A szállító autója? Audi S8, 2007
Öltönyös, mégsem hívnám ki egy párbajra - Audi S8 használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Maga az A8, az Audi luxusautója idén 25 éves. Alapvetően a V8 utódjaként érkezett, s motorból is leginkább V8-assal ismert, az S8-as azonban még több hengert ad. Vele randevúztunk.
Szinte magyar termék: a második generációs A8 dizájnjáért a később a Kiához igazolt Kovács Miklós és Hasanic Imre felelt az Audinál
Néhány hete csaptunk egy szó szerint erős délelőttöt Hamvas Tomival. Két különlegesebb modell próbájára nyílt lehetőségünk, az Aston múlt héten debütált cikkben. Bár általában én viszem a szerényebb teljesítményű autókat, most azonban Tomi a "mindössze" 420 lóerős, "csupán" V8-as Astont kérte, így jutott nekem a 450 lovas, V10-es Audi, ami nem egy sima A8, hanem S8, annak is a második generációja. Az A8 mindig is az Audi - amúgy sem szerény - kínálatának non plus ultrája volt, hiszen a márka csúcsmodelljéről van szó, ennek a sportos csúcsa az S8. Az ikonikus, első generációjával 1994-ben debütált, a másodikkal 2002-ben megjelent A8 sorozat első generációját már próbáltuk használtan, de a második generációs (gyári kódon D3) szériából is járt már nálunk - felettébb érdekes, több mint 500 ezer kilométert futott - példány (lásd itt), S8-hoz viszont most először volt szerencsénk.
Kétszer két kipufogóvég alapból járt, a gyári felnik 20 colosak az S8-on, ez az autó azonban épp 22 colosakat hord. Az alumínium karosszéria sajátossága, hogy nem kaphat olyan éles vonalakat, mint a nehezebb acél
A 2002-ben debütált második, azaz D3-as A8 leginkább a Transporter 2 című filmből lehet ismerős, Frank Martin autója a diplomáciai körökben is kedvelt 6.0 W12 változat volt, az sem egy szerény gép a maga 450 lóerejével, de
az S8 a Lamborghini 5,2 literes V10-esével ugyanezt a teljesítményt adja, még sportosabb előadásban.
A gyomorszorító érzés 12 év és több mint 300 ezer kilométer után is megvan a gázpedál padlóra taposása után.
Igaz, a tulaj szerint ma a gyári 5,1 helyett inkább 6 másodperccel kell már számolni, legalábbis utcai körülmények között. Ellenfél így sincs nagyon, igaz, a kihívók is ritkák.Az A8 megjelenése alapból is fenyegető, az S8-é fokozottan az
Ha épp bizonyítani kell, a motor erején túl 6 fokozatú, a kormánykerék mögül is kapcsolható Tiptronic váltó is partner a buliban, ahogyan a 2007-es frissítéstől már a hátsó tengely javára 60:40 százalékos osztásra hangolt, de szükség szerint alkalmazkodó osztásarányú Torsen összkerékhajtás, valamint az elöl-hátul független, multilink, légrugós, folyamatosan változó karakterisztikájú lengéscsillapítós, továbbá 2,5 centis ültetést vagy emelést is adni tudó futómű is. Az S8 12 évesen sem egy olyan gép, amit bárki párbajra hívna (vagy talán így főként nem). Ma is megvan a megjelenése, már amennyiben egyben tartott a példány és még nem indult el a lejtőn. Ez még tartja magát, 10 évesen Hollandiából, első tulajdonosától érkezett a magyar piacra, s itthon sem ment át túl sok kézen.
A mogyoróbarna bőr belső ritka szép, szerencsére egészen jó állapotú is a 12 éves autóban
Bár S8-ból nem készült nyújtott verzió, azért bőségesen el lehet benne férni, már amennyiben nem akarunk ötödik utast is beültetni. Hátra légbeömlő, karbon(hatású) betét és DVD-s szórakoztatórendszer is került, hőfokszabályzás nem
ez az autó semmiből sem az átlagos jellemzőket hozza.
Nagyon tud menni, a 250 km/órás végsebesség-korlát természetesen kiiktatható
A karbonbetét a műszerblokkban is visszaköszön, az éves átlagban 28 ezer kilométeres futás valós és reális
Alumínium karosszéria, a fényezést ápoló waxolás és erősen peres abroncsok, persze utóbbiak csak választhatóan, az autónak a gyári eredeti, 20 colos kerekei is megvannak, télen pedig 18 colosakat hord
A 10 hengeres motor olajból is 10 literrel dolgozik, hűtővíz-töltete 15,6 liter
a 22-es kerekek nem voltak drágák, négyszázezer forint körül sikerült megszerezni őket, abroncs nélkül.
A rájuk való 245/30 ZR22-es gumik márkától függően 65-140 ezer forintos tételek, persze darabonként.A második generációs A8 már alapból ESP-s, elektromos rögzítőfékes volt, a 6 fokozatú tiptronic automata itt a kormánykerékről is kapcsolható
Legalább kéthullás, kereken 500 literes a csomagtér, ajtaja elektromosan mozog, igaz, hidegben már kell neki a segítség
Ma is jóképű, ami nagy szó a 10 év feletti, drágán fenntartható luxusautóknál
Mindig is tisztelni fogom azokat akik egy ilyen kaliberű autót becsülettel fenntartanak…. de azért na… nem egyszerű….
Brutál motor / teljesítmény , de egy 6mp körül gyorsuló autóval az átlag’utcakép autók 99%-a nem „ellenfél”, viszont ilyen tudású autót meg már találni ennyiért, és nem extrém fenntarthatósággal.