Ez az egyik elképzelés egy GR Suprára (kép: Bestcarweb.jp)
A Nissan GT-R forradalmi újdonság volt a sportautók piacán, amikor több mint egy évtizede bemutatták. Egyes tesztekben még a Porsche 911-et is alaposan megszorongatta, miközben jóval olcsóbb volt annál. Az új szabályozások miatt viszont a modell már nem felel meg az európai piacnak, a Nissan pedig nem költött több pénzt a GT-R továbbfejlesztésére, így nemrég leállították az értékesítését a kontinensen. Így profi japán sportautó nélkül maradtunk, vigasztalásként már csak a Lexus RC F maradt. Az űrt viszont tökéletesen betölthetné egy ultra-Supra, ami a pletykák szerint készülőben is van.
Ez pedig egy másik lehetséges dizájn - a lényeg, hogy sok szénszállal érkezhet (kép: Bestcarweb.jp)
A Spyder7 japán autós szaklap információi szerint a Toyota házi sportrészlege, a Gazoo Racing fogja kezelésbe venni a Suprát. Ez eddig is kézenfekvőnek tűnt volna, hiszen a Yarisszal megmutatták, milyen izgalmas méregzsákot tudnak faragni egy kisautóból - sőt, eggyel nagyobb kategóriában is próbálkoztak a nemrég bemutatott Corolla GR-rel. Ennek ellenére persze a leglogikusabb az lenne, ha az eleve sportautónak készült modelljeiket tökéletesítenék még tovább, és miután a GT 86 utódja már GR 86, elérkezett az idő a Supra további tuningolására is. Persze ne vegyük készpénznek a modell érkezését, de amilyen lelkes követőtábora - és amilyen nagy várólistája - van a Suprának, egy kanyarvadászatra kihegyezett csúcsverzió biztosan nagy port kavarna a sportautók között, pláne akkor, ha a Nissan GT-R-hez hasonló árazási stratégiát választanak.
Pályaautónak sem lenne utolsó egy GR Supra (kép: Bestcarweb.jp)
A GR Supra egyesek szerint 500 lóerőnél is nagyobb teljesítményt kaphat, bár ez is ugyanabból a háromliteres sorhatosból érkezne, mint ami most is elérhető. Jelenleg ez 340 lóerőt és 4,3 másodperces 0-100 km/h-s sprintet tud, de egy ennél több mint másfélszer erősebb (és legalább ugyanennyiszer drágább) kivitel már tényleg a Porsche 911 territóriuma lenne. De nem csak a teljesítmény számít, a Gazoo Racing bizonyára áthangolná a futóművet, a kormányzást, illetve látványos és funkcionális aerodinamikai elemekkel vértezné fel a csúcs-Suprát, utóbbiak akár szénszálas műanyagból is készülhetnek. A pletykák szerint még idén bemutathatják a GRMN Suprát, ahol az utolsó két betű a Masters of Nürburgringet jelentve szimbolizálja az abszolút csúcsváltozatot. Sajnos azonban, ha ez meg is történik, még mindig egyáltalán nem biztos, hogy ebből Európa is kap - vagy ha igen, az elérhetőség is kérdéses, hiszen egy erősen limitált széria is készülhet belőle.