A szerelők réme lenne a nem japán Toyota? Avensis használtteszt
Toyota Avensis 1.6 VVT-i Sol Technic, 2003 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Angliában készült, alapmotoros, csupán négyajtós, de valamit mégis nagyon tud a Toyota Avensis 13 éve megjelent második generációja.
A 1,5 milliós családi autó mindig érdekes, így aztán annak ellenére nem tudtam visszautasítani a 2003-as Toyota Avensis próbáját, hogy próbáltunk már ilyet használtan. Például 2012-ben egy 2004-es gyártású, alig több mint 140 ezer kilométert futott egygazdás példányt. Az ötajtós és 1.8-as benzines volt. Arra azt mondanám, hogy jó konfiguráció, viszont ez az autó még annál is megnyerőbb volt. Pedig már második tulajdonosát szolgálta, pedig csupán négyajtós és alapmotoros volt. Mégis jobban lenyűgözött. Ez ugyanis nem volt sérülés miatt atomjaira szedve, gyári összerakottsága pedig még úgy is példás, hogy az Avensis nem japán autó, világ életében Angliában készült a Carina E után bevezetett középkategóriás.
Mivel a 2003-ban kigördített második, azaz T250 gyári kódot viselő Avensis a hazai autópiac legszebb éveiben népszerű családi és céges autó volt, lehet belőle találni a piacon. A kínálat 1,2 milliós árról startol, de a szebb példányokért ma is ugyanúgy 1,5 millió forintot kell fizetni, ahogyan kellett 4 évvel ezelőtt is. Hiába nőtt meg ugyanis drasztikusan a használtautó-import, egész Európában megfigyelhető, itthon pedig pontosan ki is mutatható, hogy a népszerűbb modellek ára koruk emelkedése ellenére is alig, vagy akár nem is csökkent. Az egykor alig több mint 5 millió forintos Avensis 13 év alatti áresése sem vészes, még az évi 300 ezer forintot sem éri el, persze még jobban járt a második tulaj, aki hatévesen vette, nemrégiben adta el, kitalálható, a jobb példányok áráért.
A sokáig márkaszervizben, de az utóbbi években is dokumentáltan karbantartott 1.6-os szedán a 13 esztendő alatt 174 ezer kilométert tett meg, ami igen alacsony, évi 13-14 ezer kilométeres átlagfutást jelent. Ehhez valóban nem kell komolyabb motor, a 109 lóerős alapbenzinessel is 12 másodperc alatt 100 km/órára ér a nem szerény méretű, 4,63 méter hosszú, de a mai kategóriatársakhoz képeset meglepően könnyű, 1,25 tonnás autó. Ehhez ráadásul 9 légzsáknak köszönhetően 5 NCAP csillagos biztonság is társul. Meg persze jókora utas- és csomagtér. A 2,7 méteres tengelytávval hátul is nagy a lábtér, óriási, 520 literes, szedános mércével igen jól bővíthető a csomagtér.
Az Avensist helykínálata miatt is lehet szeretni, de legalább ennyire minőségi beltere miatt is. Egészen jók a műanyagok benne, a Sol Technic gusztusos és kopásálló műszerfalbetéteket kapott szürke színben, míg a Sol Comfort kérdőjelesebb gusztusosságú fautánzatúakat érdemelt. Méretesek, formásak és kényelmesek az ülések, a hátsó középső hely természetesen korlátozottabb, mint az Isofix-csatlakozókat is adó szélsők. Meglepő lehet, de a 2003-ban debütált Avensis kiállása még ma is egészen jó, ez szintén érv lehet mellette. Az 1.6-os, olajat nem fogyasztó motor és a jól kapcsolható váltó szintén. De még inkább az, hogy ami ebben a motorban van, azt ki is tudjuk autózni, mert jó - nem kemény, de nem is billegős - az elöl MacPherson, hátul multilink futómű hangolása.
Egy-egy típushiba persze ezt a példányt sem kerülte el, a gyártó garanciában cserélte a saját izzójától megsülő fényszóróit, az egyikét még nem a fejlesztett verzióra, így azt később ismét kellett. Volt egy kormányösszekötő-csere is visszahívásban. A zömében városban gyűjtött 174 ezer kilométer pedig nemrégiben új kuplungért kiáltott, ám a teljes szett egészen olcsó volt. Tulajdonosa szerint ugyanakkor az autó a szerelők réme, mert nincs mit csinálni rajta, az évenként vagy 15 ezer kilométerenként esedékes olajcserén, illetve a többi kötelező munkán és az említett néhány beavatkozáson túl nem igényelt mást az Avensis, így ez az autó sem fogja eltartani a szakikat. Fogyasztása józan hajtással és vegyes üzemben nem több 7-8 liternél, masszív városi dugóban azonban 10 liter körüli értékekkel kell számolni. Viszont a nem túlzottan sokat autózóknak így is jobban ajánlható a benzines Avensis, mint a nagyobb rizikófaktorú dízel. Autópályára - a megengedett sebességhez - ez is elegendő, még telepakolt utas- és csomagtérrel sem fogjuk vele feltartani a forgalmat.
Hogy a sorozat nem rossz, azt mutatja, hogy a használt példányok között nem ritka a bevallottan 300-400 ezer kilométert futott példány. Akinek megtetszett, az bőségesen talál belőle a Használtautó.hu kínálatában. A szebb példányok persze kapósak, ezt mutatja, hogy az általunk próbált példány is viszonylag gyorsan elkelt.
Hmm, kicsit fáj a szívem, 5 évvel ezelőtt 1.8-as benzines ötajtós, esetleg kombi karosszériás Avensist kerestem. Akkor sokalltam a jobb, 10 év körüli példányokért kért 1,4-1,5 MFt-ot, inkább vettem egy alapvetően kiváló állapotú Mitsubishi Carismát ennek 60%-áért. Bár ne tettem volna…de mint tudjuk, nem véletlenül tartja az árát ennyivel jobban a Toyota. Nagyságrendileg jobb autó és itt nem az angol kontra holland összeszerelés a különbség…hanem a filozófia, anyagok minősége.
Csak akkor sajnáltam rá a pénzt, a Carisma hülye dolgai meg lassan az idegeimre mennek. De most már úgyis kell nézni valami egyterűt, hogy rendesen elférjünk benne a két gyerekkel :-))!
Ez már jobban hangzik, de nálunk az átlagos márkafórum pont olyan, mint ami itt megy.
Nagyon szeretsz ezzel az „ideológiával” dobálózni ész nélkül – a vallási hitvita valóban egy marhaság, pont ezért hozzáértők, szakemberek írásaira támaszkodom, és ezekben hiszek. A dízelek kivételével pedig a Kormi által leírtak jellemzőek általánosságban a modellre. Azt pedig soha senki nem írta, hogy az Avensis hibátlan – ugyanis ilyen autó nincs, még a Honda Jazznek, a Priusnak vagy a hibrid Lexusoknak is van típushibája. De nem mindegy, hogy mennyi, milyen időközönként jelentkezik és mennyire költséges a javítása. Mindemellett fóruma is van minden márkának, de ez nem azt jelenti, hogy egyben minden márka megbízhatatlan is… Az előbb említett katalógusban sem véletlenül szerepel az a mondat, amit ki is vastagítottam:)
A márkafórumokat ne úgy kezeld mint ami itt van.
Az Amorén pl csak saját profilképpel vehetsz részt.
A Motor-talkon pedig még a bloggereket is nagyon rövid pórázon tartják az etika tekintetében.
Hülyeségeket írogatsz a komment végén, mert sérti a büszkeséged hogy a tulajok fel fognak sorolni hibákat az általad ideológia alapon hibátlannak vélt márka modelljeire.
Engem biztosan nem tudnának helyretenni, mert – mivel nem olvasok fórumokat – nem akadnánk össze. Ugyanis mit látok egy átlagos fórumon? Nickneveket és irományokat. Sajnos nem tudok attól elvonatkoztatni, hogy nem biztos, hogy igaz és megtörtént, amiket ott leírnak. Nekem az a hiteles, amihez a szerző/író a nevét, arcát és a tudását adja – soha nem olvastam márkafórumokat és nem is fogok. Úgy látszik, te a hiszékenyebb fajta vagy, én pedig ebből már kinőttem. Ha te az e-mailedre egy spam-et kapsz, hogy nyertél X millió Ft-ot, valószínűleg ovációban törsz ki, odacsődíted a családot és pezsgőt bontasz – én pedig hangosan felröhögök és kib…om a lomtárba. Nem vagyunk egyformák, de ez egyáltalán nem baj:)
Egy márkafórumon ha elkezdene valaki ilyet a többiek helyretennék…
Általéban saját tapasztalatokat osztanak meg, de pl visszahívásokat is elég jól fogják ismerni…
Konkrétan a motor-talk fórum konstruktív kommentjeit különösen szeretem, de ehhez németül kell tudni, és a kurrens márkáknál működik. Pl Volvo esetében a világ egyik legjobb forrása (még a kurrens angol nyelvű oldalakhoz képest is). Toyotára is elég jó, Lexusra kevésbé de európai modellek esetén eleve szűkebb a felhozatal.
Nekem 1.8-as kombi van, de egyébként ugyanez. A fogyasztás kb 7,5 liter haladós használatnál, vegyesen pálya és hideg inditásos rövid távok. A mért legjobb, 6,4l/100 km volt.
Hibák: Az esőszenzor egy nagy szar (új lapáttal is), jobb lenne sima szakaszoló. Olajat eszi picit, váltó lehetne precízebb, de ezek lehet az előző Litván tulaj miatt vannak. A menet közbeni visszagyorsítás/rugalmasság lehetne jobb is. 129 lóerőtől többet vártam. A csomagtér nagyon praktikus, hatalmas. Padló alatt sok extra rekesz, tároló (kombi). A műszerfal napsütésben nagyon tükröződik. Sokat nem látni az útból. Ha vizes a kasztni akkor lassításkor az első lámpától a szélvédőre verődik a víz, eléggé zavaró. (jobbkormányosnál, lehet balosnál nincs ilyen gond)
Erre annyit reagálnék, hogy nemrég vettem egy vadiúj Használtautó Katalógust(csak olvasnivalónak), és a 2007-es Toyota Aurisnál a következőt írják: [b]„A fórumokon olvasható kritikák a megbízhatóságra nincsenek rossz hatással.”[/b]
Vajon miért írhatták ezt? Nyilván azért, mert nem tartható hitelesnek a nevüket, arcukat fel nem vállaló fórumozók véleménye. Emiatt valóságtartalmuk sem bizonyítható. Emellett pedig nem tudhatod, hogy egy XY által leírt hiba egyedi eset-e vagy széles körben ismert típushiba: előbbi nem fog elriasztani senkit egy típustól(vélhetően), a második viszont sokkal nagyobb eséllyel, főleg, ha drága javítással párosul.
Ez is bizonyítja, Zöld kolléga, hogy hozzáértésed bizony foghíjas: egy típus megbízhatóságával kapcsolatban sosem fogsz hiteles képet kapni, ha a fórumokra alapozol. Nőj fel végre:)
Nagyon korrekt hozzászólás, sokkal rosszabbra számítottam:) Akkor te tulajdonképpen olvasgatsz cikkeket, írásokat a neten, és ez így is van rendjén. Az Auto-motornak első osztályú használttesztjei vannak – nem egy db autóról írnak, mint pl. az Autónavigátoron, hanem az adott típusról általánosságban: típushibák, erősségek, gyenge pontok, stb. Mindent összevetve követendő példa az, ahogy a témáról gondolkozol.
Rész igazságokról felesleges vitatkozni, mert ezek csak azok.A teljesség igénye itt soha sem teljesül, ezért balf…g egymás véleményét cáfolgatni.(Elfogultan meg főleg)
Nem értem félre….Itt egy benzines autót teszteltek,ahhoz szóltam hozzá.
Semmit nem írtam a diesel Avensisről,mert nem ismerem….de őszintén mondom nem is ismerek olyan embert a környezetemben,aki Toyota személyautóban dieselt választott volna!
Van két Corolla,egy Avensis és Starlet….de mind benzines.
Olvasok más portálokat is,többek között a Népitéletet is a Tc-n(+20 éve Auto-Motor előfizető vagyok)a Toyota VVTi benzinesei egyetemlegesen kiválóak…előbb rohad szét a kasztni,mint hogy valami bajuk legyen 🙂
Mivel én a büdös életben nem fogok venni diesel autót(csak benzinest vagy hibrid-benzinest),úgy hogy a diesel problémák hidegen hagynak.
Az 1,8-as állítólag ette az olajat, de úgy tudom, hogy garanciában javították. Más szerintem nem volt.
Az Opel Ecotec sokkal többet evett mégis nagy ívben le..arta az Opel a reklamációkat.
Erről ennyit.
A Toyota elég korrekt cég. Nagyítóval kell keresni hasonlót.
[b]@csalfa[/b]: nemcsak a dízelekkel van baj, a cikk is leírja, csak kicsit elbagatellizálja. Apró dolgokra is könnyen elmehet félmillió a márkaszervízben… Érdemes néha a tulajok véleményét elolvasni a fórumokon.
[b]@Milan[/b]: ott a linken a grafika, 180 km/h-nál kb 3000-et forog egy rendes dízel hatsebességes kézivel. Gondolom egy 8sebességesnél ez még jobban fog kinézni. Mivel ezek a motorok már 2000 fordulatnál leadnak lóerőt, nem kell bőgetni, mint egy benzinest. Igazából egy nagyobb benzines is elbírna egy kimélő áttételt.
[b]@kormi[/b]: csalfa már leírta, de elég korlátolt mintából dolgozol ezzel. Ha neked attól menő hogy varrógépként kell pörgetni, legyen. Én kifejezetten utáltam amikor ilyen áttétellel ment a Roverem, pedig a kétliytis simán elvitte volna a könnyű kasztnit…
„5-6 éve ugyanazzal az autóval(sokat)járónak jobban hiszek mint a cikkeknek”
Ez sajnos egy hibás gondolkodás és az átlag hazánkfiára eléggé jellemző. Pont, hogy a cikkeknek kéne hinni – azokat azért írják, hogy bennünket tájékoztassanak. A nevüket, arcukat, tudásukat adják hozzá azok, akik írják, és ettől hitelesek lesznek. A benzines Avensis egy jó konstrukció valóban, de a dízeleknél jelentkező hengerfejhibák sajnos köztudomásúak toyotás körökben. A te gondolkodásoddal – miszerint egy régóta ugyanazt az autót használó embernek hiszel – alaposan megjárhattad volna, ha dízelt akartál volna. Mert abból is léteznek hibátlan példányok – ha pl. az ismerősöd régóta használ elégedetten egy D-Cat-et, akkor te is veszel egy olyat, és te pedig valószínűleg megszívtad volna vele. És ezt a lyukrafutást megelőzhetted volna azzal, ha utánanézel a D-Cat típushibáinak, cikkeket olvasol – mert az az ismerősöd a típushibákról nem tudott volna neked beszélni, csak a saját autójáról. [b]Soha nem szabad egy-egy személyes tapasztalatot mérvadóként kezelni. A típus általános jellemzése a mérvadó.[/b]
Használttesztek, vételi tanácsadók, használtautós újságok, katalógusok – ilyeneket tessék olvasgatni használtautó-vásárlás előtt.
Félre ne érts, ez nem ellened szólt, csak rá szerettem volna világítani, hogy a használtautó-vásárlás itthon nem a megfelelő módon zajlik, tisztelet a kivételnek…
130-nál 2000-et pörög egy normális motor 🙂
Mondasz még egyéb hülyeséget is,vagy elég lesz mára?
Ez egy benzines sedan,nem diesel teherautó…
…valóban nem olvastam.
Beszéltem olyannal akinek ilyen van,csak 1.8-as a benzines.
5-6 éve ugyanazzal az autóval(sokat)járónak jobban hiszek mint a cikkeknek,
Ez egy szinte teljesen hibátlan konnstrukció!
Valóban kíváncsi lennék rá.
Én kb. 3400-3500-ra saccolom.
Nekem régebben a 114 lovas 1,6-os Corollám volt. Az kiemelkedően gyors volt a kategóriájában, de ennek ellenére nem emlékszem, hogy zavaróan pörgött volna a motorja.
Kimondottan csendes volt, főleg a mostani sport Corollámhoz viszonyítva. 🙂
[b]@kormi:[/b] nem nagyon olvastál utána a modellnek…
[b]@menő:[/b] így igaz, egy normális motor 130nál 2000 alatt pörög. Ajánlom figyelmedbe a banner negyedik képét az áttétel miatt… ([url]http://autossagok.blog.hu/2016/09/09/ma_hangulatkelto_bannercsere[/url])
Amúgy ez az Avensis személyes kedvencem a korszak Toyota terméséből, szerintem azóta sem érzett rá ennyire a márka, hogy milyen autót kell csinálni.
Ez egy extrafinom családi autó!
Csupa jót hallottam csak a megbízhatóságáról a síri csendben járó benzines motorjairól,a tartós mechanikáról és a kiváló kényelemről!
Ennek a generációnak a „japán” középkategóriásai mind jók(6-os,Accord,Legacy),talán csak a Primera a kivétel.
Bizony örömmel elfogadnám!
Ha gondolod, hétvégén kimegyek az M0-ra, és pontosan megnézem. Lehet, hogy nem 4000, csak 3850, de az is sok. Nekem is 1.6-os Avensisem van.
„…már 110-nél majdnem 4000-et forog a motor.”
Ezt erősen kétlem.
A családban volt egy 1.6-os és egy 1.8-as is, utóbbinak bő fél literrel jobb volt a fogyasztása, a vezethetőséget pedig össze se hasonlítanám. Az már pályára is teljesen jó volt.
Tegyük hozzá, hogy az autópályás menetek nemcsak az 1.6-os motor miatt nem túl élvezetesek, hanem azért is, mert az 5 gangos váltó áttételei nagyon rövidek, és már 110-nél majdnem 4000-et forog a motor.
Nekem is egy 1.8 VVT-i van,(kombi) és most volt teljes nagy generálon, mert ilyen autót, szerintem soha többé nem fognak gyártani. Nincsenek rá szavak! A futási teljesítménye, a lengés csillapítók, maga a motor erő stb. Nem tudok rá rosszat mondani! Ha kellene azt mondaná, hogy a márka szervizes csávó akinél az autóm volt maszekban ő mondta, hogy nagyon gyenge a klímája, és elég hamar romlik a váltó állapota, de nem észveszejtően. A váltónál, a 3. fokozat és a hátramenet az ami nehezen rakható, de simán elmegy, csak nem újszerű! Valamint a bal oldali ajtó sűrű használata miatt, az alsó ajtópánt kissé kopott, ezért kissé lóg az ajtó orra, de ez csak annyit jelent, hogy egy lehelettel nehezebb csukni az ajtót(már nem állítható!). Ezeken felül a vezetési élménye az új VW passaténak 3 kört ver oda! Az egy… (nem méltatom, nekem nem tetszett)!