A szépség csak másodlagos – a 2023-as i7 remek autónak ígérkezik
A BMW elektromos zászlóshajója állítólag 536 lóerővel és 483 km hatótávval érkezik
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megosztó a külseje, ez már a kémfotók alapján is biztos volt, de most a Car magazinnak hála néhány adat és egy élethű render is napvilágot látott. Ami viszont még ennél is valószínűbb: az adatoktól függetlenül lesz remek autó a saját kategóriájában az i7.
A már várható i7 állítólag összkerékhajtással és 536 lóerővel szaggatja majd fel az aszfaltot, ha viszont ésszel közlekednek vele, a 100 kWh feletti akkucsomagjának hála akár 483 kilométert is megtehet egy töltéssel. Évekkel a modell megjelenése előtt járunk, így ezeket a kiszivárgott infókat a gyártó valószínűleg sem alátámasztani, sem megcáfolni nem fogja: mindenkinek magának kell eldöntenie, reálisnak tartja-e az adatokat, vagy sem.
A Carscoopsnál például a korábbra várható i4 kupéval hasonlították össze a csúcslimuzint, és arra a megállapításra jutottak, hogy amennyiben igazak a hírek, úgy motorerő tekintetében az i7 nem egy nagy előrelépés, a különbség ugyanis csak 13 lóerő. Egyrészt jogos a feltevés, ha ugyanis az autók méretét és súlyát is figyelembe vesszük, biztosan az i4-től várhatunk majd jobb sprintet százig. Másrészről viszont ennek az összehasonlításnak az ég világon semmi értelme sincs.
Az i4 ugyanis prémiumautós mércével egy "csak" közepes méretű, sportosnak pozicionált sokajtós kupé, az i7 pedig egy nagy luxushajó négy keréken. Általánosságban elmondható az utóbbi járműkategória vásárlóiról, hogy nem a teljesítménye miatt veszik majd, hanem a kényelemért, amit a leendő tulajok jelentős része ráadásul inkább a jobb hátsó ülésben telefonálva kíván megtapasztalni. Persze, kell az is, hogy erős legyen, nem vitatom. Sőt, mivel ez a csúcsmodell, ennek kell a legerősebbnek lennie a kínálatban, ha pedig más gyártók hasonló termékeinél is erősebb tud lenni, az az igazi pont az i-re. Ennek ellenére ezt a kocsit továbbra sem ez fogja eladni.
Az i7 külsejéről - a kémfotók és a spekulációk alapján - két dolgot állíthatok biztosan: megosztó lesz, de minél tovább nézzük majd, annál kellemesebb látványt fog nyújtani a nagy többség számára. A formaterv ugyanis nem aránytalan és nem is túl futurisztikus, egyszerűen csak szokatlan. Ahogy nekem, átlagos halandónak az a tény, hogy az elektromos autók korában egy körülbelül két tonnás, ötszáz lóerős luxuslimuzintól a 4 másodperc köré várható 0-100 már nem kiemelkedő eredmény.