Teljesen új platform, teljesen új vonalak - már amennyire a furgon-forma engedi. A belterek különlegességeit alább a videók mutatják, a Titanium X alatt az Active is látható
Amióta megjelent, népszerű a Tourneo Custom a vállalkozások és a nagycsaládosok körében is. Ha tehetném, saját magam is ilyet használnék családi autónak, hiszen minden belefér, és ahhoz mérten nagyon takarékos - volt már az első verzió is. De most itt az új, ami még ügyesebb, még kecsesebb és persze még takarékosabb is lesz. A lágy hibrid dízel mellett ez immár nem csak plug-in hybrid, hanem teljesen elektromos is lehet. Teljesen új platformra épül a Tourneo Custom, a 160 kW-os (218 LE) villanymotorral hajtott E-Tourneo 74 kWh-s akkumulátort kap a padlólemezébe, amivel 370 kilométeres WLTP hatótávra képes, 11 kW-os AC töltőjével nem egész 8 óra alatt feltölthető, a 125 kW-os AC töltő pedig 41 perc alatt adhatja meg a 15-ről 80%-ra táplálást.
Nem egész 2 méteres magasságával az E-Tourneo is be fog férni a mélygarázsokba, további különlegessége, hogy 2 tonnás vontatási kapacitással bír, a dízel 2,5 tonnással. Ahogyan a platform, úgy a teljes beltér, a SYNC4 infotainment rendszeres, digitális műszerblokkos kokpit is új. Az üzleti felhasználók számára a Titanium X, az aktív életmódot kedvelőknek a szabadidő-autós Active verzió készül. Az akár 9 üléses beltérben a hátsó ülések egyenként sínen tologathatók, a középső sor ülései akár meg is fordíthatók. Újdonság a síkba fektethető, így asztallá alakítható kormánykerék, a kesztyűtartó pedig akár egy laptopot is elrejthet.
Az új Tourneo Custom gyártása jövő év közepe táján indul Törökországban, elsőként a most még nem közölt műszaki adatokkal bíró EcoBlue dízelekkel, majd később csatlakoznak hozzá a konnektoros változatok. A Ford Pro kínálatából megismert 5G alapú flottakövető szolgáltatások természetesen itt is elérhetők lesznek, ahogyan a már általunk is próbált (nagy)
E-Transit és az E-Tourneo Custom modellel közös alapokra építkező
E-Transit Custom páros esetén is.