A Toyota és a Subaru is a saját ízlése szerint öltöztette fel ugyanazt a kasznit, a balra látható bZ4x és a jobbra látható Solterra rengeteg közös vonáson osztozik
A nap és a föld latin megfelelőjének összeillesztéséből született a név, a Toyota és a Subaru tudása legjavának összeillesztéséből pedig az autó. Először még csak Japánban mutatták be, de a globális piacokon is forgalmazni fogják, az Egyesült Államokba például jövő héten érkezik majd meg az oda szánt változat. A Solterra hatalmas lépés a Subarunak, még akkor is, ha nagyban hasonlít a
múlt hónapban bemutatott Toyota bZ4x-re.
Valamivel hagyományosabb, úgymond autószerűbb a Subaru dizájnja a vastagabb fényszóróknak köszönhetően
Főként a természetben fotózták a szériaváltozattal azonos prototípust, ezzel is hangsúlyozva az összkerékhajtás és a terepképességek fontosságát a márka számára
Annyira hasonlítanak egymásra a Toyotával, hogy a jeleket letakarva nem lenne meglepő, ha a gyakorlottabb autófelismerők is kevernék őket. Különböznek a fényszórók és a lökhárítók, a Subaru hűtőrácsot imitáló műanyaglapja egy kis Mustang Mach-E beütést kapott két alsó ködlámpával, a Toyotának pedig szokatlanabbak az első fényszórói, én például innen különböztetem meg őket első ránézésre.
Bent még durvább a hasonlóság, mintha ugyanannak a modellnek a különböző színű beltéropcióit hasonlítanánk össze
A kezelőszervek működése azonos marad a két modell esetén, ám a digitális műszeregység dizájnja és az infotainment rendszer kezelőfelülete a gyártók sajátja lesz
A Toyotával azonos méretű, tehát 4,69 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,65 méter magas SUV márkán belül a Foresterhez áll közel, és a Toyotával ellentétben kizárólag a 215 lóerős, tengelyenként egy-egy villanymotoros, összkerékhajtásos változattal érkezik a piacra. Ezt a Subaru AWD X módjával fűszerezték meg, hogy tényleg bármin átmenjen, nagyobb sebességeknél pedig az új Grip Control funkció lesz a sofőrök segítségére a tökéletes tapadás és stabilitás eléréséhez.
Az akkucsomag itt is 71,4 kWh kapacitású, amelynek hála körülbelül 460 kilométeres hatótávra számíthatunk a 2020 kilós járműtől.
A beltérben nem érdemes túl sok újdonságra számítani, a bemutatott autót leginkább a színséma különbözteti meg a Toyota változattól a hivatalos képeken: ugyanazt a központi kijelzőt és műszerfalelrendezést kapjuk itt is.
2022 közepén kezdődik meg a Solterra forgalmazása: erre is még körülbelül fél évet kell várnia a világnak akárcsak a Toyota bZ4x-re