megane. A Škoda Octavia kombi különösen drabális belméretekkel rendelkezik – az már nem családi autó, hanem egy nagyon aktív család autója akik sportfelszereléssel, bőröndökkel meg a nagymama pedálos varrógépével is telepakolhatják a csomagtartót. A legtöbb vevőnek feleslegesen nagyok ezek a járművek, s nyugodtan válthatnak kisebb méretű – mondjuk Fabia, Clio vagy Corsa – típusra aminek a parkolása és garázsírozása is egyszerűbb.
2) A 2010-es években még nagyon sok egyterűt adtak el. Ezeknek megvan az a hátránya, hogy a nagy arányban flottás kocsikkal szemben valószínűleg családos magánszemélyek használták őket, tehát nem szűz a hátsó ülés, több rajtuk az esztétikai hiba, rövidebb utakon nyúzták a motort. Ellenben nincs már rájuk jelentős kereslet, kb. azonos árban – vagy akár még olcsóbban – kínál több teret egy Hyundai ix20, Kia Venga vagy Citroen C4 Picasso.
3) Bár a járvány évei miatt a 2020/21-es évjáratok szinte teljesen hiányoznak a piacról, a fejlődés nem állt meg és 5-6 millió forint körül már lehet 2022/23-as évjáratú Škoda Scalat, Hyundai Bayont vagy Fiat Tipót is venni. Lehet, hogy a 10 éves full-extrás Octaviával vagy Corollával szemben ezek fapados kivitelek, de +1 millióért mégis csak 8 évvel fiatalabb, még garanciás autók. Ahogy viszik lefelé az új autó árakat a kereskedők valószínűleg úgy lesz egyre nagyobb a nyomás a használt piacon is, hogy korrigáljon.
+1) Külföldről importált szürke/fehér hibrid Toyota Aurisok, Corollák és Priusok szinte tuti, hogy taxik voltak Németországban vagy Ausztriában. Ott az arab taxisokon kívül szinte senki nem vesz hibrid Toyotát. Az Uber sofőröket viszont több országban is kedvező finanszírozási ajánlatokkal célozta a Toyota. Ezeket a típusokat előélet ismerete nélkül megvenni orosz rulett. S mivel itthon is szép számban adták el anno őket igazából teljesen felesleges is a frissen forgalomba helyezett darabokat bújni a JSZP-ből leigazolhatóakkal szemben.
„Ott az arab taxisokon kívül szinte senki nem vesz hibrid Toyotát.”
Tavalyi német Toyota eladások, csak a jelentősebb modellekből:
C-HR: 10 996 db, ebből hibrid 10 993 db
COROLLA: 17 129 db, ebből hibrid 17 122 db
RAV 4: 5913 db, ebből hibrid 5900 db
YARIS: 33 048 db, ebből hibrid 29 876 db
Honnét jött neked, hogy csak az arab taxisok vesznek hibrid Toyotát?
Hogy-hogy honnan? Hát onnan hogy nem csak a falu széléig látok el. Szállj ki bármelyik német repülőtéren vagy pályaudvaron és magad is tanúja lehetsz. De itt is volt már róla hír, hogy elfordultak a német taxisok a Mercedesektől, senki nem vesz már C/E-osztályt munkára. V-osztályt még igen shuttlenek, de kb. annyi.
Vagy csak nézd meg mik állnak egy taxi átalakító vállalkozás udvarán. Hát nem Opel Astrák: https://www.youtube.com/watch?v=ACIv1qxe2j4
S az illegális, engedély nélküli taxik között valószínűleg még nagyobb a Toyoták aránya.
Hány db Yaris taxit láttál? Ja, egyet se.
Tavaly eladtak a német piacon csak a Corolla / C-HR / RAV4 hibridekből 34 ezer darabot. A német taxiállomány kb. 53 ezer darabos, jóember.
Nézzük a híreket:
„Die Zahlen von Dataforce zeigen laut »Handelsblatt« auch, dass Mercedes schon seit Jahren Marktanteile in der Taxibranche verliert: Hielt der Hersteller 2019 noch 52 Prozent, waren es 2023 nur noch 23 Prozent und aktuell sogar nur noch 13 Prozent….
Von Januar bis August 2024… in diesem Zeitraum nur noch 497 Mercedes als Taxi registriert…”
Tehát 8 hónap alatt 497 db Mercedest adtak el taxinak, ami 13%-os piaci részesedés, ebből alsós matek szerint évi 5735 darabos teljes taxi piac adódik, a Toyota meg eladott bő 64 ezer hibridet.
Nem tudom, hogy azért próbálsz a Yaris számaival bűvészkedni a taxik kapcsán, mert manipulálsz vagy mert ostoba vagy, de felmentő körülmény gyanánt az utóbbira tippelnék.
Fuss neki újra ennek az egyszerű feladatnak:
– a németeknél 2024-ben kb. 5735 új gépkocsit helyeztek taxiként forgalomba
– a Mercedes piaci részesedése kb. 13% a taxik piacán
– ebből adódóan kb. 4990 egyéb márkájú taxi került forgalomba
Tehát az van, egyszerű barátom, hogy amennyiben tavaly az összes nem Mercedes márkájú új taxit a Toyota adta el Németországban, akkor az ott piacra került 64 ezer Toyota hibridből 4990 db lett taxi, a maradék 59 ezret meg nem taxi.
Remélem, segítettem!
Nálunk a legkisebb a vásárlőerő.
Nálunk a legrövidebb a várható élettartam. (kis csúsztatás Bulgáriát!!! még megelőzzük)
A világháború!!! után született olyan kevés gyerek mint 2024-ben.
Ugyan mitől lenne pénze a jónépnek élelmiszeren kívül másra, ~40-50 ezer milliárdot loptak el.
Nem az ár magas!!!
A Vitarát még mellé tettem volna, mint az egyik legkeresetteb személyautót. A kevesett futott 2015-ös példányok 5 millió körül mennek, egyes változatok szép állapotban inkább 5,5 körül.